דורון ממן מסכם סיבוב בליגה א' דרום

דורון ממן, מי שאימן בלאומית ומספר שנים בליגה א' נותן את הסיכום שלו לסיבוב הראשון בליגה א' דרום. מי קבוצת הסיבוב ומאמן הסיבוב זה דיי צפוי, אך מי מאכזבות הסיבוב, מי שחקן הסיבוב והשחקן היעיל של הסיבוב. מי תתמודדנה על הירידה ומי יהיו בפלייאוף העליון... הכל בכתבה הבאה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 09-01-2018
  • 08:44

ללא ספק הסיבוב הראשון בליגה א' דרום היה סיבוב בעליונות ברורה של נס ציונה על כל שאר קבוצות הליגה. זה נראה כמו ליגה של קבוצה אחת, מצד אחד יש לנו את נס ציונה שמציגה כדורגל חיובי ואטרקטיבי וכמעט מפרקת כל קבוצה, לעומת חולשה גדולה של הרבה מאוד קבוצות בליגה.
אם בתחילת העונה, או יותר נכון בטרום עונה, מספר קבוצות העמידו סגלים שלא מביישים קבוצות בליגה הלאומית, והיו אמורות לתת פייט על כרטיס העלייה מהמקום הראשון, כבר בהתחלה הן התרסקו וכיום הן נמצאות יותר קרוב לליגה ב' מאשר לעלות ליגה.

 

בתחתית, הוד השרון השלימה עם הירידה שלה לליגה ב' כשהיא עם מאזן מאופס אחרי סיבוב שלם!! למעשה בתחתית נשאר רק לגלות, מי תהיה היורדת השנייה ומי תאבק במבחנים מול ליגה ב', כאשר הרמה השנה בליגה ב' דרום, בשני המחוזות, גבוהה מאי פעם.

 

סקציה נס ציונה, סיבוב ראשון בעליות מוחלטת. כצפוי גורפת את תארי מצטיינת הסיבוב, שחקן הסיבוב ומאמן הסיבוב (מני בן ארי)


מצטיינת הסיבוב
ללא ספק זאת סקציה נס ציונה שעושה זאת בסטייל. השאלה היא לא האם נס ציונה תעלה, אלא מתי היא תעלה באופן רשמי ובכמה הפרש ממכבי יבנה שתסיים במקום השני. שאפו גדול מגיע לעופר טסלפפה שבשקט ובלי יחצנים למיניהם, עושה עבודה מצוינת ומטיס את נס ציונה לליגה הלאומית.

שאפו מגיע גם להנהלה שהמשיכה עם המאמן עונה שנייה ברציפות, למרות שלא הצליחו לעלות ליגה בעונה שעברה. אני מכיר הרבה יו"רים שהיו מחליפים את המאמן, זה נותן חומר למחשבה להרבה קבוצות, לתת שקט ויציבות ואז יש סיכוי שתגיעו לאן שכיוונתן.


קבוצה נוספת שעושה עונה מצוינת היא מכבי יבנה, שבמצב רגיל יכול להיות שהייתה עולה ליגה. בעונה שעברה עם אותן הנקודות, יבנה יכלה לעלות ליגה.
שאפו מגיע גם למאמן של יבנה, אלי כהן, שעושה עבודה מצוינת וגם הוא ממשיך עונה שנייה, אחרי שהחליף במהלך העונה את שי מאור שהתחיל את העונה. זה מחזק את מה שאמרתי לגבי המשכיות, גם פה מגיע מילה טובה להנהלה, ומי יודע אולי התור של יבנה לעלות יהיה בעונה הבאה.

 

בית"ר כפ"ס, קבוצתו של נועם שוהם עם סיבוב ראשון נפלא. ללא ספק הפתעת הסיבוב (מני בן ארי)


הפתעת הסיבוב
ללא ספק מגיע לכפר סבא ויניב חולון שעושות עד עכשיו עונה יפה. בית"ר כפר סבא אחרי כמה עונות שדשדשה בתחתית, עושה עונה יפה גם בליגה וגם בגביע המדינה. כפ"ס היא למעשה עד עכשיו הקבוצה היחידה שהצליחה לקחת נקודה מנס ציונה. מגיעה מילה טובה לנועם שוהם שבנה קבוצה בצלמו, קבוצה ממושמעת ובלתי מתפשרת.


הקבוצה הנוספת היא יניב חולון שעד עכשיו עושה עונה מצוינת, בפרט שזאת קבוצה שרק העונה עלתה ליגה. אין ספק שמגיעה מילה טובה למוסא בן חיים שעושה עונה מצוינת מבחינתו, בעונה שעברה הוא העלה אותה ליגה והשנה הקבוצה גם משחקת טוב וגם נמצאת בתמונת הפלייאוף העליון. על המשכיות כבר דיברנו..
מילה טובה מגיעה גם לאורי קרגולה שלמרות התקציב הנמוך עושה עונה לא רעה, אבל מיפו אני מצפה שתתמודד על העלייה.

 

מוסא בן חיים, בעונתה הראשונה של יניב חולון בליגה, הקבוצה נמצאת חזק בתמונת הפלייאוף. שאפו

 

מאכזבות הסיבוב
בקטגוריית המאכזבות נמצאות קבוצות שלפחות בתחילת העונה, העמידו תקציבים שלא מביישים קבוצות בליגה הלאומית, העמידו סגלים נוצצים עם שחקנים ששיחקו בשנים האחרונות בשתי הליגות הראשונות, אך התוצאות עד כה לא רחוקות מאוד מהמצופה.


הראשונה היא ללא ספק מ.ס דימונה שהעמידה סגל אדיר במונחים של ליגה א' וגם תקציב שבליגה הלאומית היו מתקנאים. עם תנאי פתיחה כאלה, להיות כרגע במקום שמוביל למבחנים זה כישלון טוטאלי. אני מקווה שיתעוררו שם בזמן, יעלו על מסלול הניצחונות ויברחו מהתחתית. גילוי נאות, שיחקתי בעברי בדימונה וגם אימנתי שם. אני חושב שדימונה זה מקום עם פוטנציאל לליגה הלאומית, בייחוד עם הקהל הגדול וראש העיר שתומך. אז יאללה להתעורר, ובנימה אישית - המון בהצלחה.

 

מ.ס דימונה, ציפיות גבוהות בתחילת העונה, כעת הקבוצה במקום המוביל למבחנים מול ליגה ב'. צריכים להתעורר שם (יוסי סוריק)


שתי המאכזבות הנוספות הן הכח עמידר ר"ג ומ.ס כפר קאסם. שתיהן בנו סגלים נוצצים והצהירו על עלייה, אבל שתיהן כשלו עד עכשיו. אם הן לא יתעוררו בזמן אז יש להן סיכוי טוב להתמודד על החיים שלהן בליגה.


מאמן הסיבוב
ברוב גדול וללא מתחרים זה כמובן עופר טסלפפה שעושה עד כה עונה מדהימה. זה מזכיר לי את עונת העלייה שלי עם מכבי באר שבע מליגה א', עלינו  ליגה עם רק ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. אם טסלפפה ימשיך ככה הוא צפוי לעלות עם מאזן טוב יותר. שוב פעם מילה טובה לאלי כהן מאמנה הצעיר של יבנה שעושה עונה טובה עד עכשיו.


שחקן הסיבוב
מבחינתי שחקן הסיבוב הוא ללא ספק, סהר לוי, שעושה הכל בחלק הקדמי. גם מבקיע וגם מבשל, אין ספק שהוא מעל לליגה ועושה את ההבדל. לקינוח לוי הוסיף צמד נפלא בגביע מול בני סכנין. קפטן ומנהיג אמיתי שלפי דעתי היה צריך לסיים את הקריירה בליגת העל.

 

סהר לוי, מוביל את נס ציונה לליגה הלאומית. שחקן מעל הליגה (מני בן ארי)


השחקן היעיל
יוסי אסייג, שיכול היה להיות גם בקטגוריית שחקן הסיבוב. אסייג הוא גולר אמיתי, החלוץ הטוב בליגה שתמיד יודע להבקיע את הגולים המכריעים ששווים שלוש נקודות. מעבר לגולים שהבקיע אסייג, הוא מעורב בעוד כמות לא מבוטלת של שערים של נס ציונה. אסייג מיצב את עצמו כקבלן עליות, לאחר שהיה פקטור משמעותי בעלייה של הפועל מרמורק אשתקד. מי שירצה לעלות ליגה בעונה הבאה, אני ממליץ לו לקחת את אסייג לקבוצתו.

 

המועמדות לפלייאוף העליון
אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, אז כמובן חוץ ממכבי יבנה שתסיים במקום השני, בית"ר כפר סבא ויניב חולון יסיימו במקומות 3-4 ועל המקום הנוסף יאבקו מכבי יפו וכפר שלם הסימפטית שעם אחד התקציבים הכי נמוכים בליגה מצליחים מדי עונה להעמיד סגלים טובים ותחרותיים. מילה טובה מגיעה לאביחי יחיא שבכל שנה מעמיד סגל טוב בתקציב שפוי וגם לאיתן שגם משחק וגם תומך בקבוצה. 

 

קריית-גת, עיר של כדורגל של פוטנציאל לקהל גדול, צריכה לעשות הכל כדי להישאר בליגה (רפי נחמיאס)


היורדת הנוספת
כמו שכולם כבר מבינים הוד השרון ירדה ליגה וכעת ניתן רק להמתין מי תהיה היורדת הנוספת ומי תתמודד במבחנים מול ליגה ב', כאשר השנה ליגה ב' חזקה מאי פעם. לפי דעתי היורדת הנוספת תהיה אחת מבין השתיים. קרית גת, שאני מקווה מאוד שלא תרד כי יש לי שם הרבה חברים. כדרומי לשעבר, אני מקווה שיישארו בליגה, קרית גת זו עיר של כדורגל עם קהל גדול, הם חייבים להישאר. כמובן גם בשביל שלומי משה, שהיה שחקן שלי. שלומי קיבל הזדמנות גדולה ואני מקווה בשבילו שיצליח.
הקבוצה הנוספת היא מחנה יהודה שחייבת להתחזק במספר עמדות, אם יעשו את השינויים במקומות הנכונים אני בטוח שיש לה סיכוי טוב להישאר. מחנה זאת בסך הכל קבוצה צנועה ונחמדה שמנסה לעשות את המיטב בתקציב שיש לה. אני בטוח שאם הם היו משחקים במגרש הביתי שלהם במחנה, היו להם עוד כמה נקודות, זהו מגרש ביתי שאוגר נקודות.
גם הכח עמידר ר"ג בקונסטלציה מסוימת יכולים להיקלע למאבקי תחתית, בפרט אם הם לא יעשו שינוי בראש ויבינו שהם נלחמים על החיים שלהם בליגה ולא על עלייה. סירוטקין יצטרך לתת יותר דגש על המשחק ההגנתי של קבוצתי ופחות על משחק הנעת הכדור שהוא דוגל בו, שהשנה גם לא התעלה לרמה שהורגלנו אליה בשנים עברו. 

 

לסיכום אני מאחל בהצלחה לכולם ושתהיה לכולנו המשך עונה מהנה.

דורון ממן מסכם סיבוב בליגה א' דרום

הוסף תגובה
תגובות
  1. ממן הגדול (דימונאי 09-01-2018, 09:16)
    לא נשכח אותך.. תבוא להחליף את כחילה ותחזיר אותנו לעניינים
  2. מקצועי (סגול 09-01-2018, 09:21)
    סיקור מצוין ומקצועי סירוטקין תקרא ותפנים
  3. צודק ונכון (יבנה 09-01-2018, 09:21)
    כל מילה נכונה ממש מקצועי אולי נעלה מהמבחנים
  4. דורון גדול (שחקן של דימונה 09-01-2018, 09:24)
    בוא אלינו אתה מאמן מצוין
  5. יפה (איציק הגדול 09-01-2018, 09:56)
    סיקור יפה
  6. אם אנחנו חשובים לך אז תשים את המפתחות. אנחנו חייבים שינוי שיציל אותנו (לכחילה 09-01-2018, 12:28)
  7. אף מילה על שעריים (הוגה דעות 09-01-2018, 14:11)
    ....
  8. שעריים ו אזור-יוק? (מאיר 12-01-2018, 13:35)