ליגה לאומית: תמונה מצב עם שמעון הדרי

6 מחזורים, פגרה קצרה עד לשבוע הבא, וזה זמן מצוין לעשות סיכום לפתיחת העונה בליגה הלאומית. חיפשנו איש מקצוע שרואה שש-שש את הנעשה בליגה הלאומית, ובחרנו בשמעון הדרי, המאמן הוותיק והמנוסה, מי ששימש כמנהל המקצועי של הפועל נצרת עלית בשנתיים שעברו, ומקדם כיום פרויקט לפיתוח כישרונות במחלקת הנוער של קרית שמונה, המועדון שבו הדריך בעבר ואיתו הוא מזוהה.

  • על ידי: אוהד רון
  • 10-10-2017
  • 16:12

הדרי מכיר היטב את הליגה הלאומית: "ראשית, זו עדיין הזדמנות לאחל שנה טובה ומוצלחת, למי שפתח טוב וגם למי שעדיין מנסה להתאושש ולתקן את הרושם. מן הסתם, הדבר הבולט בטבלה של הלאומית הוא המיקום של שתי הקבוצות מהשרון. מצד אחד, כפר סבא שהתארגנה ברגע האחרון, סיפקה פתיחה משכנעת, בכל רובד שנבחן את הדברים. העבודה של מסאי דגו, עם ההכוונה של שומי, וקפטן כמו דושאן מאטוביץ', שעל המגרש הוא חצי מאמן, ראויה לציון. 16 נקודות, 17 שערים, ובכלל פריצה נהדרת של רועי זכרי, ובכלל 4 שערי ספיגה - זו שורה סטטיסטית ובשורה נהדרת עבורם. מנגד, מכבי הרצליה, במקום האחרון, ללא שער זכות. העזיבה של ג'ורדן פושה הותירה חלל גדול. הרצליה כבר ביצעה חילוף של מאמן, כך שנותר לי לאחל למשה סיני ולאריאל שיימן שיצליחו להרים את המועדון".

 

"'מקווה שסיני ירים את המועדון" 

 

הדרי מוסיף: "אני שמח בשביל אחי נצרת ואדהם האדיה שכבר בעונה שעברה עשה את הצעד הראשון. עכשיו, המשימה מן הסתם תהיה קשה יותר, אבל אם נצרת תצליח לשמור על יציבות - היא בהחלט תהווה פקטור בחלק העליון. המיקום של הפועל ת"א לא מפתיע, גם שהיא לא לגמרי משכנעת, אבל אני משוכנע שמוטי איווניר יחבר את הקבוצה ויעמוד בציפיות. הפועל פ"ת שווה לדעתי יותר. קטמון, אפשר לראות שליאור זדה הצליח לייצב את ההגנה, אחרי שנים שהמועדון היה סופג המון שערים. מצד שני, קטמון עדיין לא מביאה את הפוטנציאל ההתקפי שלה לידי ביטוי. מי שכמובן חסרה בחלק העליון היא הפועל ר"ג, ואין ספק שנעשו שם טעויות בשלב הבנייה, במיוחד בבחירת הזרים".

 

"בטוח שמוטי יחבר את הקבוצה ליכולת טובה יותר" (באדיבות אתר ONE - רדאד ג'בארה)


הדרי מדגיש: "שווה לשים לב לנתון בולט, אחרי 6 מחזורים בעונה שעברה, הפועל ר"ג הוליכה את הטבל עם 12 נקודות, ואחריה היו עכו ובית"ר ת"א עם 11. נכון שנתניה שהתחילה במינוס - עשתה צבירה יפה של 14 נקודות. העונה, אבל אתה רואה שבאותו זמן מקביל העונה, קצב צבירת הנקודות גבוה מאוד בקרב קבוצות החלק העליון. כפר סבא עם 16, אחי נצרת והפועל ת"א עם 15 כ"א ועוד אחרי מפגש ישיר ביניהן. הפועל פ"ת שלכאורה מדשדשת - עם 11 נק' במקום הרביעי. זה מראה על הפערים ביכולת בנקודת הזמן הזו, ועל כך שיש לא מעט קבוצות שהכניסה שלהן לליגה לא הייתה מוצלחת".


מה אתה חושב על הקבוצה שלך לשעבר, נצרת עלית, ששנתיים ברציפות, יחד עם יוסי זוזוט בעונה שעברה ויחד עם רפי בוסקילה עונה לפני, הצלחת להשאיר בליגה?

"שהיא צריכה לשאוף למקום הרבה יותר גבוה. אני שמח ששרדנו את השנתיים הללו, ושהיום עומדים תנאים שונים לגמרי. יש שם תמיכה ורוח גבית מראש העיר, יש אנשים טובים במועדון, ואני מאחל להם הצלחה מכל הלב".


הדרי נוגע בתופעת המאמנים: "אי אפשר להתעלם ממה שקרה בעפולה. ראובן עטר, וגם בני בן זקן, ועכשיו אופיר חיים מתחיל כמאמן שלישי, ערב המחזור השביעי. עפולה זה מועדון חשוב שעשה דברים יפים בשנים האחרונות בפיתוח שחקנים, ואני בטוח שמי שמנהל יידע גם לייצב אותו. הרצליה, חדרה, הם מועדונים שכבר ביצעו חילוף של מאמנים. קח מועדון כמו רמת השרון. היו להם סיבות להילחץ בקדם עונה, אבל עובדה - ההחלטה ללכת עם חיים שאבו מוכיחה את עצמה, והוא בהחלט מוציא דברים טובים מעצמו ומהסגל. מצד אחד זה משמח לראות מאמנים שעושים קפיצת מדרגה מהליגה הלאומית לליגת העל, ובהחלט עמיר תורג'מן למשל ראוי לעשות את קפיצת המדרגה, בדיוק כפי שעשו שחקנים שהוא פיתח בהם רוסלן ברסקי, דן גלזר ועדן שרם, אבל חוסר השקט סביב עוד מאמנים כבר בולט". 


איך אתה מתרשם מהעולות החדשות, חדרה ומרמורק, הן יוכלו לשרוד לדעתך בליגה?

"יש נתון שקשה להתעלם ממנו, שתי הקבוצות משחקות מחוץ למגרש הביתי ולמעשה מחוץ לעיר שלהן. קח את שעריים, את קרית גת, זה אחד הדברים שפגעו בהם בסופו של דבר. למרמורק יש יתרונות - יש לה קהל מאוד תומך, בעלים עם יכולות ועם הבנה כמו שינו זוארץ, ולבטח אייל גולן שאוהב מאוד את הקבוצה ונושם כדורגל. מקצועית, מרמורק תהיה חייבת לייצב את החלק ההגנתי שלה. זה נכון גם לגבי חדרה בפן המקצועי, למרות שמבחינה התקפית היא מראה שיש לה יכולות. כדי לשרוד צריך לגלות עוד יכולות".

 

אייל גולן וניסן יחזקאל, יהיו חייבים לחזק את החלק ההגנתי שלהם (יוסי סוריק)


אז מי תאבקנה נגד הירידה?

"הרצליה ובני לוד אלו מועדונים שלא רגילים להיות בתחתית, אבל אני משוכנע שהן יעשו את ההתאמות, גם שהעדר הנוכחות של אבו-סובחי למשל כבר משפיעה. נשר לצערי בבעיה. היה כיף לראות אותם בחלק גדול מהעונה שעברה. אני מקווה שדברים יסתדרו שם, כי זה מועדון שמפתח צעירים ומתנהל בצורה מאוד שפויה. מוקדם לחרוץ דברים, כי כשהגלים עולים החזקים מתגלים בליגה הזו. זה מרתון שדורש הרבה יכולות מנטליות, העצמה, אמונה, לגרום לשחקנים להישאר ממוקדים ומחוייבים. זה ללכד חדר הלבשה, להתעלות ברגעי האמת. צריך לזכור, שאלו קבוצות עם סגלים לא רחבים מבחינת כמות השחקנים האיכותיים, כך שהדברים דינמיים ויש בדרך לא רק משברים, אלא גם פציעות והרחקות. מאמנים שיידעו לנטרל רעשים, לנתב הנהלות להתעלות מעל החלטות שלרוב נראות כמו סיפוקים מידיים, יעניקו יותר סיכוי. לקבוצה כמו שעריים בעונה שעברה היו איכויות, אבל היה חסר לה את הערך המוסף כדי לשרוד".


מתי אתה חוזר לאמן? לשמש כמנהל מקצועי?

"בקיץ האחרון איזי שרצקי ביקש ממני לחבור אליו לפרויקט, של פיתוח והעצמה במסגרת מחלקת הנוער של קרית שמונה. זו זכות להשפיע בעיצוב, בחינוך ובעצמה מקצועית של חבר'ה צעירים, וזה בהחלט ממלא אותי. זה עיסוק שונה, שמעניק סיפוק, אחרי שנים מאוד אינטנסיביות שחוויתי כמאמן וכמנהל מקצועי. בטח שזה נעשה במקום שיקר לליבי כמו קרית שמונה. בתהליך הזה יש גם טעינה מחודשת, יכולת להביט ממרחק על דברים בפרספקטיבה שונה, להתעמק, להתעדכן, ובוודאי שאני ארצה לחזור ולהדריך בליגה הלאומית. אני לא אהסס לעשות צעד, ברגע שתגיע פנייה שתאתגר אותי, כך שגם המרחק הפיזי הוא לא משהו שירתיע אותי".

שמעון הדרי נותן לנו תמונת מצב של הליגה הלאומית לאחר שישה מחזורים

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחד המאמנים הטובים ומעל הכל בנאדם משכמו ומעלה! (אלון 10-10-2017, 18:22)
  2. פיתוח ועצמה (יצחק 10-10-2017, 21:54)
    בילבול מוח גנבת דעת שוב על השקעה במחלקת הנוער של איזי את מי מקדמים את הנוער של אפריקה או את הנוער של מכבי תל אביב נוער לא עולים לבוגרים לא מקבלים במה ועזרה לקידום למרות שיש בהם מוכשרים מאוד תעשו סיבוב ליגה א צפון תראו אותם בוגרי קש לעומת זאת בוגרי מכבי תא דואגים להם להשתפשף ברמלה ת א חיפה הסכמים עם קבוצות בליגה לאומית וקש לכו תחפשו את עצמכם בגלבוע טבריה ועוד כמה כפרים אז לפחות אל תדברו על פיתוח והעצמה כי זה סתם פיק ניוז לא ספורטיבי
  3. שמעון הדרי (מנסור 11-10-2017, 09:16)
    מאמן גדול ואנטלגנטי עם ראש על הכתפיים הרבה ידע בכדורגל , בנוסף לכך הוא בנאדם עם לב גדול למי שמכיר אותו....
  4. שמעון הדרי (מנסור 11-10-2017, 09:16)
    מאמן גדול ואנטלגנטי עם ראש על הכתפיים הרבה ידע בכדורגל , בנוסף לכך הוא בנאדם עם לב גדול למי שמכיר אותו....
  5. שמעון הדרי (מנסור 11-10-2017, 09:16)
    מאמן גדול ואנטלגנטי עם ראש על הכתפיים הרבה ידע בכדורגל , בנוסף לכך הוא בנאדם עם לב גדול למי שמכיר אותו....
  6. הדרי (שלומי 12-10-2017, 10:11)
    איש על לב ענק מוח שמפוצץ בידע עצום וקבוצות שמפספסות את האיש הע ק הזה