מבט מהצד: מ.ס כפר קאסם - בית"ר כפ"ס

פרדי צרפתי מי שאימן כבר בליגה הלאומית ומספר שנים בליגה א', בניתוח מקצועי על המשחק. מה היתה החוזקה של כפר קאסם שהכריעה לזכותה את המשחק? מה יכלה אולי כפ"ס לעשות כדי לא להפסיד את המשחק? זה ועוד בכתבה הבאה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 13-02-2018
  • 14:46

בשישי האחרון יצא לי לראות את המשחק של כפר קאסם ובית"ר כפ"ס, שתי קבוצות מהטובות בליגה. בית"ר כפ"ס שפתחה היטב את העונה ועשתה מסע מרשים בגביע, קבוצה שגם יצא לי כמאמן לפגוש אותה בגביע עם קרית מלאכי, אך נחלשה בחלון ההעברות לאחר שמספר שחקני מפתח עזבו את הקבוצה. וכפר קאסם עם השינויים בסגל שנעשו מאז הגעתו של אוהד בוזגלו.


שתי הקבוצות פתחו את המשחק במערכים זהים של 4-3-3, אך מה שבלט בשני המערכים, זה האיכות הברורה של כפר קאסם. כפר קאסם מתחילת המשחק הראתה עליונות בשליטה בכדור, במשחק המסודר, עם הרבה איכות בחלק הקדמי בניצוחם של טל ארז, אוהד אדלשטיין ומוחה בדיר.

לעומתם בית"ר כפ"ס, שאיבדה לא מעט שחקנים שעזבו לטובת קבוצות אחרות בליגות גבוהות יותר, אמנם רצתה וניסתה, אבל הכישרון גבר על הרצון במקרה הזה.

 

מוחא בדיר, בצוותא עם אדלשטיין וטל ארז - האיכות של כפר קאסם ניצחה את המשחק (מני בן ארי)

 

במחצית הראשונה של המשחק לא היו הרבה מצבים ליד שני השערים, להוציא מצב שלא היה קשור לכדורגל. בדקה ה 25 שופט המשחק עצר את המשחק לפנות אווז שהגיע מהספארי, מעבר לכך לא נרשמו ארועים מיוחדים. 

 
המחצית השנייה התחילה ללא חילופים מצד שתי הקבוצות. כפר קאסם השתלטה על המשחק, הניעה את הכדור בצורה טובה דרך האגפים ותקפה את שערה של בית"ר כפ"ס. ההתקפות באו על שכרם, בדקה ה 60 כדור קרן מוצא את טל ארז לא מכוסה והוא עושה 1-0 צודק לקבוצה של אוהד בוזגלו.

 

לא חולפת דקה ודני פרדה, שמראה שכישרון תמיד היה לו, במבצע אישי מצוין עובר שלושה שחקנים ועושה 2-0 ענק של שחקן מצוין. בית"ר כפ"ס הכניסה את אלנתן סלמי למגרש בנסיון לחזור, אבל כמו שאמרתי כבר, הכישרון של כפר קאסם גבר על הרצון של בית"ר כפ"ס. אולי אם כפ"ס היתה מכניסה את אלנתן סלמי מוקדם יותר ומשנה את סגנון המשחק כך שהיא שולחת לו כדורים ושחקנים מקו שני היו מצטרפים אולי כפ"ס היתה יכולה להיות יותר במשחק.

 

אלנתן סלמי, אם היה נכנס ישר במחצית וסגנון המשחק היה משתנה בהתאם, אולי כפ"ס יכלה להיות יותר במשחק (אבייתר ברק)

 

בסיום המשחק כפר קאסם מנצחת 2-0 צודק שבהחלט יכול היה להיות גם יותר, אבל אני בטוח שבוזגלו הלך הביתה מאושר מהתוצאה. יש לציין בכפר קאסם את המגן הימני, כאמל שעושה עבודה נהדרת, כמו גם את אלון סולטן בקישור האחורי שעושה עבודה מצויינת.

 

לבית"ר כפ:ס אומר, זה מועדון שאני מאוד אוהב ומועדון שאימנתי בו. כאשר משחררים לא מעט שחקנים, צריך לבנות שיטה עם החומר הקיים, על מנת לא למצוא את עצמכם חלילה מחוץ לפליאוף, כי על פי מה שעשיתם העונה מגיע לכם להיות שם. אבל כמו שכולם יודעים אין בכדורגל מגיע, צריך לעשות.

 

בית"ר כפ"ס, צריך להתאים את שיטת המשחק לסגל שנשאר


ולחברי אוהד בוזגלו, תאמין בדרך שלך, היא בסופו של דבר מביאה תוצאות. אין ספק שהעבודה שאתה עושה מתחילה להראות, שאפו.
ובנימה אופטימית זו שיהיה בהצלחה לכולם.

פרדי צרפתי, מאמן ביציע: מ.ס כפר קאסם - בית"ר כפ"ס. (איתן ידגר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. פרדי (מתן 13-02-2018, 15:05)
    פרדי אתה מאמן תותח כל הכבוד.
  2. כמה שטיות במשפט אחד (ירון 13-02-2018, 15:07)
    בכפ״ס מעבר לשיחרור שחקנים יש פצועים ומורחקים בכל שבוע עומדים לרשות המאמן שחקנים אחרים וסגל קצר אז איך אתה רוצה לבנות עכשיו שיטה אחרת? אנחנו בשליש האחרון של הליגה אז עכשיו לבנות שיטה חדשה? בכפ״ס עושים מה שאפשר עם מה שנשאר.
  3. מקסים רוצה לחסוך הוא לא רוצה פלייאוף (איציק 13-02-2018, 15:18)
  4. או שאתה חבר של שוהם או שאתה לא מבין כלום הכדורגל. לכל משחק מתאימים את השיטה לפי חומר השחקנים שיש לך (תגובה לירון 13-02-2018, 15:21)
    משחקים עם מה שיש לך כ"ס מנסה לשחק עם מה שהיה לה ולא עם מה שיש לה
  5. עכשיו המבחן הגדול של נועם שוהם (אחד שיודע 13-02-2018, 15:35)
    נראה איך הוא יסתדר עם הסגל הקיים אני צופה שהם יסיימו במקום 11-12
  6. בכפר סבא נבהלו הם חוששים שאולי יגיעו לפלייאף (אור 13-02-2018, 17:36)
    אף אחד לא רוצה להגיע לפלייאוף, סתם ביזבוז כסף
  7. מה שאני שכחתי בכדורגל אתה לעולם לא תדע (למגיב 4 13-02-2018, 17:42)
    כתוב בפירוש לבנות שיטה, אחרי שעובדים על שיטה ודרך עונה שלמה ומביאים שחקנים שמתאימים לדרך אי אפשר בשבועיים לשנות שיטה ודרך, יש פצועים מורחקים ומשחקים שחקנים שלא מתאימים לפלייאוף, בכפר סבא רוצים לחסוך ולשרוד למזלם הם השיגו מספיק נקודות בכדי לעמוד ביעד. יכולים לסמן וי על 2 המטרות שרדו ועמדו בתקציב נמוך.
  8. שיטה וסגנון (מאמן 13-02-2018, 20:51)
    אפשר לשנות בכל זמן נתון בהתאם ליכולות השחקנים פזיולוגים טכניים.אז מה הבלבול בכלל.
  9. כפר סבא (יומי 14-02-2018, 06:23)
    הניהול בזמן האחרון על הפנים. שוחררו הרבה שחקנים ונשאר סגל קצר מאוד. בסוף עוד ילחמו לא לרדת לליגה ב