מבט מהצד: ירמיהו חולון - מחנה יהודה

דורון ממן בניתוח מקצועי על המשחק. מה הבעיות של חולון שהשתקפו במשחק? מה נקודת התורפה העיקרית של מחנה יהודה? ומה סיכויי ההישארות שלהם בליגה? זה ועוד בכתבה הבאה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 08-04-2018
  • 13:15

חזינו במשחק משעמם של שתי קבוצות שנראו כשתי קבוצות שסיימו את העונה ולא כקבוצות שיש להן עדיין מטרות העונה. מצד אחד, חולון שרוצה פלייאוף עליון ולשפר עמדות לקראתו. ומצד שני, מחנה יהודה שרוצה לברוח מהמבחנים, שכן השנה לקבוצה שתגיע למבחנים יש לה סיכוי גבוה לרדת ליגה.


מחולון ציפיתי ליותר, מקבוצה שנמצאת במקום השלישי עם התקפה, שלפחות על הנייר, מהיותר טובות בליגה. עם מגן שמאלי כמו אלעד חלימי, שמבחינה התקפית הוא ערך מוסף וגל גניש שמשחק מתחת לחלוץ ואמור לספק כדורים לחלוצים. בפועל מה שקיבלנו הוא משחק חלש מאוד של חולון שלא הגיע לשום מצב ממשי. להוציא שני חצאי מצבים של בני שרקט ומאור אסור ועוד בעיטת עונשין של אסור בתוספת הזמן למשקוף, שוערה של מחנה לא נזקק להפגין את יכולתיו. גם חסרונו של הבלם חיים פונטרמולי, שבצוותא עם שחף הלמן והשוער ניל אברבנל, מהווים את הקו האחורי שספג הכי מעט שערים בליגה וזאת למעשה נקודת החוזק של חולון השנה ומה שמחזיק אותה בתמונת הפלייאוף, לא הורגש מול הקו הקדמי החלש של מחנה יהודה.

 

גל גניש, איבד הרבה כדורים ולא תרם למשחק ההתקפי של חולון (דן יידוב)


כפי שהשתקף במשחק, לחולון יש מספר בעיות:
- אין קשר שמוציא את הקבוצה קדימה ומחבר בין ההגנה להתקפה. לכן אין לחולון ברירה אלא לשחק על כדורים ארוכים. מי שאמור לעשות את זה הוא גל גניש, שאתמול איבד כמעט את כל הכדורים ולא תרם מאומה למשחק ההתקפה. החלפתו במחצית השנייה הייתה מוצדקת.
- שלישיית החלוצים רחוקים אחד מהשני.
- גמליאל פרץ, שחקן מוכשר אבל צריך לשחרר את הכדור יותר מהר ולקבל החלטות טובות יותר. דרך אגב, ההרחקה שלו לא הייתה מוצדקת.
- מאור אסור הוא בורג חשוב, אבל צריך להיות יותר מעורב במשחק. אסור הוא למעשה השחקן הכי חשוב בהתקפה של חולון וצריך לגרום לו להיות יותר מעורב בהתקפה. אסור תלוי מאוד בקישור שידע לספק לו כדורים, ההסטה שלו לקישור היא לא רעה, הבעיה שברגע שהוא זז לאחור הוא היה יותר דומיננטי והכדורים עברו דרכו, אבל הוא היה חסר למעלה.

 

מאור אסור, ירד לקישור והיה חסר למעלה


הכניסה של גילקרוב הייתה טובה, אבל לפי דעתי הם היו צריכים לעבור ולשחק עם 4:2:4, עם גילקרוב ודיין כשני חלוצים חזקים על שני הבלמים וגמליאל ואסור בכנפיים. לדעתי במערך שכזה הם היו מכריעים את המשחק. מחנה בכלל לא מסוכנת והיה אפשר לוותר על קשר אחד ולא להוריד את אסור לאחור.


אני בטוח שחולון יהיו בפלייאוף ויסיימו מבחינתם עונה מצוינת אחרי שרק העונה עלו ליגה. מבחינת המאמן, מוסא בן חיים, זו תחשב עונה מצוינת ואפשר לשים אותו ברשימה של המאמנים הצעירים, המוכשרים והמבטיחים, יחד עם קרגולה, שמדברים פחות אבל עושים עבודה טובה ושקטה.

 

מוסא בן חיים, עושה עונה מצוינת. אחד המאמנים המוכשרים והמבטיחים בליגה (מני בן ארי)


לגבי מחנה יהודה, הנקודה שלקחו היא טובה, אבל יהיה להם קשה לשרוד. למרות שאני חושב שהם יישארו בסופו של דבר, אולי אפילו ללא מבחנים. דווקא היום הם יכלו להוציא יותר מהמשחק, מכיוון שהם תפסו את חולון ביום חלש ויכלו להיצמד לקריית גת. הבעיה המרכזית שלהם שכמעט ואין להם משחק התקפה. אין להם שחקנים שמסוגלים לייצר מצב לגול או להבקיע. כאשר מלך השערים שלך עומד על שלושה שערים אז יש בעיה במשחק ההתקפה. 

 

מחנה יהודה, אין מספיק שחקנים שמסוגלים לייצר מצבי הבקעה ולהבקיע (איתן ידגר)


לזכותם ייאמר שהם משתפים הרבה מאוד שחקנים צעירים שרצים ועובדים במגרש. יכול להיות שזה יספיק להבטחת ההישארות, אבל הם יהיו חייבים לשפר את משחק ההתקפה. למזלם יש להם שני משחקים מתוך השלושה, מול קבוצות שסיימו את העונה, אזור וכפר סבא. לכן סביר להניח שהם ינצחו את אותם משחקים ויישארו בליגה, אולי אפילו ללא מבחנים. מה שכן, בשנה הבאה יצטרכו במחנה לבנות קבוצה על השלד הקיים, פלוס שניים שלושה ותיקים מוכשרים שעדיין רעבים ואז תהיה להם עונה שקטה בלי מאבקי תחתית.


בהצלחה לשתי הקבוצות בהגשמת המטרות שלהן.

דורון ממן - מבט מהצד: ירמיהו חולון - מחנה יהודה

הוסף תגובה
תגובות
  1. דורון שאפו על הפרשנות (מקצועי נטו 08-04-2018, 13:29)
    מוסא חילופים מוקדמים יותר וקצת יצירתיות והכי חשוב תפסיק לפחד להפסיד זה מתכון לתיקו
  2. ממן מצוין (צהוב אשדודי 08-04-2018, 14:55)
    אתה מתבזבז לך תאמן אתה מאמן מצוין
  3. ליגה ב (קרית גתי 08-04-2018, 15:29)
    קרית גת ירדו יש להם משחקים קשים יבנה. כפר קאסם ובסוף החגיגה של נס ציונה כמו שהם שיחקו בבית נגד דימונה הם בדרך לליגה ב כמה עונות הם כול הזמן בסכנת ירידה כמה יכול לשחק להם המזל שנה הבאה דרבי עם ביתר קרית גת זה כבר יותר מעניין בהצלחה בדרבי
  4. ממן מקצועי (חולון 08-04-2018, 18:00)
    פרשנות נכונה ומקצועית