מבט מהצד: חצי גמר הפלייאוף בדרום, מכבי יבנה - ירמיהו חולון

דורון ממן הגיע ביום ראשון ליבנה לצפות בחצי גמר הפלייאוף בין מכבי יבנה לירמיהו חולון וראה מה היו נקודות התורפה של חולון במשחק ובעונה בכלל והאם זה יספיק ליבנה מול מכבי יפו

  • על ידי: מערכת גולר
  • 08-05-2018
  • 18:32

מכבי יבנה אחרי הבלגן שהיה בחודש וחצי האחרון, עשתה את השינוי בעמדת המאמן ומאז ניצחה בשני המחזורים האחרונים של העונה הסדירה  שני הניצחונות הביאו את יבנה למשחק עם ביטחון ובמומנטום חיובי. מנגד, חולון הגיעה אחרי תקופה ארוכה שלא ניצחה ולא נראתה טוב, למרות הניצחון במחזור האחרון על דימונה וכמעט פספסה את מקומה בפלייאוף העליון. 

 

שתי הברקות של אביחי וודג'ה הורידו את יבנה עם יתרון למחצית (מני בן ארי)

 

בדרך כלל קבוצה שמגיעה אחרי תקופה לא טובה, קשה לה לעשות סוויץ ופתאום ״להתחפש״ לקבוצה דורסת וזה מה שקרה לחולון שבחצי הראשון לא הופיעה למשחק. יבנה הגיעה עם ביטחון וכך גם שיחקה בחצי הראשון, לא עם משחק גדול אבל שתי הברקות של ודג׳ה הורידו אותה להפסקה עם יתרון מבטיח. החצי הראשון היה מאוד בינוני מצד שתי הקבוצות, עם יתרון קל ליבנה.

 

ליבנה יש סגל יותר מוכשר בראשותם של עוז יפרח, מעוז ההגנה של יבנה שביחד עם אור אלקבץ ועידו לוי יוצרים הגנה שקשה להבקיע נגדה. בקישור יש את אביחי וודג׳ה, שחקן מאוד מוכשר שעושה גם הגנה וגם התקפה עם בעיטה מצוינת, שהבקיע שני שערים כאשר השער השני היה ממרחק של שלושים מטרים - איפה השוער של חולון, ניל אברבנאל?!. בחלק הקדמי יש להם את נבו מזרחי, ליאור ברטקובסקי ושרון גורמזנו שיוצרים שלישיה מאוד מסוכנת.

לגבי גורמזנו, אני חושב שהוא בא יותר מדי לאחור ואז הוא רחוק מהשער, גורמזנו צריך לשחק את החלוץ תשע קרוב לשער, שם זה הכוח שלו, לבלמים קשה עם הפיזיות ומשחק הראש שלו.

 

ניל אברבנל, היכן היה שוער חולון במחצית הראשונה?

 

למכבי יבנה יש סגל מוכשר (מני בן ארי)

 

לעומת זאת אצל חולון אין חדש תחת השמש. אין הנעת כדור, אין להם את השחקן שיחבר בין ההגנה להתקפה. התקפה יש להם את מאור אסור בכושר טוב, אבל הוא כמעט לבד. גמליאל פרץ לא תכליתי ולא יעיל, עם דריבלים מיותרים. אם פרץ ידע לקבל החלטות נכונות, הוא ישדרג את היכולת שלו וישפר את המספרים שלו. גם גיל לגילקרוב היה במשחק לא רע, הוא חזק ואגרסיבי ומאיים על השער, שווה יותר דקות משחק. הבעיה המרכזית של חולון היא ששחקני ההתקפה צריכים לייצר לעצמם לבד מצבים. גם בעמדת השוער יש להם בעיה, שוער לא יכול לקבל גול ממרחק של כשלושים מטר.

 

ירמיהו חולון, אין שחקן שמחבר בין ההגנה להתקפה, שחקני ההתקפה צריכים לייצר לעצמם מצבים, בעייה גם בעמדת השוער


בחצי השני חולון שיחקה ולחצה לאחר שלא היה לה כבר מה להפסיד, חולון נתנה עשרים דקות טובות והייתה שווה לפחות שער אחד שאולי היה משנה את המשחק. אבל לרוע מזלם בשער של יבנה נמצא עידו לוי, שהוא השוער הכי טוב בליגה, שהשאיר את חולון מתוסכלים. וכמו שקורה בכדורגל, כשלא כובשים אז סופגים. ואז חולון בכדור קרן סופגים את השלישי מרגלו של גורמזנו. הדקות האחרונות של המשחק כבר היו גרבז׳ טיים.

 

מוסא בן חיים, למרות ההפסד בפלייאוף קבוצתו מסיימת עונת בכורה נהדרת בליגה 


בגדול, התוצאה קצת משקרת מכיוון שיבנה לא הפגינה משחק גדול. אבל בסופו של דבר, מנצחת הקבוצה שנמצאת במומנטום טוב יותר.
בשלב הבא מחכה ליבנה מכבי יפו שמגיעה בכושר מצוין אחרי ריצה ארוכה עם תוצאות טובות. ליבנה ברור שהיא תצטרך להיות הרבה יותר טובה אם היא רוצה לעבור את יפו.
לעומת זאת חולון מסיימת עונה טובה מבחינתה ועצם העלייה לפלייאוף הוא הישג גדול. אבל אם היא רוצה לעשות קפיצת מדרגה ולדגדג את הצמרת הגבוהה ואולי להתמודד על עלייה, היא תצטרך לרענן את הקבוצה ולהיפרד ממספר שחקנים ותיקים ולהביא שחקנים חדשים ורעבים שישדרגו את הקבוצה.

דורון ממן במבט מהצד: חצי גמר הפלייאוף בדרום, מכבי יבנה - ירמיהו חולון(רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. נוסע לרומנייה (ינקו 08-05-2018, 18:52)
    יש מצב שלא חוזר מאחל לכל הקבוצות בהצלחה רבה כולל מכבי יפו
  2. שלום לכולם (ינקו 08-05-2018, 18:54)
    אני מצטער עוזב את הארץ הולך לנסות את מזלי מעבר לים בהצלחה רבה לכל הקבוצות כולל יפו
  3. פרשנות עניינית (אוהד של יבנה 08-05-2018, 21:59)
    פרשנות מעולה ממן רואים שאתה מבין כדורגל דרך אגב ישבתי מעליך אני זוכר שאימנת את מכבי באר שבע וניצחת אותנו ועלית ללאומית תבוא אלינו בשנה הבאה ותעלה אותנו יש פה הרבה כסף
  4. לא נורא (חולוניה 08-05-2018, 21:59)
    כתבה יפה חולון אני גאה בכם
  5. אחלה ממן (אדום באר שבע 08-05-2018, 22:00)
    תחזור השנה בגדול
  6. כתבה ראויה של כתב ענייני (כתבה ראויה של כתב ענייני 09-05-2018, 00:15)
    מכבי יפו בהצלחה לנו
  7. אני מגיע (אפי מימון 09-05-2018, 07:59)
    קיבלתי הצעה להגיע לחולון עיר הולדתי לתמוך ולסייע לעלות. ליגה אני מגיע ומתחילים לעבוד
  8. לא רוצים אותי (אפי מימון 09-05-2018, 10:50)
    ניסיתי לעזור לאור יהודה להתקדם לא רוצים הפסד שלכם קיבלתי הצעה מירמיהו חולון ושם נצליח
  9. ליבנה יש הגנה חזקה? (אין לך מושג 09-05-2018, 14:22)
    ליבנה אין שני מגינים !! ואור אלקבץ כבד ומסורבל וגם עוז יפרח כבר אחרי השיא אז על איזה הגנה אתה מדבר?
  10. אני במוקד (אפי מימון 09-05-2018, 16:42)