מי תעלה זה ברור, מי לפלייאוף, ומי תצטרף להוד השרון בליגה ב'?

נס ציונה עלתה ליגה! הוד השרון ירדה ליגה! אבל יש עדיין על מה להילחם העונה, מי תגיע לפלייאוף? ומי תהיה היורדת השנייה ומי תגיע למבחנים? הליגה העונה לא צפויה ובעיקר מי שלא תהיה עירנית עלולה למצוא את עצמה בליגה ב'... שלא תגיד שלא אמרנו...

  • על ידי: אוהד רון
  • 18-01-2018
  • 13:27

ליגה א' הגיעה לאמצע הדרך וזה זמן טוב לסיכומים. מי תעלה ליגה כולם כבר יודעים ולא צפויה הפתעה ונס ציונה תעלה ליגה. אבל השאלה הנשאלת כמה נקודות יספיקו לה כדי לעלות. בהנחה שסיבוב שני הרבה יותר קשה כי מניסיון העבר קבוצות נלחמו יותר ורצו יותר לא להפסיד, ולכן בסיבוב השני אנחנו צופים שגם נס ציונה וגם יבנה תאבדנה הרבה נקודות והם לא יחזרו על הסיבוב הראשון המדהים של נס ציונה והטוב מאד של יבנה.

 

הערכה שלנו, שיבנה לא תצליח לשחזר 35 נקודות בסיבוב השני, והם יצברו בסביבות 30 הנקודות. מה שאומר שהם יגיעו ל-65 נקודות בסיכום. כלומר נס ציונה צריכים עוד 22 נקודות ומספיק להם לנצח את כל משחקי הבית ולעלות. 70 נקודות יספיקו לבטח לכתומים כדי לעלות. 

 

עופר טסלפפה, בדרך הבטוחה לליגה הלאומית (מני בן ארי)

 

אבל מי תגיע לפלייאוף? אומנם לא פחות מ 6-7 קבוצות מתמודדות על מקום בפלייאוף העליון, אבל רק 4 תגענה לשם. וגם פה צריך להסתכל כמה נקודות יש למקום השישי, שבה נמצאת הפועל כפר שלם, ובהנחה שהם יעשו אותו סיבוב זהה פחות או יותר, כלומר 45-46 נקודות יספיקו לפלייאוף. 

 

ומי תגיע לשם? 

מכבי יבנה בטוחה בפלייאוף! בית"ר כפ"ס מי שנראית הכי טוב בכושרה הנוכחי גם כנראה ותהיה שם. 

השאלה הגדולה מי תצטרף אליהן? נכון שחולון ויפו נמצאים שם, אבל כפר שלם, הבקעה אזור וכפר קאסם יצפו למעידה. אם כפר קאסם יעשו שינוי בעמדת המאמן ויביאו מאמן רציני ויסודי, יש להם סיכוי להתברג ברגע האחרון בפלייאוף העליון ומי יודע אולי להפתיע. זה נכון שזה נראה כרגע תלוש מהמציאות אבל רק להסתכל על הסגל שיש שם זה ללא ספק קבוצה של פלייאוף. ונכון שיש מאמן שלטענת אנשים, מנמיך ציפיות, אבל עדיין כפר קאסם זה מועדון גדול עם תקציב מהגבוהים בליגה. אבל אם לא יחליפו מאמן הם עלולים להסתבך בתחתית.

 

אלי כהן, עושה עונה נהדרת (מני בן ארי)

 

לפלייאוף העליון תגענה יבנה, כפ"ס, חולון וכפר קאסם עם מאמן חדש על הקווים. ואם הם לא יצאו מהכישוף של המאמן, אז אולי יפו יכנסו במקומם לפלייאוף. 

 

אוהד בוזגלו, איתו כפר קאסם לא תגיע לפלייאוף. הם הוא כישף את ראשי המועדון שמנותקים מהתוצאות? (רמי גרידיש)

 

לגבי היורדת לליגה ב', הוד השרון כבר ירדה ליגה... אבל מי תצטרף אליה?

מבחינת נקודות, בתחתית זה ידוע שקבוצות התחתית צוברות הרבה יותר נקודות בסיבוב השני מאשר בראשון. ולרוב הם משיגות פי שניים וחצי נקודות מהסיבוב הראשון מה שאומר שקרית גת, תצבורנה בסיבוב השני כ-21 נקודות כלומר סה"כ 35 נקודות שלא יספיקו לה להישאר בליגה העונה. מה שאומר שכל הליגה עדיין מצויה במאבקים נגד הירידה...והכל עדיין פתוח. יש כמה קבוצות חלשות, קרית גת, דימונה, מחנה יהודה ואפילו הכח ר"ג, למרות שסירוטקין בנה והתחזק יפה ומשמעותי קבוצה שלא תאבק בתחתית.

 

שימו לב, שמניסיון העבר שקבוצות שהשקיעו בתחילת בתחילת העונה וכיוונו לעלות ליגה, וכשלא הלך החלו לשחרר שחקנים, מצאו את עצמן נאבקות נגד הירידה ובסוף אפילו יורדות ליגה. כלומר הסיכון הכי גדול מהבחינה הזאת אני רואה את דימונה והכח ר"ג. אבל, סירוטקין יוציא את הכח מהמקום שהם נמצאים, ודימונה? מקווה שיעשו חשבון נפש ויבינו שככה הם יורדים ליגה. 

 

אהוד כחילה חייב לעשות חשבון נפש, אחרת יימצא עצמו בליגה ב' 

 

האמת שאלה קשה מאד מי תרד ליגה, זה ברור ששתיים מהשלוש תתמודדנה עד הסוף, אחת תרד ואחת למבחנים. קשה לי להגיד אבל נראה שקרית גת שהתחזקה יפה בפגרה -תשאר בליגה. 

אז מי יירד? 

  דימונה עם רביבו תרד? כנראה שכן, ומחנה יהודה תלחם במבחנים...

 

אבל הכל עוד פתוח ובעיקר יכול להשתנות ב-15 מחזורים. 

 

***טור זה הינו טור דעה בלבד***

נס ציונה בדרך לליגה הלאומית (מני בן ארי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אם הקבוצה חשובה לך אז לך הביתה. חייבים שינוי אחרת אנחנו בליגה ב (כחילה לך הביתה 18-01-2018, 13:46)
  2. הדרך עוד ארוכה לא נחים (כתום בנשמה 18-01-2018, 14:05)
    חברים הדרך עוד רצופה מכשולים והדולקת אחריינו לא ישנה ממשיכים במסע ומגיעים לכל משחק כמו גמר גביע לא ישנים על זרי הדפנה יאללה סקציה הכתום עולה
  3. לא טור דעה (הוגה דעות 18-01-2018, 14:15)
    דעה מביעים על עובדות.הכותב שם עצמו על תקן נביא..
  4. הוד השרון ירדה המלחמה בין שעריים למחנה יהודה (אחד שמבין 18-01-2018, 15:00)
    אחת מהם תרד והשניה תיהיה במבחנים
  5. מחנה תרד, שעריים תרד מהמבחנים (ליגה א 18-01-2018, 17:21)
  6. אל תנצל את הכוח שיש לך אצל ראש העיר. אם יש לך קצת כבוד תשים את המפתחות (כחילה אם יש לך קצת כבוד שחרר אותנו 18-01-2018, 17:31)
  7. מכבי יפו (יפואי 18-01-2018, 17:58)
    לכל הקשקשנים והקנאים לא יעזור לכם כלום יפו תהיה בפליאוף העליון
  8. עופר (טלספפה 18-01-2018, 19:03)
    העוקץ יעקץ...בקרוב מאוד