"אני רוצה להוביל את שדרות לכותרות ולא מהסיבות שבהן היא נמצאת שם אלא בגלל כדורגל"

כך אמר עופר טלקר מאמן בכיר מהליגה הלאומית, עם ניסיון עשיר כשחקן עבר בקבוצות מפתח בליגת העל בכדורגל. העונה הקודמת הייתה לא פשוטה במכבי הרצליה, שבסופה הקבוצה ירדה ליגה. טלקר בחר לשנות כיוון ואת העונה הבאה יפתח על הקווים של שדרות מליגה ב', על מנת לקדם ולהפוך אותה לעיר של כדורגל.

  • על ידי: לירן ביטון
  • 22-07-2018
  • 17:33

אומרים שאתה אחד המאמנים הטובים בליגות הנמוכות, מה יש לך לומר על כך?

"אני מאוד שמח שחושבים כך, כל הזמן אימנתי בליגה הלאומית לכן באופן טבעי אני מקוטלג עם הליגות הנמוכות וזה נעשה בהרבה עבודה קשה. העונה קרה משהו יוצא דופן ובחרתי לעשות צעד ולחתום במכבי עירוני שדרות מליגה ב'."

 

בעונה הקודמת אימנת את מכבי הרצליה מהליגה הלאומית, איך אתה מסכם את העונה?

"מכבי הרצליה הייתה במצב קשה בעונה הקודמת, קרו הרבה דברים שגרמו לזה שהקבוצה ירדה ליגה, כמו חילוף מאמנים ושחקנים. קשה להפנות אצבע מאשימה למי שאחראי לכך. הקבוצה כמעט עשתה את הבלתי יאומן, אבל לצערי זה לא קרה. גם העונה קיבלתי הצעה לאמן שם אבל בחרתי לחתום בשדרות."

 

מה גורם למאמן לעזוב קבוצה מהליגה הלאומית, ולחתום בשדרות מליגה ב'?

"קיבלתי פנייה לא מאדם פרטי או בעל קבוצה, אלא מעירייה להפוך את שדרות לעיר של כדורגל. בהתחלה לא האמנתי שאני אאמן שם, אבל במעמד החתימה ראיתי אנשים רציניים מאוד וביקשתי חוזה ארוך כדי לעשות שינויים. יש שם תנאים בסיסיים מצוינים, מקום מסודר כלכלית, ציוד ברמה גבוהה ביחס לליגה ב' ואת מה שאני אביא איתי יראו במגרש העונה."

 

קשה להפנות אצבע מאשימה למי שאחראי לירידת ליגה של מכבי הרצליה. (צילום: מאור אלקסלסי)

 

מה האג'נדה שלך כמאמן?

"ליגה ב' זו ליגה לא קלה, ואני מודע לקשיים שיש בליגה ולקבוצות שנמצאות בה. מאז שחתמתי התחלתי לחקור וללמוד את הליגה, אני לא נח על זרי הדפנה כי קריירת העבר שלי כשחקן לא תביא אותי להישגיים וגם לא מה שעשיתי בתור מאמן. לכן אני יכול לומר שרק דרך למידה אני אגיע להצלחה."

 

שדרות הביאו אותך לאמן כחלק מההצהרה שלהם לעלות ליגה, האם זה משהו שיכול לקרות בעונה הבאה?

"בכדורגל הכל יכול לקרות. אחת הסיבות שחתמתי לשנתיים זה כדי לבנות פה דרך שתוכל להגדיר את המילה עלייה. חשוב לי לבנות קבוצה טובה שתהיה בטופ של הליגה."

 

איזה טיפים אתה יכולת לתת לשחקנים צעירים לאור הניסיון שלך כשחקן עבר משמעותי?

"גדלתי באשדוד ועליתי איתם ליגה במשך שלוש עונות ברצף . אני לא מגיע מקבוצות גדולות אלא מקבוצה קטנה בדרום, ואני יודע איזה דרך השחקנים צריכים לעבור ואני יודע שיש הרבה כישרונות בדרום."

 

איך תתמודד עם אזעקת צבע אדום בזמן האימונים שזה חלק מהשגרה בשדרות, האם זה ישפיע על תפקוד הקבוצה?

"כבר קיבלתי הנחיות איך לפעול , לצערי זאת המציאות ונצטרך להתמודד איתה , אני בטוח  שזה לא יפגע באימונים ובמשחקים , כל העניין הזה מאתגר אותי עוד יותר להצליח בשדרות ."

 

מה נראה בשדרות בעונה הבאה כשעופר טלקר על הקווים?

"מאמן בד"כ מחפש כבוד, ובמעמד החתימה הרגשתי מהם כבוד גדול ואני מודה להם על כך. אני רוצה להתוות דרך שיראו בה טביעת אצבע שלי. חשוב לי להוביל את שדרות לכותרות ולא מהסיבות שהיא נמצא בהם כיום אלא כעיר של כדורגל, זה יהיה הכי משמעותי בשבילי. "  

 

טלקר רוצה להפוך את שדרות לעיר של כדורגל (צילום: מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. רודף בצע! (שחקן 22-07-2018, 18:23)
    מאמן הכי חלש בארץ,שהגיע לשדרות רק בגלל בצע כסף ובמקביל עובד ובעל תפקיד בעוד 3-4 מועדונים שרק הכסף מעניין אותו,שדרות זאת עוד קבוצה על הדרך ולא באמת מעניינת אותו ההצלחה שלה. מקצועית - נכשל בכל מקום שאימן ונחשב לקבלן ירידות ליגה ובטח לא מהבכירים כמו שכתבתם,ליצן אמיתי וחרטטן גדול. לא נתפלא אם שדרות תרד ליגה בסיום העונה.
  2. שדרות (חיים 22-07-2018, 21:44)
    טלקר ברוך הבא לשדרות מאחלים לך בהצלחה
  3. אוי באמת איזה חלש (הרצל מהרצליה 22-07-2018, 23:40)
  4. טלקר (כהן 23-07-2018, 08:04)
    מאמן מצוין בהצלחה עופר
  5. מאמן מצויין (אשדודי 23-07-2018, 22:58)
    עופר מאמן מצוין יסודי ורציני יידע להחזיר שחקני בית ולחבר אותם עים רכש איכותי מאוד שיביא מאמין שיעשה דרך ושדרות תהיי פקטור רציני העונה הבעיה שעירוני אשדוד בעלת הנסיון עשתה רכש מצויין תהיי ליגה מעניינת עופר בהצלחה סומכים עליך
  6. שדרות (גולן 24-07-2018, 22:29)
    עופר אתה תעלה את שדרות לליגה א' יאללה שדרותייהה