סיכום עונה: נבחרת ליגה א' דרום

ליגה א' דרום הסתיימה, נס ציונה עלתה ללאומית, דימונה והוד השרון ירדו לליגה ב'. אבל מי היה השחקן המצטיין של העונה? מי היה מאמן העונה? מי תגלית העונה? ומי בנבחרת הכי טובה של הדרום? שלב הסיכומים של ליגה א' דרום הגיע... שווה לראות...

  • על ידי: מערכת גולר
  • 02-06-2018
  • 10:09

זינדין זידאן, המאמן המעוטר של אלופת אירופה, ריאל מדריד, אמר השבוע שהדבר הכי קשה למאמן זה בחירת ההרכב. אז לנו, באתר "גולר", המשימה הייתה עוד יותר קשה כי היה על הצוות שלנו לבחור את נבחרת העונה. בעזרת צוות הכתבים ולאחר שעות של תיקונים, הורדות והוספות, גיבשנו את נבחרת העונה של ליגה א' דרום. מי שלא נבחר, איתכם הסליחה...

 

שחקן העונה: יוסי אסייג (סקציה נס ציונה)

30 שערים ויכולת אדירה שלא זכורה שנים! שחקן שהעלה קבוצה ליגה והיה כל כך דומיננטי בקבוצה, כבש שערים סופר חשובים גם במשחקים פחות טובים של קבוצתו. יוסי הוא ללא ספק שחקן העונה הכי טוב שהיה בעונות האחרונות. שחקן גדול ששווה רמות גבוהות ביותר! בנוסף לעונה הגדולה שעשה עם קבוצתו, יוסי שבר את שיא הכיבושים לעונה בנס ציונה!

 

שחקן העונה מניף את מאמן העונה, יוסי אסייג ועופר טסלפפה (אלעד ירקון)

 

מאמן העונה: עופר טסלפפה (סקציה נס ציונה)

מאמנה של נס ציונה, עשה עונה אדירה מבחינתו! לקח תקציב לא מהגבוהים בליגה ובנה קבוצה שלא זכורה שדרסה כך את הליגה. מעל הכל עופר הוא בן אדם טוב וצנוע שמגיע שיפרגנו לו בכל מקום ובכל מצב. מאמן חכם עם ניסיון גדול בליגה שבנה קבוצה כפי שהוא אוהב וכפי שאנחנו אוהבים לראות. 

 

תגלית העונה:  

הרבה שחקנים "פרצו" העונה לתודעה והתקדמו יפה. אבל שלושה שחקנים עשו פריצה אדירה ובלטו מעל כולם. קשה היה לנו לבחור מי תגלית העונה אז פשוט החלטנו לפרגן לכל השלושה...

 

אביחי וודגה (מכבי יבנה): אביחי וודגה שחקן מאוד מוכשר שעשה עונה מצוינת, קשר 50/50 טכני ונייד. יש לציין גם את רז אמיר שפשוט עשה סיבוב ראשון מדהים וחבל מאוד שהלך לאיבוד בסיבוב השני. שחקן מאוד מוכשר צריך לדעת לשמור על המשכיות.

 

אביחי וודגה, שחקן צעיר ומוכשר שעשה עונה מצוינת (מני בן ארי)

 

מתן בית יעקב (מכבי יפו): קשרה המצוין של מכבי יפו, עשה התקדמות אדירה העונה, אומנם הוא היה בסגל בשנה שעברה אבל לא ממש בלט והעונה לקח את המושכות בשתי ידיו, עשה עונה אדירה והיה מהבולטים ביפו העונה...

 

מתן בית יעקב, אחד מהמצטיינים של יפו בעונה האחרונה (גיא צמח)
 

בן שמעוני (סקציה נס ציונה): שחקן צעיר (בן 21) שלקח את המקום שלו בהרכב האלופה והפך לשחקן מאוד משמעותי בחבורה של טסלפפה, ללא ספק שחקן שיכול להגיע לרמות הגבוהות!

 

בן שמעוני, יכול וצריך להגיע לרמות הגבוהות (מני בן ארי)

 

כמו כן יש לשים לב לשוערים הצעירים שהתקדמו יפה... וגם היו לתגלית העונה...

תומר ליטבנוב (הפועל בקעת הירדן): השוער של הבקעה עשה עונה מצוינת ויש לו חלק חשוב בעונה שהקבוצה עברה. תומר נתן המון שקט לקבוצה, ולמרות גילו הצעיר הנהיג את קבוצתו.

 

תמיר ללו (בית"ר כפ"ס): שוער שהגיע לבית"ר כפר סבא ושדרג אותה מאוד. שחקן הנבחרת האולימפית, מאוד בוגר שלקח את כפר סבא למסע מדהים בגביע ובליגה.

 

יש לשים לב גם לשחקנה של מכבי יפו מייקל צילקה. שחקן מאוד מוכשר, מגן ימני של קבוצת הנוער שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים. כנו כן טגניה דסליי, הבלם שהגיע מהנוער של הפועל תל אביב והפך לעוגן בהגנה של כפר שלם, גם שניהם ראויים לציון. 

 

העתיד כבר כאן - מאמנים..

אורי קרגולה (מכבי יפו): קרגולה עשה עונה אדירה במכבי יפו, לקח חבורה של צעירים עם תקציב מהנמוכים בליגה ועשה עונה אדירה. כל הכבוד!

 

אורי קרגולה רשם עונה אדירה עם מכבי יפו (מני בן ארי)

 

מוסא בן חיים ('ירימיהו' חולון): מוסא היה ווינר ענק כשהיה שחקן, וכנראה הוא הביא את זה לאימון כשבעונתו הראשונה אשתקד, עלה ליגה עם חולון ובעונה השניהף בעונתו הראשונה של חולון בליגה א', הגיע לפלייאוף העליון. שאפו ענק!

 

מוסא היה ווינר ענק על המגרש והוא הביא את זה גם לקווים (מני בן ארי)

 

איסמעיל עאמר (כפר קאסם): אמנם אימן רק מספר מועט של מחזורים, אבל הוכיח שיש לו הרבה מה לתת כמאמן. כמי ששיחק ברמות הכי גבוהות, לקח קבוצה די מרוסקת מהמאמן הקודם והיה כל כך קרוב לפלייאוף העליון. יש לו עתיד גדול! 

 

הנהלת העונה: סקציה נס ציונה 

הקריטריונים העומדים לקבלת התואר מורכבים מכמה פרמטרים, דוגמת מוסר תשלומים, התנהלות שקטה,יחס לעובדי המועדון ונתינת שקט תעשייתי למאמן הקבוצה מבלי לפגוע במעמדו. בכל הפרמטרים הנ"ל, הנהלת נס ציונה עמדה בסטנדרטים הגבוהים ולא בכדי העפילה הקבוצה בצורה החלקה ביותר לליגה הלאומית. מקצועיות דרך התנהלות. ולא זכור עוד מועדון שעלה ליגה עם תקציב כל כך שפוי, וזה מוכיח שעם ניהול נכון לא חייב לשפוך כספים רבים על רכש. מועדון נוסף המתנהל ברמה טובה הוא 'ירמיהו' חולון. גם שם מוסר התשלומים והשקט למאמן הקבוצה נשמרים כדרך התנהלותית קבועה. בהחלט מגיעה להם את הטפיחה על השכם. מילה טוב לניהול מגיעה גם למכבי יפו, שלמרות התקציב הנמוך לא נרתעו ובעיקר לא לקחו התחייבויות שאי אפשר לממש. ועשו עונה אדירה. שאפו!

 

אכזבת העונה: מ.ס. דימונה, הכח ר"ג ומ.ס. כפר קאסם

ללא ספק אכזבת העונה אם לא אכזבת העשור היא מ.ס. דימונה. על פי מקורות שהגיעו לאתר 'גולר', תקציב הקבוצה עבר את ה-2.2 מיליון ש"ח והקבוצה לא הצליחה לשרוד את העונה בליגה א'. אם נס ציונה בתקציב של אולי מחצית מזה עלתה ליגה, זה אומר הכל על הניהול הכושל לכאורה של דימונה. עוד קבוצה שנכשלה בגדול היא הכח ר"ג, חיים סירוטקין בנה בתחילת העונה קבוצה לעליה ובסוף העונה הקבוצה כמעט וירדה ליגה. יש לציין את פיטוריו של שי מאור בכפר קאסם כשהקבוצה הייתה במקום ה-שלישי והקבוצה לא הגיעה לפלייאוף עם תקציב שעל פי מקורות היה מעל 2 מיליון שקל. אכזבה למועדון אחד הגדולים בליגה א' שרגיל להגיע הכי רחוק במשחקי הפלייאוף ולא הגיע לפלייאוף. חומר למחשבה לעונה הבאה.

 

קהל העונה: נורדיה ירושלים

העונה לא היה לנו את מרמורק שהוא היה הקהל הכי טוב בליגות הנמוכות בשנים האחרונות, אבל קיבלנו את קהלה של 'נורדיה' שכנראה מהווה תחליף לא רע ומעודד ושר לאורך כל המשחק, ולא תשמע ממנו ולו קללה אחת. שאפו לעולה החדשה וכן ירבו קהלים כמו 'נורדיה'.

 

קהלה של נורדיה, כן ירבו קהלים כאלה! (דן יידוב)

 

משתבח עם השנים: חיים פונטרמולי ('ירמיהו' חולון)

בלמה של ירמיהו חולון, אוטוטו בן 37, אבל השנים עושות לו רק טוב. קבוצתו ספגה הכי מעט שערים בליגה 21 (יחד עם נס ציונה), וחיים הוא הבורג המשמעותי בהגנה של קבוצתו. מנהיג אמיתי שמכוון את שחקניו הצעירים שמשחקים לידו. חיים אשתקד ירד לליגה ב' והעונה חזר עם חולון לליגה א' ועשה עונה גדולה כמו כל קבוצתו - חולון.

 

חיים פונטרמולי, משתבח עם השנים (מני בן ארי)

 

נבחרת העונה:

שוער: עמית שמש (סקציה נס ציונה)

שוערה של נס ציונה הוא השוער הכי טוב בליגה מזה 3 שנים! השנה זה בא לידי ביטוי בעליית ליגה של קבוצתו לליגה הלאומית. עמית הוא שוער מצוין עם ניסיון, ולא בכדי עמית קיבל חוזה לעונה נוספת וישמש כשוערה של נס ציונה גם בליגה הלאומית.

 

עמית שמש, שוער מצויין. (צילום: מני בן ארי.)

הגנה:

מגן ימני: בן סיטלקול (סקציה נס ציונה) 

בן סיטלקול הוא המגן הימני הכי טוב בליגה ללא תחרות! כבר כמה שנים שבן (26) מסומן כמי שיכול וצריך להגיע ולשחק בליגות גבוהות יותר ובשנה הקרובה הוא יעשה זאת יחד עם נס ציונה שעלתה לליגה הלאומית, ואין ספק שבן הוא אחד מהשחקנים הראשונים שצריכים לפתוח בהרכבה של נס ציונה. 

 

בן סיטלקול, המגן המצויין של נס ציונה. (צילום: מני בן ארי.)

 

מגן שמאלי: רביד אשר (סקציה נס ציונה)

מגנה השמאלי של סקציה נס ציונה, היה חלק משמעותי מההגנה הטובה בליגה. רביד אף תמך רבות בצד ההתקפי, בישל כמה שערים חשובים ובתום שנתיים בקבוצה הכתומה, השלים את המשימה ועלה ליגה יחד עם קבוצתו.

 

 

רביד אשר, במגן השמאלי הטוב בליגה (רמי גרידיש)

 

בלם עדן אולירי (מכבי יפו)

בלמה הצעיר והמצוין של מכבי יפו, בעונה מטורפת שלו ושל קבוצתו. מכבי יפו הייתה קבוצת הגנה מעולה, ואולירי הצעיר היה המצטיין בהגנה יחד עם פליפ חאיכ ושאר שחקני ההגנה של יפו. עדן שחקן קשוח שמשחק חזק, הכדור הראשון תמיד שלו כשהוא לא מפחד לשמור על החלוצים הכי טובים בליגה ולסגור אותם. בלם ענק ששווה ליגות בכירות.

 

עדן אולירי, הבלם המצטיין של ליגה א. (צילום: מני בן ארי.)

 

בלם: אסף חקאק (סקציה נס ציונה)

העוגן בהגנה של הסקציה! אסף הוא ווינר אמיתי שהגיע לנס ציונה לפני שתי עונות והפך לבורג משמעותי במשחק ההגנה של הקבוצה. חקאק ללא ספק הוסיף מימד של אחריות להגנת הקבוצה וגם בהתקפה תרם לא מעט עם משחק הראש המשובח שלו. עונה נהדרת לבלמה של נס ציונה שהוביל את ההגנה הטובה בליגה למספר הספיגות הכי נמוך בליגה. 

 

אסף חקק, הבלם הטוב בליגה. (צילום: מני בן ארי.)

 

קישור:

סהר לוי (סקציה נס ציונה)

הקפטן של נס ציונה, שיחד עם יוסי אסייג הוא היה הכוכב של נס ציונה העונה, כשכבש 12 שערים וכמות כפולה של בישולים. סהר הוא שחקן בית בנס ציונה שמוביל את החבורה הצעירה של נס ציונה לעונה גדולה. יהיה מעניין לראות אותו בליגה הלאומית לאחר שהצליח כל כך יפה במשחקי הגביע, כשהשיא היה בניצחונה של הסקציה מול בני סכנין כשכבש צמד נהדר בדרך לניצחון גדול.

 

סהר לוי, רמה מעל הליגה. (צילום: מני בן ארי.)

 

נאור סבג (סקציה נס ציונה)

הברקה ענקית של נס ציונה! אחד השחקנים הטובים של העולה לליגה הלאומית. סבג סיים את העונה עם 4 שערי ליגה ועוד כמות נאה של בישולים, כשניתן היה לראות את שיתוף הפעולה הנהדר שלו עם יוסי אסייג. נאור בן ה-25 הוא ללא ספק אחד מהכשרונות העולים של נס ציונה, כשבהחלט יש לו מקום בליגה לאומית!

 

נאור סבג, עונה נהדרת לקשר הצעיר. (צילום: מני בן ארי.)

 

תומר בן חיים (מכבי יבנה)

קשרה של מכבי יבנה, הוגדר במשך העונה לשחקן הכי טוב מחוץ לגבולות נס ציונה. כבש 11 שערים מעמדת הקשר האחורי, מנהל את המשחק מאחור, מחלץ כדורים ליריב, מצטרף להתקפה בצורה מושלמת. פשוט שחקן ענק רק חבל שבסוף העונה היו משחקי אגו ביבנה והוא לא זכה להוביל את יבנה ללאומית. כי אם תומר היה משחק בפלייאוף, הכל היה יכול להיות אחרת. חבל! שחקן ענק שכל קבוצה שתיקח אותו בשנה הבאה תרוויח.

 

תומר בן חיים, קשר הגי טוב מחוץ לנס ציונה. (צילום: מני בן ארי.)

 

שחר בלליטי (הפועל בקעת הירדן) 

קשרה של בקעת הירדן, היה בעונה אדירה מבחינתו. פתח את העונה כשהיה פצוע אבל בבקעה חזר ליכולתו האדירה משנים עברו. כבש 13 שערים, אבל בעיקר הוביל את הבקעה לעונה אדירה עם מנהיגות יוצאת דופן. שחר הוא חלק מההתקפה המהירה ואולי מהטובות בליגה עם אליחי צברי ועידן גמליאל. 

 

 

שחר בלליטי, עונה גדולה לבחור מבקעת הירדן. (צילום: מאור אלקסלסי)

 

התקפה:

אסף גובזה (נורדיה ירושלים)

חלוצה של נורדיה ירושלים, כבש 13 שערים ומי היה מאמין שהוא פתח את העונה ביפו, וכשלא התאימה לו השיטה ההגנתית וצורת המשחק ההגנתית של יפו, עבר לשחק בנורדיה ומאז הוא פורח. שחקן עם מבנה גוף חזק, הגיע לכל כדור גבוה, שחקן טכני שכובש שערים ובעיקר משפיע על המשחק של קבוצתו. אסף עשה התקדמות אדירה העונה!

 

אסף גובזה, חלוץ עם יכולות מרשימות. (צילום: מני בן ארי.)

 

יוסי אסייג (סקציה נס ציונה)

שחקן העונה שלנו וכל מילה מיותרת. 

 

נבחרת שניה:

בן וולובלסקי (מכבי יפו)

 

חיים פונטרמולי ('ירמיהו' חולון)

פליפ חאיכ (מכבי יפו)

ציון זקן (נורדיה ירושלים)

בן שמעוני (סקציה נס ציונה)

מתן בית יעקב (מכבי יפו)

אליחי צברי (הפועל בקעת הירדן)

אביחי וודגה (מכבי יבנה)

אוהד אדלשטיין (כפר קאסם)

שרון גורמזנו (מכבי יבנה)

אדי אדרי (קרית גת)

 

מאמן העונה נבחרת 2: אורי קרגולה (מכבי יפו)

סיכום עונה: נבחרת ליגה א' דרום

הוסף תגובה
תגובות
  1. קביליו יפו (יפואי 02-06-2018, 10:39)
    יפו זה חממה לצעירים כל שנה עולים מליגה א או לאומית או ליגת העל במה הכי טובה לצעירים
  2. יפואי (אחד שיודע 02-06-2018, 10:43)
    עונה הבאה אולירי ומתן בית יעקב בליגה לאומית וגם פיליפ חייק 3 מצוינים העונה ביפו שאפו היידה יפו ללאומ
  3. מכבי יפו (יפואי 02-06-2018, 10:48)
    איך יכול להיות שיפו לא בקהל העונה קהל הכי טוב בליגה. א
  4. יפו (יפואי 02-06-2018, 10:54)
    אנחנו הקהל מיספר 1 קבוצה מיספר 1 קבוצה הכי צעירה מיספר 1 שימותו כל הקנאים
  5. עדן אולירי בלם העתיד של ישראל (יפו 02-06-2018, 12:07)
  6. כל מקום אתם חושבים שאתם הכי טובים אתם כלום (ליפו 02-06-2018, 12:10)
    רק אזור
  7. אתם קהל פח וחושבים כאילו אתם גדולים (ליפו 02-06-2018, 12:11)
    לעולם לא תגיעו לליגה הלאומית
  8. אזור (יפוא 02-06-2018, 13:10)
    אזור יש לכם אוהד וחצי המקום שלכם זה ליגה ג אז אל תבלבלו את המוח חיריה זה המקום שלכם
  9. אימפריה (נס ציונה 02-06-2018, 13:39)
    הלאה ללאומית
  10. יפו (אדומים אשדוד 02-06-2018, 15:07)
    אנחנו נפרק לחם את התחת
  11. יאללה שעריים!!! (שערוקי 02-06-2018, 16:47)
  12. אימפריה (כתום עולה 02-06-2018, 17:41)
    סקציה תצליח גם בלאומית כי יש שחקנים טובים צעירים ולוחמים
  13. קנאים (יפואי 02-06-2018, 18:43)
    תחת אדום מאשדוד וזבלון מאזור..עליכם עשו כתבה ענקית בידיעות אחרונות לפני שבוע...מי בכלל שמע עליכם?
  14. מנהל הקבוצה (שחקן ביבנה 03-06-2018, 14:28)
    המנהל שלנו הרס לנו את הקבוצה לא מתבייש משחק אותה דתי. זבל של בן אדם וצבוע
  15. קבוצת התגלית (הוגה דעות 03-06-2018, 23:17)
    מכבי שעריים ללא כל ספק
  16. לאזור מקום 9 עם הגנה מקום 3 (אברהם 04-06-2018, 09:48)
    לא מגיע שחקן הגנה באחת מנבחרות העונה?