'איך לעלות לליגה הלאומית ולדעת איך להישאר בליגה'

מיקי קופל, איש עסקים מצליח שמוכר בכדורגל הישראלי, ומי שהיה שותף לניהול של מספר קבוצות נותן לנו את חוות דעתו על איך עליית ליגה תלויה קודם כל במנטליות והרצון של השחקנים ורק לאחר מכן צריך גם 'קצת' מזל... וגם, איך בחירה נכונה של שחקנים וניהול נכון של מועדון, יכול להשאיר את העולה בליגה הלאומית... טור דעה!

  • על ידי: מיקי קופל
  • 23-02-2018
  • 08:25

'לעלות לליגה לאומית זו קודם כל מנטאליות ורצון, ואחר כך קצת מזל'

בעונה הקודמת הגעתי למשחק של 'רובי שפירא' בעידן הניסיון לעלייה לליגה הלאומית, במבחנים. במשחק הכי קובע הם קיבלו 5 שערים וכל זה נבע ממנטליות וסף שבירה נמוך. הקבוצה הייתה מאוד מאומנת, אך הגיעה לשיא מוקדם מהצפוי. את המשחק בביתה של הפועל חדרה כולם יזכרו כמשחק ששם הכל יכול היה להיגמר אחרת אבל הפטיש הגיע, דווקא בבית. המצחיק בכל הליגה ששתי המובילות הן בפערי תקציב משמעותיות כל כך והן שתי קבוצות כל כך שונות בבסיס ובשיטה. אותו כנ"ל ניתן לומר גם על חמש הקבוצות הסוגרות את הטבלה מטה. בטוח שכולם מבינים שתקציבית מי שמגייס בליגה א' מיליון וחצי ממקורות שהם לא הקצאות בליגה הלאומית ויודע להביא 2 מיליון ₪ שהם לא ההקצאות – יצליח בליגה הלאומית להעמיד קבוצה לוחמת, איתנה וצעירה אשר תתמודד לפחות באמצע הטבלה. ולראייה עפולה כבר כמה שנים, נהדר לראות.

בעונת 2017/18 רובי שפירא הובילה את הטבלה בביטחון רב, החזיקה מעמד יפה עד שהגיחו מלמטה עוד 2-3 קבוצות שם האופרה היא אחרת לגמרי, בחלקם גם תקציבים אחרים לגמרי. איכסל, רובי שפירא, הפועל הרצליה וגם אום אל פחם משלימות את צמרת ליגה א' צפון ושם הכל נראה ישים, הישגי ולא ברור מי היא זו שתחזיק עד הסוף ותשיג את הכרטיס לליגה לאומית. 

 

'מנטליות ורצון יכולות להוביל את קבוצות לליגה הלאומית'

 

'להישאר בלאומית זו אומנות של בחירת שחקנים וניהול נכון'

תשאלו את מכבי שעריים מליגה א' דרום איך עלתה לליגה הלאומית ומדוע ירדה בתוך עונה חזרה, התשובה תהיה בגוף השאלה, תקציב יותר מידי גבוה, ניהול ורצון יותר מידי עז להשיג את המטרה מהר כאן ועכשיו. כסף, כסף, כסף.  מאידך, הפועל חדרה מוכיחה, הפועל עפולה ודאי מוכיחה שתהליכים נכונים, בחירת שחקנים צעירים ורעבים עם חיזוק מסביב ומרפד וכמובן ניהול נכון ושקט, מביאים ליציבות אט-אט. הפועל עפולה עם המתקן הכי יפה בליגה הלאומית, ניהול של ששי יעקב היו"ר והליכה בדרך אט-אט בטוח שזה בטוח. נחזור למאבק, 4 קבוצות מתמודדות, לשתי המובילות אותו מספר ניצחונות אך שוב המעידה של הפסד אחד יותר מידי הוא הפחות חשוב, המנטליות של ללכת עד הסוף ולזכור שכל משחק הוא ניצחון של גמר גביע העולם יביא בסופו של דבר כרטיס עלייה ראוי ומכובד. גם בליגת העל מכבי תל אביב סגרה פער עצום של 7 נקודות ולא ידעה להחזיק את זה, כן בעיה מנטאלית, כן יהירות וחוסר מזל בשילוב.

איכסל מנצחת ומנצחת גם שזה לא ממש מגיע לה והיא מביאה את נקודת הרתיחה. כן מכרו לכאורה, לא קנו למעשה, כל ההשערות הם רק לשון הרע, הרי ידוע שבליגות הנמוכות העננה הזו תמיד קיימת לכאורה, פעם זה ופעם זה. זו לא הסיבה שקבוצה כזו או אחרת תזכה בתהילה, ההגיוני הוא הניהול, המנטאליות וכמובן הפסיכולוגיה סביב המטרה, עד כמה המאמן מחזיק את חדר ההלבשה לוהט מספיק. שזה 'תפוח אדמה לוהט' שבסופו של דבר חם אנו רואים ששתי הדולקות אחרי איכסל ורובי שפירא לאט לאט מצמצמות את הפער.

 

קצת נתונים, מלך השערים הוא בינתיים מוטי מלכה מכפר כנא מהמקום ה-7, צובר הצהובים הוא בכלל ממגדל העמק רם סופר שהוא מהמקום ה-14 קבוצה המתמודדת על ההישארות בליגה א'. אף אחת מ-4 המובילות בטבלת ליגה א' צפון לא מופיע בטבלת סופגי הכרטיסים האדומים המובילים, כך שגם כאן נראה שהלחימה והתעוזה אינה קיימת אלא לרוב משחק כדורגל שהוא לא 'בואו נשבור רגליים'. זה ייגמר בסוף רק על מנטליות, רק על ניהול ושמירה על להבה גבוהה ובוערת. שום סיפור אחר.

 

אוזן, חודידה ואברג'ל ציינו שהם לא שיחקו משחקים ענקים לאחרונה, אך בשני המשחקים האחרונים הם ידעו יותר לשמור ולהגן מאשר לתקוף והשיגו את התוצאות שנתנו להם לבסוף לשמור על המקום הראשון. חד משמעית, קבוצה שתרצה לעלות ותוכל לדאוג גם לתקציב ראוי, תעלה.

 

אני אסכם ראיון שקראתי עם שוער שפרעם, מג'די חלאיילה בסיומו של המשחק עם איכסאל, "היה משחק חלש של שתי הקבוצות. היה משחק של כדורים ארוכים ואיכסל קבוצה יותר איכותית וניצחו בזכות ניצול מצבים..." בהחלט ניצול מצבים יביא לעלייה, והרבה מזל בתחתית בליגה א' צפון אין חדש תחת השמש.

 

*** טור זה הינו טור דעה בלבד ***

 

מיקי קופל יודע שעלייה לליגה הלאומית מתחילה במנטליות

הוסף תגובה
תגובות
  1. רק אנחנו נעלה (רובי 23-02-2018, 10:08)
  2. אנחנו רוצים ליגת על (עפולאי 23-02-2018, 10:48)
  3. רק איתך נגיע לליגת העל (עפולאי 23-02-2018, 10:48)
  4. כל מילה בול (נס ציונה 23-02-2018, 11:28)
  5. נכון (הוגה דעות 23-02-2018, 12:40)
    כסף זה לא הכל .צריך לדעת מה לעשות איתו .תשאלו למשל את יעקב שחר
  6. רובי בושה קיבלו רביעיה חחחח (אהרון 23-02-2018, 15:19)
    ועוד מטבריה החלשה
  7. קרית אתא (אתא 23-02-2018, 17:17)
    ביום שיתנו למיקי קופל לנהל את קרית אתא ללא פוליטיקה ודורה יהיו על המפה
  8. מיקי אני מזמין אותך לאור יהודה (שלומי 23-02-2018, 18:33)
    הבנאדם מבין הרבה כדורגל אני מזמין אותך למשחק שלנו
  9. מיקי אני מזמין אותך לאור יהודה (שלומי 23-02-2018, 18:33)
    הבנאדם מבין הרבה כדורגל אני מזמין אותך למשחק שלנו