"המקום של הפועל ירושלים הוא בליגת העל"

כך אמר אופיר עזו, מאמנה של הפועל י-ם והכוכב הכי גדול של הפועל י-ם הגדולה בשני העשורים האחרונים. אופיר, שיחק 15 שנים בהפועל ירושלים, 3 שנים בבית"ר ירושלים ועוד שנה אחת במדי מכבי פ"ת. באמצע העונה עזו לקח את המושכות לידיים והפך למאמן הקבוצה ובהחלט רואים תוצאות! אחרי הניצחון מול צור שלום לקחנו את אופיר לראיון בו הוא מדבר על הפועל ירושלים, יוסי סאסי, אוהד בוזגלו, קטמון ועל החלום שלו לעתיד... שווה לקרוא!

  • על ידי: אוהד רון
  • 11-02-2018
  • 18:37

לפני 8 מחזורים אופיר לקח המושכות לידיים והפך למאמן הקבוצה, מאז ירושלים השיגה 5 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד אחד. שחקנים בכירים שוחררו, השחקן המצוין ומלך השערים הייתם חלבי עזב, הבלם מחאגנה עזב גם הוא כמו עוד מספר שחקנים...

 

אופיר, לקחת קבוצה מפורקת והצלחת לייצב אותה בדרך למעלה, מה הסוד שלך...?

מרטין שעזב את הקבוצה, עשה עבודה טובה אך היה לו חוסר מזל. המשכתי בדרך שלו, החזרתי לשחקנים את הביטחון ולמרות העזיבה של ארבעת הבכירים, אמרתי לשחקנים ודיברתי אליהם ישר ללב או לשכל, אפשר להגיד שנחלשנו ואין מה לעשות ולהרים ידיים, ואפשר לא לוותר ולהתמודד עם כל מה שיש! אני שמח שהשחקנים החליטו לתת הכל מעצמם ולהתמודד עם כל מה שיש. יש לנו חדר הלבשה בריא, אנשים אחד אחד וזה סוד ההצלחה. כל שחקן אצלנו הוא אדם קודם כל לפני שהוא שחקן".

אופיר ממשיך ומספר: "ילדים שסיימו גיל נוער, כמו עידן שטיין, אור זהבי הבלם שהוא אחד הבלמים הטובים בליגה בפור, גל אמסלם (בעונה יפה), טולדנו, הושער שלנו אמל, כולם עושים עבודה טובה ואני מרוצה מאוד. אין שילוב של וותיקים כי אין לנו וותיקים, רוב השחקנים צעירים. נכון שאנחנו עושים תוצאות טובות, אבל אני בטוח שתהיה תקופה גם פחות טובה וזה הכוח והסוד שלנו, איך נעבור את התקופה הפחות טובה".

 

את העונה הוא פתח כקפטן הקבוצה, אופיר עזו (מאור אלקסלסי)

 

איך אתה מסכם את התקופה שלך?

"נורא הצטערתי שמרטין עזב אותנו אבל שמח בשבילו שהלך לאמן את הפועל עכו מליגת העל, ואני מפרגן מאד. לא רציתי לקחת את תפקיד האימון אבל היה לי לחץ מההנהלה, מהקהל ומהשחקנים, שאני האיש הנכון בזמן הנכון. למרות שכן רציתי להמשיך לשחק והציעו לי להמשיך לשחק ולהיות במקביל מאמן שחקן, אמרתי להם שזה לא אתי וזה לא ייראה טוב. אני גאה לאמן את השחקנים הצעירים שלי, לקבוצה יש בעיות כספיות והשחקנים לא קיבלו משכורת כבר חודשיים וחצי, ואנשים באים ומתאמנים ונותנים את המקסימום ונרתמים בשבילי ובעיקר בשביל עצמם כדי להתקדם בקריירה שלהם, וכל הכבוד לשחקנים האלה. ואמרתי להם שכל עוד אני פה אני מחזיר להם וכולם ישחקו, ויש קצב טוב באימונים, אווירה טובה, הקהל מתחיל ליהנות מהקבוצה כמה שיותר".

על המועדון עצמו אמר אופיר: "חבל ועצוב שמועדון גדול כמו הפועל ירושלים שהוא בליגה א' ולא בצמרת הגבוהה של ליגת העל, כי זה אחד מ-6-7 המועדונים הגדולים של ליגת העל מבחינת גודל קהל, מועדון עם מסורת וקהל והמועדון אחד הגדולים שפשוט נקלע לתקופה לא טובה".

 

אופיר עזו על הספסל כמאמן הקבוצה (חגאג רחאל)

 

אומרים ויש הטוענים שאוהד בוזגלו ריסק אותכם, מה אתה חושב על זה?

"לא תשמע ממני אף מילה רעה על מאמנים אחרים, אוהד ניסה ורצה להצליח במועדון ונתן הכל פשוט לא הלך... הוא מאמן טוב ובחור טוב, ולפעמים יש מאמנים שהשיטה שלהם לא מתאימה למקום מסוים, וכנראה למקום אחר הוא כן מתאים והשיטה שלו כן מתאימה. הוא עשה את המקסימום מבחינתו ולא הלך, לא אעביר ביקורת על אחרים".

 

איך היה המשחק מול מכבי צור שלום?

"כל השבוע אמרתי לשחקנים שאם היו באים לשחק מולנו הקבוצות הגדולות כמו איכסל, רובי והרצליה, הייתי יותר רגוע כי אני יודע מה אנחנו מביאים במשחקי הצמרת. פחדתי שנבוא מול צור שלום עם האף למעלה, הם היו 6 מאיתנו ועכשיו אנחנו ברחנו להם ב-9 הפרש, ו-18 נקודות מהתחתית אז עכשיו זה נותן לנו כוח ואני שמח שהתברגנו במקום החמישי". 

 

אתם מסוגלים לעשות משהו בפלייאוף? שווים מקום בפלייאוף?

"כן! מי שמכיר אותי יודע שתמיד רציתי לנצח כל משחק ולהגיע כמה שיותר גבוה, ולשאוף לדברים למרות שהסגל הוא דליל מאד מבחינתנו, וכשהשחקנים עזבו אותנו אנחנו מסוגלים אבל לא יהיה קל. היעד שלנו הוא המקום הראלי שלנו לדעתי הוא 5-8, אבל מספיק והיה לי עוד 2 שחקנים, הייתם ומחאגנה הייתי מתמודד עד הסוף, חד משמעית מתמודד עד הסוף. כי באמת חסר לנו מחץ בהתקפה והייתם היה שחקן מאד חשוב לנו והוא היה מלך שערים שלנו".

 

מה נאחל לך לשנה הבאה?

"אני מאחל להפועל ירושלים הצלחה רבה! וגם ליוסי סאסי בריאות רבה ושיבוא איש עסקים אמיד ויוסי יישאר נשיא של כבוד, ויבוא מישהו שייקח את הקבוצה הזאת לרמות גבוהות, כי יוסי סאסי לא מסוגל יותר, גם לא נפשית וגם לא כלכלית". 

 

מה לגבי קטמון? צובט בלב?

"קצת כואב הלב... אני אף פעם לא מסתכל על אחרים. קטמון עשו מיזם יפה והצליחו איתו. האמת כואב לי כי זה פילג את הפועל ירושלים הגדולה כי הפועל ירושלים הגדולה הייתה מביאה 6-7 אלף צופים כל משחק, והיום אתה רואה חלק בירושלים, חלק בקטמון וחלק בבית מיואשים... אבל קטמון שיבושם להם, הראש שלי בירושלים".

 

מה החלום שלך?

"החלום שלי לראות את הפועל ירושלים מאוחדת. ברגע שהפועל ירושלים תעבור מסאסי לידיים אחרות, הרבה אוהדי קטמון יחזרו וזאת המטרה של כל אוהדי קטמון ולשם כך היא הוקמה, שיוסי סאסי יזוז הצידה. אולי יבוא בעל בית ויעשה קבוצה אחת - "הפועל ירושלים". כי הפועל ירושלים הוקמה בשנת 1926 עם מסורת ועם קהל גדול, קבוצה חזקה אחת אדומה! וכולי תקווה שזה מה שיהיה".

האם אתה רואה סיכוי לאיחוד בין שני המועדונים?

"אני לא יודע אם יהיה איחוד אבל שתהיה הפועל ירושלים אחת גדולה וחזקה שתיקח את הקבוצה קדימה. שאפו לקטמון, אבל שתי קבוצות זה ממש קרע וזה צובט לי. הלוואי שנצליח לאחד את אוהדי ירושלים".

 

מה נאחל לך לסיום? 

"מאחל שנראה את הפועל ירושלים עם אופיר עזו או בלעדיו, הולכת לדרך טובה, לניהול טוב ולהחזיר את כל הקהל שיושב בבית. כי הפועל ירושלים שזה אחד מה 6-7 קהלים הגדולים שיש בארץ".

 

שיהיה בהצלחה!!

 

אופיר עזו....כוכב....צילום: יח"צ. 

הוסף תגובה
תגובות
  1. בדיחה (המוכתר 11-02-2018, 21:36)
    חה חה חה ליגת על,מי זאת הפועל ירושלים גם כשהיתה בליגת העל המאיסה את הכדורגל על הצופים,עם אמיר גולה חה חה.
  2. הפועל ירושלים (עדה מגזימוף 11-02-2018, 22:33)
    שאפו ענק לאופיר עזו ולשחקני הפועל ירושלים. מאחל ומייחלת להפועל ירושלים חזקה ובריאה בלי יוסי סאסי במקום הראוי לה ליגת על!
  3. אופיר עזו - הפועל ירושלים (מוטי אפרים 11-02-2018, 23:01)
    לפני שהוא שחקן, הוא בן אדם. לפני שהוא מאמן, הוא בן אדם. שחקן, מוערך ואהוב על האוהדים. שחקן, שכל הזמן שאף להצליח ולנצח. מאמן, שנותן לשחקנים להציג את היכולת שלהם במגרש. כמו שיש רק הפועל ירושלים אחת. יש רק אופיר עזו אחד ויחיד. מאחלים לאופיר הצלחה וברכה.
  4. אתם קבוצה מביכה, ואתה חי בסרט (אוהד הרצליה 12-02-2018, 08:49)
    הגעתם להרצליה וכמעט לא עברתם את החצי. באתם להפריע להרצליה ולקהל שהגיע למשחק. שיחקתם לרוחב ואטמתם את ההגנה. אתם אלופי התיקו, קבוצה שבאה להעביר את הזמן ולא יותר מזה. אני רק לא מבין אותך כמאמן ואת השחקנים שלך: אם אתם מחליטים לעלות לשחק, למרות שחייבים לכם כסף, לפחות תשחקו משוחרר ותבואו ליהנות. זה מביך שמועדון כמוכם נראה ככה בליגה א'. הפועל ירושלים קבוצה לליגת העל? אתה אמיתי? קודם שבעל הבית ישלם בזמן לשחקנים ולצוות המקצועי ויציל את מחלקת הנוער מהתפרקות. בינתיים הנוער ונערים א שלכם הולכים לרדת ליגה. קטמון זאת הפועל ירושלים האמיתית. להם יש מקום בליגת העל. הם הרבה יותר מאורגנים ומסודרים ויש להם קהל שמצדיק ליגת על - ואני לא חסיד שלהם.
  5. ריאיון ענק אבל.... (אלי 12-02-2018, 11:42)
    שאפו לקטמון? על מה? על זה שהחלישו את המאבק וברחו? אילו היו נשארים השינוי היה מגיע..
  6. היי (סגול 12-02-2018, 15:04)
  7. היי (סגול 12-02-2018, 15:05)
    שיחק גם חצי עונה בהכח רמת גן בעונת העלייה לליגת העל עם דודו דהאן.