"מעמדם של מאמני השוערים בארץ חלש מאוד"

כך אמר דודו בן הרוש, מאמן השוערים החדש של הפועל איכסל. לפני פתיחת העונה ערכנו ראיון עם מי שהיה שוער בכיר הרבה שנים בליגה א' ובשנים האחרונות עבר להיות מאמן שוערים. אשתקד דודו היה מאמן השוערים של 'רובי שפירא חיפה'... מדוע הוא עזב? ומדוע בחר דווקא באיכסל? כנסו ותקראו...

  • על ידי: אוהד רון
  • 20-08-2017
  • 12:51

דודו בן הרוש, במרבית הקריירה שלו היה שוער מוביל בקבוצות צמרת כמו קרית שמונה, נצרת עלית, הפועל חיפה ועוד... ורשם מספר עליות ליגה. בשלוש שנים האחרונות דודו עבר לעמדת מאמן השוערים ואימן בצור שלום את כל שוערי האגודה. בשנה שעברה אימן ברובי שפירא וכאמור השנה חתם בהפועל איכסל., לאחר שקיבל הצעות מ-3 קבוצות בליגה הלאומית וחצי מהקבוצות בליגה א'. "לא חתמתי בקבוצות האלו בגלל השכר הנמוך שהוצע לי ובגלל שזה פוגע מאוד בעבודתי".

על השאלה מדוע הוא בחר לא להמשיך ב'רובי שפירא' ענה דודו: "לא נשארתי ברובי אך ורק בגלל תנאי השכר, היה לי מצוין מכל הבחינות ונהניתי מאוד, קיבלתי את כל השכר המגיע לי מהם ואני רוצה להודות לקבוצה ולקהל על עונה יפה. אני רוצה לומר בהזדמנות זאת שמעמד מאמני השוערים בארץ מאוד חלש. הרבה מועדונים חושבים שזה בזבוז כסף ומביאים מאמנים בלי ניסיון ומציעים משכורת נמוכה. וגם מי שמביא לא משלם כמו שצריך! באירופה מאמן שוערים הוא חלק אינטגרלי מהצוות המקצועי ומקבל שכר ראוי. זה הגיוני שמאמני שוערים בליגה לאומית יבואו 6 פעמים בשבוע ויקבלו שכר של 3.5 עד 7-8 אלף ברוטו?? "

 

דודו מסביר מדוע בחר לעזוב את 'רובי' (מאור אלקסלסי)

 

מדוע בחרת לחתום דווקא באיכסל: "בחרתי באיכסל כי אני אוהב אתגרים והשאיפה שלי היא תמיד לסיים במקום הראשון ככה הייתי גם כשוער. אבי סבג שהוא גם חבר, פרש בפני את התוכניות ומיד אמרתי כן כי הרגיש לי נכון".

אילו תנאים מצאת באיכסל? ומהם ההבדלים שכבר הצלחת לראות בין 'רובי' לאיכסל?

"מאוד הופתעתי לטובה! יש שם שני מגרשים ברמה גבוהה וציוד הכי חדיש, כל מה שביקשתי קיבלתי וכמובן גם לשחקנים. לגבי ההבדלים, דווקא יש הרבה דברים דומים, תלכיד של חומר שחקנים איכותי ובריא. צוות מקצועי איכותי. הנהלה שעושה הכל 24/7 יחד עם קהל מצוין ותומך. יחד עם זאת ישנו הבדל במגרש הבית שיש לנו ובמתקן האימונים, ברובי נודדים בין מגרשי אימון ומשחק ושעות האימונים. אגב זה רק מחזק את ההצלחה בשנה שעברה ברובי".

 

היית שוער הרבה שנים, איך אתה רואה את הבדלי הליגות בין התקופה שלך להיום? "ישנם המון הבדלים: 
1. הליגה הייתה הרבה יותר קשה, היו המון קבוצות טובות ושחקנים מצוינים בכל קבוצה, היום יש מעט שמתרכזים בשלוש קבוצות.
2.רמת השוערים אז הייתה גבוהה מאוד, בכל קבוצה היו שני שוערים חזקים ועוד 10 בבית... היום ישנם אולי 3 טובים בליגה כל השאר בינוניים מאוד.
3.היה הרבה יותר קהל, היה כיף לשחק. היום זה כמו משחקי אימון.
4.אז היו לכל קבוצה המון שחקני בית עם גגחמישה שחקני רכש, היום זה הפוך".

 

ליגה א' צפון ממש לפנינו, מה אתה חושב שמצפה לנו? מי תעלה? מי תרד?

"עושה רושם שליגה א' של השנה הולכת להיות חזקה מהשנים האחרונות, יש כמה קבוצות שמכוונות לעליה: רובי, ירושלים, טבריה, הרצליה וכמובן איכסל... אני חושב גם שיש לנו את הסגל הכי איכותי וחזק שאם יתחבר לנו אני מאמין שנחגוג בסוף העונה".

 

מה המטרות שלך לעתיד?

"כמובן שהתוכניות שלי הן להגיע לפחות לליגת העל. מבחינה מקצועית אני לא מתבייש להגיד - אני כבר שם, אני מאמן ברמה הכי גבוהה שיש, תוסיף לזה את הניסיון הרב בתור שוער שזה ממש חשוב, ואני מאמין שזה רק עניין של זמן וכבר בקיץ האחרון כמעט זה קרה".

דודו בן הרוש פותח עונה כמאמן השוערים של איכסל (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כמה שאתה צודק (חבר 20-08-2017, 13:11)
    כתבה יפה...אתה צודק מאוד בכל מילה....רק שחכת להגיד שהבעיה שיש מאמני שוערים שמוכנים לעבוד בסכומים נמוכים וזה גם מה שפוגע בתחום.
  2. מאמן גדול (דודו התותח 20-08-2017, 13:13)
    הבעיה אצל המאמנים שלא דורשים מאמן שוערים ומעדיפים לשלם כסף לעוד שחקן שישב בספסל ...היום זה צוות אימון ולא מאמן בודד שרוצה להרויח הרבה כסף במקום להביא צוות שיעבוד איתו.
  3. אז איפה היית שנה שעברה (שפירא 20-08-2017, 19:00)
    לא עלינו בגלל שוער
  4. מאמנים (אורן 20-08-2017, 19:43)
    יש מאמני שוערים שעובדים ב 5 עד 6 קבוצות לוקחים מעט כסף. והורסים את המקצוע.
  5. פרופורציות (אדום 23-08-2017, 11:56)
    אם שוער מקבל 5 אלף איך אתה חושב לקבל 10 אלף?? אתה מאמן שוערים לא שוער
  6. פרופורציות (אדום 23-08-2017, 11:56)
    אם שוער מקבל 5 אלף איך אתה חושב לקבל 10 אלף?? אתה מאמן שוערים לא שוער