דורון ממן: לקראת הדרבי של אשדוד

במשחק שינעל את העונה הסדירה, תתארח הפועל אשדוד שהבטיחה את עלייתה לליגה א' אצל יריבתה העירונית, עירוני אשדוד. דורון ממן בטור דעה לקראת הדרבי הגדול של הליגות הנמוכות ובניתוח מדוע עירוני אשדוד שוב לא עמדה במשימה - זכייה במקום הראשון המוביל לליגה א'.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 04-04-2018
  • 10:44

אומנם זה משחק אחרון וחסר חשיבות, אבל דרבי זה דרבי ויש בו הרבה אמוציות, עם קהלים גדולים. מצד אחד מגיעה עירוני אחרי שהיא מסיימת את העונה מקום אחד פחות ממה ששמו לעצמם כמטרה, לעלות ליגה. ומהצד השני, הפועל מגיעה אחרי עונה גדולה שבסופה גם עלתה ליגה.


מבחינת עירוני ישנה בטח התלבטות, איך להגיע למשחק. האם ללכת עם ההרכב הכי חזק ולנסות לנצח את הדרבי, או לוותר עליו ולהתכונן לפלייאוף ללא פצועים או מורחקים. "הבעיה" של עירוני זה הקהל הגדול והטוב שיש להם, הם לא יהיו מוכנים לקבל תצוגה חלשה והפסד בדרבי. לכן עירוני חייבים ללכת במלוא הכוח ולנסות לנצח את הדרבי, כאשר ניצחון בדרבי יכול למנף את הקבוצה לקראת הפלייאוף ולהגיע עם ביטחון שהם יכולים לעשות את זה דרך הפלייאוף.

 

לעומתם, הפועל מגיעה נינוחה מאוד, אחרי שכבר עלתה ליגה. גם אם תפסיד אז אף אחד לא "יהרוג" אותם. אבל כמו שאני מכיר את פיני עייש המאמן, הם יבואו במטרה אחת לנצח את המשחק ולהמשיך את העונה החלומית. מבחינת יחסי הכוחות, ברור שהפועל יותר טובים ובזכות זה הם עלו ליגה. הם מבקיעים הרבה שערים ודורסים כמעט כל מה שזז, אם זה בבית או בחוץ.

 

פיני עייש, קבוצתו שיחקה התקפי יותר לאורך השנה, מה שהכריע את הכף מול עירוני (מדיה אדומים אשדוד)

 

לדעתי שני המאמנים יבואו במטרה לנצח, כי אין להם מה להפסיד, להבדיל מהסיבוב הראשון שבו שני המאמנים רצו יותר לא להפסיד מאשר לנצח. בדרבי הקודם אם במחצית הראשונה עירוני הייתה יותר מרוכזת ויותר מעזה, אז היא יכלה לנצח את המשחק, מה שהיה משנה לה את כל העונה ויכול להיות שהיא הייתה חוגגת היום עלייה.


יחסי הכוחות נוטים לכיוון של הפועל, שמגיעים אחרי עונה גדולה עם ההתקפה הכי טובה בליגה ועם הרבה ביטחון. מבחינה הגנתית הקבוצות שוות, שתיהן ספגו רק 14 שערים פחות מחצי גול למשחק וזה מצוין. ההימור שלי למשחק הוא - תיקו ללא שערים.

 

אריאל טרבלסי, המוציא לפועל של הפועל. עירוני היו חייבים להשאירו


ההבדל בין עירוני להפועל הוא קודם כל בהתקפה, הפועל הבקיעה הרבה יותר מעירוני 83 מול 59 שערים וזה עשה את ההבדל בליגה הזו.
בדרך כלל קבוצה שממעטת לספוג נמצאת הצמרת וגם עושה תואר, אבל לצערה של עירוני גם הפועל מיעטה לספוג, אבל הבקיעה הרבה מאוד וזה עשה את ההבדל.


להפועל יש מוציא לפועל דומיננטי, אריאל טרבלסי, שהבקיע 28 שערים, כמעט מחצית מהשערים שהבקיעה עירוני. עירוני היו צריכים "להתאבד" עליו ולהשאיר אותו. לעומת זה בעירוני לא היה את השחקן שיבקיע את הגולים המכריעים במשחקים השקולים, או במשחקים הפחות טובים. עירוני בנו על יוסי פליקר שיעשה את העבודה. כאחד שאימן את פליקר בעבר, הייתי מצפה שיבקיע בסביבות 25-30 שערים, אבל הוא איכזב בגדול. כל קבוצה שעושה תואר חייבת שיהיה לה מוציא לפועל דומיננטי ולעירוני לא היה אחד כזה.

 

יוסי פליקר, איכזב ובגדול. לעירוני חסר מוציא לפועל דומיננטי (מוטי קדוש)


שאפו גדול מגיע לפיני עייש שעשה עונה גדולה ועלה בסטייל. עייש ידע להשתמש בתבונה בסגל הגדול העמוק והאיכותי שיש לו. לא חשש להושיב שחקן כזה או אחר בספסל כשהיה צריך. יצר תחרותיות על חולצת ההרכב וזה השתלם לו במהלך העונה. אין ספק שפיני מאמן העונה אחרי שתי עליות רצופות.


אם אני מנתח את עירוני, אז אני חושב שמערך של שלושה בלמים בליגה הזו הוא די מיותר, עדיף להרוויח עוד שחקן בקישור או בחלק הקדמי. אני חושב שאם עירוני הייתה מוסיפה עוד שחקן לחלק הקדמי, היא הייתה יותר דומיננטית ומבקיעה יותר שערים. מרבית הקבוצות מגיעות במערך סגור ופחות תוקפות, אז למעשה אתה מפסיד שחקן ולא מרוויח את המגינים שיתקפו ויצאו קדימה. בכל מצב מפני שהיריבה מגיעה בקושי עם חלוץ אחד ומיותר להשאיר שלושה שחקנים על שחקן אחד, שני בלמים זה מספיק. בנוסף, עירוני הייתה חייבת לצרף לפני סוף הסיבוב הראשון, לפחות שני שחקנים לחלק הקדמי. גם שיהיה לה יותר עומק וגם לנסות לצרף שחקן שיעשה את ההבדל.

 

שרון מרציאנו, מערך שלושת בלמים לא התאים, היה חייב לחזק את החלק הקדמי בינואר (מוטי קדוש)


בגדול אם עירוני רוצה לעלות ליגה היא חייבת לעשות שינוי פאזה - לשחק יותר התקפי. לוותר על אחד הבלמים ולצרף עוד שחקן לחלק הקדמי. וזה לא יגרע ממשחק ההגנה שלהם מכיוון שהם ממושמעים וכולם עובדים.

שתי נקודות אור שבלטו לאורך כל העונה. ברוך דגו -מסיים ככובש מצטיין ומעבר לזה, מוסיף המון מנהיגות משחק ללא שום מאניירות של כוכב וכמובן הוסיף עוד הרבה בישולים. הקהל - כל קבוצה שרוצה לעלות ליגה צריכה קהל כזה. קהל שבא ומעודד מתחילת המשחק ונותן לך הרגשה ביתית גם בבית וגם בחוץ, זה יתרון גדול על כל שאר הקבוצות.

 

הקהל של עירוני, קהל שמגיע לו קבוצה בליגה בכירה יותר. אפשר לעשות את זה דרך הפלייאוף - כל דבר אחר ייחשב ככישלון (רונן נג'אתי)


אני חושב שעירוני יכולה לעשות את זה דרך הפלייאוף, מקומה של הקבוצה בליגה יותר גבוהה. אם היא לא תעשה את זה, אז זה יהיה כישלון גדול. כאשר שנתיים משקיעים בקבוצה הזו תקציבים גדולים, כל דבר חוץ מעלייה ייחשב ככישלון.

דורון ממן: לקראת הדרבי של אשדוד

הוסף תגובה
תגובות
  1. בושה (צהוב 04-04-2018, 10:56)
    ‏לפחות תשים ‏תמונה של שרון מרציאנו עם קובי עוזר שלו ולא עם דוד יפת בושה וחרפה
  2. קהל אדיר יש לעירוני (אייל 04-04-2018, 11:09)
    עם קהל כזה זה עניין של זמן עד שיגיעו לליגת העל
  3. אוהבים אותך ממן (אוהד צהוב 04-04-2018, 11:21)
    תבוא אלינו בעונה הבאה ותעלה אותנו ליגה
  4. מקצועי מאוד (איציק 04-04-2018, 11:22)
    ניתוח מדויק ומקצועי
  5. קצת ארוך אבל טור מקצועי מאוד!!! (לדורון 04-04-2018, 12:13)
    נשארת ג'נטלמן ולא קראת לילד בשמו אבל זה ברור מהניתוח שלך שעם מאמן אחר עירוני היתה עולה ליגה!!! מרציאנו נכשל אסור לו להמשיך אצלנו עונה נוספת
  6. ממן לך תמצא עבודה יא כשלון (מוריניו 04-04-2018, 15:13)
  7. ברור שאתה פוזל למשרת המאמן בעירוני להזכירך נכשלת בגדול השנה ולפני (לממן 04-04-2018, 15:49)
    ועם תקציב פי 2 מעירוני