האם עודד קוטר צריך להתפטר? האם מוריס אוזן רגוע יותר?

טור דעה - מיקי קופל, איש עסקים מצליח ומוכר בכדורגל הישראלי, ומי שהיה שותף לניהול של מספר קבוצות בארץ, נותן לנו את חוות דעתו על הקרב על הכרטיס לליגה הלאומית בליגה א' צפון, מזווית קצת שונה. וניתוח מעמיק על עודד קוטר...שווה לראות..

  • על ידי: מערכת גולר
  • 27-02-2018
  • 12:13

המטרה של מוריס אוזן מלכתחילה הוצבה כרגועה יותר. מוריס הגיע לקבוצתו ומיד שחרר ראיון בו הוא צוטט אומר: "המטרה היא לעלות ליגה, אך אם לא נעלה ליגה ונסיים במקום השני, אני לא אגיד שזה כישלון". ציטוט כזה מביא את הקבוצה לשקט תעשייתי, ביטחון ורוגע מסוים. חלון ההעברות הוכיח שגם מסגרת תקציבית חורגת אינה מבטיחה עלייה, אינה מבטיחה ניצחונות ולראייה החלפת המקומות בין איכסל לרובי שפירא והיצמדות של מקומות 3-4 כלפי מעלה.

 

רובי שפירא נולדה לדעתי כמטרה אחת, להדביק את הפער מהפועל חיפה מליגת העל, הפועל חיפה של יואב כץ אשר מביאה בפני קבוצת האוהדים את היעד להיות בליגה הלאומית ואולי לשאוף מעלה יותר. בינתיים כמו שזה נראה הלחץ משדר ביטחון ירוד, מנטאליות של העקומה האחרונה בצניחה והכי גרוע, איבוד נקודות קריטיות אחת אחרי השנייה בזמן הכי חשוב שהכל לוהט. זו לא אותה קבוצה מהסיבוב הראשון. הסגל לא עמוק, הספסל די קצר ובכל זאת היא עדיין מאיימת ונמצאת ס"מ אחד מעלייה היסטורית. למי שמכיר מקרוב, אלו לא אותם תקציבים אפילו לא דומים בין 4 המובילות בליגה א' צפון.

 

עודד קוטר, יכול להוציא את רובי מהבוץ?  יש לו את כל הנתונים...צילום: מאור אלקסלסי.

 

עודד קוטר הגיע לרובי שפירא בקול תרועה מעמדת עוזר המאמן בבני סכנין מליגת העל, מקום ליד יוסי אבוקסיס ואלי כהן. הוא היה שם על הקווים במשחק רבע גמר הגביע מול מכבי תל אביב, שבו הורחק טל בן חיים החלוץ דאז במכבי תל אביב ומצא את עצמו כמאמן הראשי למשחק כל כך מתוח ורגיש מול האלופה דאז לאחר הרחקתו של יוסי אבוקסיס. אז הוא הבין מיד שלהיות עוזר מאמן או מאמן בליגה א' ללא ציפיות זה כבר קטן עליו והוא חייב להתקדם הלאה בסולם. מאז הוא סיים את קורס מאמני פרו, ביחד עם ג'ורדי קרויף ועם פטריסיו סייג, ועוד שמות מובילים בכדורגל הישראלי. הוא צוטט ביומו הראשון אומר: "אני שמח לחזור הביתה אל הצבע שאני אוהב, אל האוהדים שאני מכיר, למקום בו גדלתי ולקהל הכי מרגש". דבר אחד צריך לשים על הכתב וזה חייב להיות ברור, רובי שפירא היא עדיין לא הפועל חיפה ולהשיג את המטרות של אנטי-יואב כץ היא לא המטרה, המטרה היא להמשיך בפעולות היפות של פיתוח מחלקת נוער מדהימה, שהם אכן הקימו ומפתחים כמעט ללא משאבים או יתר על דיוק ללא מתקנים עצמאיים, ולעלות ליגה לליגה הלאומית עם תקציב בינוני יחסית להשקעות בליגה א' בשנים האחרונות, סביב 1.5-1.7 מיליון ₪. בראייתי, עודד קוטר מביא את הסחורה, הקבוצה מאומנת, משחקת לרוב כדורגל יפה מאוד, סה"כ השחקנים סביב הקבוצה באווירה מדהימה עם קהל תומך, אבל הלחץ הוא לא רק סביב המגרש, הלחץ הוא הרבה מעבר למגרש בשונה מאיכסל, בשונה מהפועל הרצליה לבטח. הלחץ הוא נטו בהנהלה שכל אחד מהם הוא אוהד אמיתי, אוהד שנולד מתוך השנאה ליואב כץ ולווא דווקא בבנייה נכונה. הרבה טעויות נעשו, הרבה החלטות נלקחו, אך הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לרובי שפירא כרגע זו ההתעסקות בשאלה, עודד קוטר לאן? או יתרה מכך, מי בקבוצה הוא הגורם לירידה, מי לא יכול לסחוב על עצמו.

 

הקהל האדום, יצליחו לעלות ללאומית? עוד שנתיים כנראה שכן... צילום: מאור אלקסלסי.

 

אני הייתי עושה מהלך מבריק ולוקח את כל הצוות והשחקנים למתחם בטבריה או משהו דומה עם הרבה מים, אוכל וצחוקים ולן שם יום וחצי בכדי לדבר, להתפרק, לעשות משחקי הפעלה ולגבש עוד יותר. הייתי מעלה סרטונים לאוהדים שיראו שעושים הכל בשביל הביחד. רובי שפירא עוד שנתיים בערך תצליח לעלות, 5-6 שחקנים לליגה א' לבוגרת וזו המטרה, אם זה יהיה ללאומית או לא, זה עניין של זמן ויכולת תקציבית, הלחץ של להיות בליגה לאומית הוא זה שמכריע כאן ופה הלחץ המסיבי תוחם את הגבולות, לא הפן המקצועי. הביטחון ירד כי הפסיקו להשקיע במסביב במה שהוא לא מגרש הכדורגל, שם רק הקהל מריע ושם רק הוויכוח על יואב כץ הוא כנראה לב השיחה, ופה הטעות במיוחד שהשנה ניר קלינגר ושות' כל כך מצליחים בליגה העל.

 

עודד קוטר הוא המאמן הנכון, בעל ההשפעה, בעל ההסמכה ובעל הידע, רק שהמנטאליות מסביב היא המלחיצה כי מי שמנהל את המערכת זו קבוצה של מנהלים ועוד מספר אוהדים שרופים, ששם המטרה היא אחרת. אוזן וקוטר הם שני סגנונות שונים לגמרי, שורשים שונים לגמרי, שיטות אחרות. עוד ידע להוציא קבוצות מהבוץ פה זה ממש שונה, פה עליך להנהיג, להוביל ולהחזיק חדר הלבשה אחרת לגמרי, פה צריך כלים ניהוליים לא דווקא מקצועיים. ה-0:4 היה על הקיר כבר באוטובוס וזה רק מאמן יכול לראות.

 

טור דעה.

 

 

מיי קופל, ספונסר ראשי בהפועל חיפה, בטור דעה על מצב רובי חיפה..

הוסף תגובה
תגובות
  1. מוריס אוזן (בית שאן 27-02-2018, 12:23)
    מאמן חלש ביותר כמו שהוא הרס את הפועל בית שאן ככה יהרוס את איכסל
  2. רק איכסל יעלו (רובי 27-02-2018, 14:46)
  3. רק איכסל יעלו (רובי 27-02-2018, 14:46)
  4. איפה כל אוהדי רובי נעלמו? (טבריה 27-02-2018, 16:02)
  5. חבל לא משחקים נגד רובי כל העונה (טבריה 27-02-2018, 16:03)
  6. מיקי צודק בכל מילה (שחקן 27-02-2018, 17:30)
  7. גאון המיקי הזה (רובי 27-02-2018, 18:33)
  8. אוזן מאמן הרבה יותר טוב שיודע לעמוד בלחצים (תענכי 27-02-2018, 23:20)
  9. למיקי קופל (אדום 28-02-2018, 12:53)
    כאשר להפועל חיפה מקום 4-5 זה הצלחה, להפועל רובי זה שנה שחורה. תבין את ההבדל.