הדילמה קשה: הרצון לנסות להשתלב בליגה לאומית לבין להיות שחקן דומיננטי בליגה נמוכה יותר

גל ברשאן, מי שהיה מאמנה המנטלי של הפועל מחנה יהודה בעונה שעברה ויש האומרים שבעצם הוא האחראי להישארותה של הקבוצה בליגה, מונה למאמנה המנטלי של הפועל כפ"ס בליגה הלאומית. רגע לפני פתיחת העונה קיבלנו מכל מספר טיפים. גל ברשאן: "כל אדם שייעזר במאמן מנטלי - ירוויח"

  • על ידי: אוהד רון
  • 11-08-2018
  • 11:05

רגע לפני פתיחת העונה בליגה הלאומית, בה ישמש גל כמאמן המנטלי של הפועל כפ"ס, קיבלנו ממנו מספר טיפים שיוכלו לעזור לשחקנים הצעירים. 

"רמת המקצוענות בקבוצה בליגה הלאומית היא משהו אחר, היריבות, הקהלים והמעמדים זה משהו שמאוד מרגש ומעניין לחוות, וזה בהחלט מושך. העניין הוא שלחוות את זה מהספסל זה לא באמת לחוות את זה, ושנה של רוטציהספסל לשחקן צעיר זו מכה אנושה לקריירה. מאידך, להיות דומיננטי בקבוצה בליגה א' או ב', קודם כל טוב למורל ולביטחון העצמי של השחקן, לצבור ניסיון ולקחת קבוצה על הגב זה דבר אדיר לשחקן צעיר".

 

מה יכולה להיות הבעיה לשחקן צעיר שבסופו של דבר 'בוחר' להיות דומיננטי בקבוצה בליגה נמוכה? 

"עקב האכילס כאן קיים בחשש שהאימונים ורמת המקצוענות תהיה נמוכה, וכאן השחקן חייב להיות עם משמעת עצמית גבוהה ולא להיגרר להרגלים שליליים, בנוסף לעבוד עצמאית במהלך העונה – בעיני אופציה זו עדיפה!"

 

גל ברשאן, האחראי להישארותה של הפועל מחנה יהודה בליגה. הצלחה ענקית לבחור הצעיר.

 

מה היית ממליץ לשחקנים כישרוניים וצעירים בליגות הנמוכות? 

"שחקנים שהוכיחו עצמם בליגות הנמוכות ומפנטזים להתפתח כשחקנים בליגה הלאומית ובליגת העל, בעיניי חייבים להמר על עצמם ולנסות להוכיח את עצמם בליגה בכירה יותר, לתת הכל, להאמין בעצמם ולא לוותר – follow your dreams".

 

האם אתה חושב ששחקן כדורגל צריך להתאמן באופן אישי מלבד האימונים הקבוצתיים?
"אני כן חושב שנכון להכניס עוד אימון בשבוע, בטח אם הקבוצה מתאמנת רק ארבע פעמים בשבוע, שלא לדבר על שלוש. העניין הוא שהמאמן שעובד איתך, ראשית חייב להבין בפיזיולוגיה ובתורת האימון, אחרת בוודאות השחקן ייפצע או שייגרם לו עומס יתר, מה שדווקא יגרום לו לרגרסיה ביכולת ולעייפות יתר. בנוסף המאמן חייב לדעת אילו אימונים השחקן עבר ומה הייתה רמת עצימותם, על מנת להתאים את האימון ברמה הפיזיולוגית".
 

מה בנוגע לאימונים מנטליים?

"אני חושב שכל בנאדם בעולם ירוויח ממאמן מנטלי. חלק צריכים דחיפה ועזרה במשמעת העצמית שלהם להמשיך לעבוד קשה, לשמור על תזונה נכונה וכו'... אחרים צריכים דחיפה במאני טיים במשחקים. בעיניי כל אדם שייעזר במאמן מנטלי - ירוויח!"
 

גל ברשאן במשחק ההישרדות האחרון של מחנה יהודה בעונה שעברה. סיפור הצלחה..

הוסף תגובה
תגובות
  1. מעניין מאד תודה (לגל 11-08-2018, 14:13)
  2. מעניין מאד תודה (לגל 11-08-2018, 14:13)
  3. שחקנים מליגה א לא טובים מספיק ללאומית (ליגה לאומית 11-08-2018, 14:13)
  4. שחקנים מליגה א לא טובים מספיק ללאומית (ליגה לאומית 11-08-2018, 14:13)
  5. שחקנים מליגה א לא טובים מספיק ללאומית (ליגה לאומית 11-08-2018, 14:13)
  6. כשמתחילים לשחק בליגות א או ב קשה להתקדם (אליהו אליהו 11-08-2018, 16:15)
    ההבדלים ברמה והאינטנסיביות באימונים ובמשחק הם שמיים וארץ. להפוך משחקן בליגת "חובבים"לשחקן מקצוען זה כמעט בלתי אפשרי מה גם ששחקן טוב בליגה א מרוויח יותר משחקן בינוני בלאומית. הכסף החובבנות ואופי השחקן גורמים לשחקנים טובים להישאר בליגות הנמוכות ולא להלחם על מקומם בליגה גבוה יותר. תוסיפו לזה קומבינות של מאמנים וסוכנים. ו תראו כמה שחקנים שיכולים לשחק בליגה גבוה יותר תקועים בליגת האותיות.