סיכום המחזור ה-7 בליגה הלאומית

לקראת פתיחת המחזור השמיני בליגה הלאומית, ישראל אברג׳יל נותן לו את סיכום המחזור השביעי מנקודת מבטו. הפועל כפ''ס ממשיכה לנצח עם סגל לא נוצץ, אחי נצרת ממשיכה להיות המרעננת של הליגה והפועל ת״א ונשר סיפקו לנו את הפתעת המחזור...

  • על ידי: ישראל אברג'יל
  • 19-10-2017
  • 18:13

הפועל כפ״ס ממשיכה לנצח עם סגל לא נוצץ ומאמנה מסאיי דגו  בשנתו הראשונה על הקווים כמאמן ראשי בקבוצה בוגרת. אחי נצרת המתחדשת של האדיה היא ללא ספק המרעננת של הליגה. בעונה שעברה סיימה אחי במקום ה-8 והאחרון בפלייאוף העליון והיום מאותתת חזק מאוד העל הצמרת ואולי אפילו על כרטיס העלייה לליגת על. 

הפועל ת''א של מוטי איווניר המועמדת המובילה לחזור עוד העונה לליגת העל סיפקה לנו את הפתעת המחזור לאחר הפסד מפתיע ולא צפוי 2-1 לעירוני נשר שממוקמת מתחת לקו האדום במקום ה-15 ערב המחזור. הפועל ר''ג של אריק בנאדו שוב סופגת שערים הזויים בדקות הסיום ודווקא לאחר לא מעט דקות טובות והבקעת שער ממהלך יפה של כדורגל. המחזור ה-7 בליגה הלאומית שננעל אתמול סיפק לנו לא מעט עניין בסופ''ש האחרון כשהליגה מתחילה לקבל צורה לאחר 7 מחזורים. ערב המחזור ה-8 זה בדיוק הזמן לסכם עבורכם את המחזור שעבר ולנתח מספר מגמות.

 

הפועל עפולה - הפועל כפ''ס: 1-0. תוצאת מחצית 1-0. (אצטדיון טוטו עפולה)

שערים: הפועל כפ''ס - דמיטרו ריזוק (28 עצמי).

הפועל כפ''ס מנצחת  משער עצמי דמיטרו ריזוק  1-0 קטן וחשוב בדרכה להתמקם חזק בפסגה. החבורה הצעירה והאלמונית  של כפ''ס יצאה למשחק חוץ במגרש לא קל וחזרה עם ניצחון דחוק אך מאוד חשוב להמשך הדרך. שאפו ענק ליצחק שום הבעלים על האמונה בשחקנים הצעירים והלא נוצצים והביטחון במאמן חסר ניסיון. עד כה הניהול השקט והצנוע מוכיח את עצמו. עפולה יחד עם מאמנה החדש אופיר חיים לא הצליחו לקיים את האמירה שמאמן חדש מביא איתו ניצחון במשחק הבכורה והקבוצה מונה כבר משחק ביתי רביעי ללא ניצחון מ-7 המחזורים ששוחקו.

 

מכבי אחי נצרת - הפועל קטמון ירושלים: 1-2. תוצאת מחצית 1-0(עילוט)

שערים: הפועל קטמון -  אילן רנקביץ' (30). מכבי אחי נצרת - אמג'ד סלימאן (59),  מוחמד חטיב (73).

אחי נצרת העונה היא קבוצה מאוד מעניינת העונה למרות פיגור של 1-0 בדקה ה-30 הצליחה להפוך את התוצאה ולנצח  2-1 מה שמראה גם קצת על אופי ונחישות שמאפיינת את הקבוצה. אדהם האדיה בנה העונה סגל שורכב ממספר שחקנים בכירים עם עבר בליגת העל- יהיה פטי , חסן אבו זייד, מייקל סיטון ואיאד חוטבא, שהבולט מביניהם הוא אמג'ד סולימאן המנוע והקלאץ' של הקבוצה- עובד, מחלץ מבשל ומנהיג. יופי של שחקן, מס 8 קלאסי.

לא בטוח שאחי נצרת תגיע לישורת האחרונה בפסגה אך אין ספק שנהנה מהקבוצה הזאת העונה. כבר בשבוע הבא תצא אחי נצרת לקרב צמרת ראש בראש מול הפועל כפ''ס בחוץ.

קטמון אחד המועדונים המסודרים והקלאסיים בכדורגל שלנו בניהולו המקצועי של  שי אהרון וליאור זאדה המאמן המנוסה לא בנו השנה קבוצה מרגשת  למעט יתרון מסוים בעמדת השוער ברק לוי (שנפצע והוחלף באבירם זיאת) ולמרות היוזמה לפרקים והיתרון אחי נצרת שידרה עדיפות והייתה מסוכנת יותר. נראה כי קטמון תתפוס מקום טוב באמצע העונה.

 

הפועל ראשל''צ - הפועל ר''ג: 2-3. תוצאת מחצית 1-0 (הברפלד ראשל''צ)

שערים: הפועל ראשל''צ - ניר שרון (7) שרון זיסו (75). הפועל ר''ג - אוגו אזוצ'וקו (60) (77), גיל יצחק (86).

הפועל ראשון לציון קבוצתו של ניר ברקוביץ' מתברגת בצמרת הליגה הלאומית במקום ה-4. ראשון, קבוצה נחמדה שבנויה ברובה על חבורת צעירים ומאמן צעיר ורעב. הציגה אופי והוכיחה כי היא קבוצה עיקשת כאשר חזרה פעמיים מפיגור ועוד בדקות הסיום. לעומתה הפועל ר''ג של אריק בנאדו הקבוצה שנבנתה להתמודד בצמרת מאבדת גובה ונמצאת בתחתית לאחר המחזור ה-7. ר''ג הגיעה למשחק מול ראשל''צ לאחר שניצחה 3-0 משכנע את חדרה ברבע גמר גביע הטוטו וקיוותה להמשיך את המומנטום. בנאדו עלה למשחק במערך של 3 בלמים והקבוצה כמו ברוב משחקיה העונה נראתה מצוין, עלתה ליתרון מהיר והציגה כדורגל חיובי אך כמו שאר משחקיה לא הצליחה לשמור היתרון וספגה שערים מביכים. בנאדו הוא מגדולי בלמי נבחרת ישראל ואחד הווינרים בכדורגל הישראלי מנסה בכל כוחו לבנות את שחקניו בדמותו ובצלמו בינתיים ללא הצלחה. ביום שישי תארח הקבוצה באצטדיון ר''ג את בני לוד  שממוקמת מקום אחד תחתיה, קל זה לא יהיה.

 

אריק בנאדן, אחד הווינרים הגדולים בכדורגל הישראלי (באדיבות אתר ONE - אחמד מוררה)

 

בית''ר ת''א רמלה - הפועל ניר רמת השרון: 1-2. תוצאת מחצית 1-0 (אצטדיון  טוטו רמלה)

שערים: בית''ר ת''א רמלה  - דור ג'אן (60) (90 פנדל), הפועל ניר רמת השרון -  דין אקפי (35 עצמי.

רמלה ורמת השרון מגיעות למשחק ביניהן כשהן ממוקמות במרכז הטבלה במקומות 6  ( רמלה ) ו- 7 (רמה''ש), רמלה הגיעה לאחר שינוי בעמדת המאמן כאשר זיו אריה שהחליף על הקווים את עמיר תורג'מן שעבר למ.ס אשדוד. הקווים הכללים והעקרונות של רמלה/ מכבי ת''א ב' לא השתנו ועדיין הסיסטם והמערך עובדים כרגיל 3-5-2 של אריה אל מול המעוין שהציב שאבו מנגד  יצרו מצ' אפ מעניין שהפך עם הזמן למיס מאצ' לאחר פציעתו והחלפתו של מישאלוף. המשחק הוכרע בדקה ה92 לאחר ספק הכשלה על דור ג'אן שגם לקח על עצמו את הבעיטה והבקיע לפינה של אסף רז. צמד נוסף לחלוץ המוכשר שמוכיח כי הוא חלוץ ליגה לאומית מצוין.

 

בני לוד - הפועל נצרת עילית: 0-0 (אצטדיון טוטו לוד)

לא משחק שאפשר יהיה לספר עליו לנכדים..  משחק שקול ומשעמם. בני לוד מגיעה כשהיא עם הגב לקיר ומתחת לקו האדום נצרת עילית במצב קצת יותר טוב כשהיא במקום ה-9 ועם 3 נקודות יותר מלוד. למעט הצלה מהקו של גניה ברקמן לא היו עוד אירועים מעניינים. קבוצתו של סלימאן אזברגה עלתה כהרגלה במערך של 4-5-1, אל מול קבוצתו של ירון הוכנבוים שעלה במערך של 3 הבלמים. מחר תצא  לוד לקרב תחתית עם הפועל ר''ג במשחק על 6 נקודות.

 

הפועל פ''ת -הפועל  חדרה: 2-2, תוצאת מחצית 2-1 (המושבה)

שערים: הפועל פ''ת - גל צרויה  (26) (68 פנדל), הפועל חדרה: דיא לאביבאדי  (28) יעקב אבבה (42)

למרות היומרות של הפועל פ''ת לתת פייט חזק על העלייה הקבוצה עדיין לא מרשימה ולא בטוח שיש  לה את היכולת לעשות זאת. טרם נראה הערך המוסף של הסגל ושל התפקיד "מנהל מקצועי" שהוא לדעתי תפקיד חובה בכל מועדון. פ''ת מועדון של ליגת על עם שחקנים כמו נס זמיר , רוצ'ט , אור ברוך ומיכאלוביץ' שלהם עבר בליגת העל חייבת להיות משכנעת יותר, לנצח משחקים כאלה בביתה ולדברי ותר חזק בצמרת .

מנגד הגיעה חדרה הצנועה למשחק חוץ לא קל מבחינתה ועמדה במשימה כשהצליח לאגור עוד נקודה לבנק הנקודות שלה. חדרה בתקופה טובה ב-3 המשחקים האחרונים עם ניצחון ו- 2 תיקו קצב צבירת נקודות לא רע לקבוצת תחתית שרק עלתה לליגה הלאומית. מעבר לכך נראה כי לניסו אביטן אין רגשי נחיתות והוא עולה לכל משחק במטרה להבקיע כמה שיותר ולנצח. דוגמא לכך היא ש-10 דקות לסיום בתוצאה 2-2, מבצע מאמן חדרה ניסו אביטן שלושה חילופים התקפיים בהצהרה ברורה להכריע את המשחק. בדקה ה-80 חילוף כפול בו נכנסים מנשה זלקה וויאם עמאשה במקום אסי גומה ועלי חאטיב ובדקה ה-83 מחליף ויטלי גנון את דודי הלל.

 

ניסו אביטן, מצליח לאגור נקודות למרות היומרות פ"ת (באדיבות אתר ONE - משה חרמון)

 

מכבי הרצליה - הפועל מרמורק: 2-2. תוצאת מחצית 1-0 (אצטדיון טוטו הרצליה)

שערים: מכבי הרצליה - לוקה סינדיץ' (75) אליאור משלי (80), הפועל מרמורק - עידן חג'ג' (60) עידן שריקי (77)

מכבי הרצליה לא מצליחה לנצח. תיקו שני העונה בלבד לקבוצה מהרצליה ונמצאת במקום האחרון עם 2 נקודות בלבד. הרצליה הגיעה למשחק תחתית בו הייתה חייבת לקחת 3 נקודות ולצאת לדרך חדשה וזאת לאחר השינויים בצוות המקצועי עם משה סיני ועופר טלקר על הקווים. זה נראה מעט יותר טוב אך עדיין מכבי הרצליה היא לא קבוצה של מקום אחרון. נקודה מעניינת היא ששניים מתוך שלושת המחליפים הם אלו שכבשו את השערים. נקודה  למחשבה עבור הצוות המקצועי.

מרמורק בינתיים עושה את שלה עם קצב צבירת הנקודות, אם כי זה לא יספיק לה להמשך הדרך. עידן חג'ג' שחזר להרכב העלה את מרמורק ל-1-0. ניסן יחזקאל צריך לתת את הדעת מדוע קבוצתו סופגת בדקות הסיום שני שערים מקבוצה שעד כה לא הבקיעה אפילו שער 1 !!!  (יחס השערים של מכבי הרצליה הוא 14-2). אגב גם נגד ראשון לציון ספגה קבוצתו 2 שערים בדקות הסיום ונגד ביתר ת''א רמלה שער אחד.

 

הפועל מרמרוק בקצב נקודות סביר... בינתיים... (יוסי סוריק)

 

עירוני נשר - הפועל ת''א: 1-2.  תוצאת מחצית 0-1 (נשר)

שערים: עירוני נשר - עלי כנאנה (31) נאור עבודי (82), הפועל ת''א - אוראל דגני (94) שער מרהיב

הפועל ת''א היא המועמדת הראשונה להשיג את כרטיס העלייה לליגה הלאומית. על פניו משחק מול נשר הוא משחק שהייתה חייבת לחזור ממנו עם 3 נקודות נוספות. מוטי איווניר מאוד מאמין במערך של 3 בלמים שהפך לאחרונה לטרנד חם בקרב המאמנים בארץ וגורס כי זהו מערך התקפי ולא הגנתי אם משחקים אותו נכון. גם למשחק מול נשר עלה במערך זה וביצע כל מיני שינויים פנימיים תוך כדי משחק. אם היינו שואלים את צחי טייאר ושחקניו האלמוניים והצנועים לפני המשחק מה תהיה התוצאה בסיום, ספק אם היו מהמרים על ניצחון 2-1.

צחי נערך והכין את קבוצתו טקטית  לתוצאה של 0-0 ואולי לגנוב שער איכשהו ולעקוץ. משמעת טקטית, צמצום מרווחים ומלחמה על כל כדור. בינינו אין לו יותר מזה מה לעשות עם הסגל הקיים. מה עוד שגם חסר לו בלמה המושאל של מכבי ת''א בר גלילי שחזר מפציעה. מסתבר כי כשעובדים קשה מתאמצים ומאמינים, בסוף גם המזל נדבק. נשר תפסה את הפועל ת''א ביום חלש כאשר כלום לא מצליח לה ומנגד עקשנות ונחישות הביאו ניצחון גדול וכל כך חשוב לקבוצתו של טייאר לו מגיעות כל המחמאות. בדקה ה-94 עוד הספיקה הפועל ת''א לצמק עם שער נהדר של אוראל דגני בבעיטה מרחוק היישר לזוויות השער אך למרות השער הנפלא אני בספק אם זה עודד מישהו מאנשי הפועל ת''א  שלקראת המחזור ה-8 ממוקמת במקום ה-3 עם 15 נקודות בלבד.

 

בהצלחה לכולם!

ישראל אברג׳יל

הקהל של הפועל ת"א ראה את קבוצתו ביום חלש (באדיבות אתר ONE - אחמד מוררה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. ניסן יחזקאל מעולה (משה 19-10-2017, 20:25)
    מעביר הרבה אימוני כושר ואז מגיעים למשחק ואין כבר כח אחרי הדקה השישים צריך להביא גולנציקים כי הבולגרי אחרי עשר דקות שופך לאגר
  2. ישראל כנס (אדום בנשמה 20-10-2017, 10:42)
    אין לך מושג....מה לכתוב....תלמד תליגה הלאומית הפועל כפר סבא היא המועמדת לעלות ולא כפי שכתבת הפועל תל אביב. לגבי אריק בנדאו הוא ווינר? חחח נכשל בבני יהודה ועכשיו בהפועל רמת גן
  3. תת רמה (המוכתר 20-10-2017, 11:21)
    מרמורק קצב סביר ח. חה חה חה כמה זהאתר הזה מצחיק,מתוך שבעה משחקים ארבעה הפסדים תיקו ושתי נצחונות
  4. שישי בצהריים (חיים 20-10-2017, 21:18)
    אחלה ליגה! כיף לראות כדורגל מעניין עם הרבה גולים. סוף סוף סיקור של מקצוען שמבין כדורגל. לא סתם גנב דעת כמו האלה מהטלוויזיה. מרמורק שיגעת אותי!!!
  5. אחלה של ליגה עם הפועל ת"א (רועי 21-10-2017, 13:30)
    אני מאוד אוהב את הליגה הזו, רוב הקבוצות באותה רמה כך שתמיד יהיה מותח עד המחזור האחרון, תוסיפו את הפועל ת"א וזה רק יכול לשדרג את הליגה והעניין בה. מאוד אהבתי את הסיקור, לא ראיתי את המשחקים מאתמול אבל אני מרגיש שאין צורך, סיקור ענייני, מקצועי, עם סיכום ונגיעה למצב של כל קבוצה.
  6. הלב הירוק (עידו 21-10-2017, 17:04)
    המשחק האחרון של כפר סבא מוכיח - בלי שמות גדולים, הרבה לב ירוק ונשמה. גם ההנהלה, גם המאמן וגם השחקנים, כולם אלמונים ומביאים כדורגל מעולה ותוצאות גדולות