מבט מהצד: מכבי הרצליה - מ.ס. כפר קאסם

שי מאור, מאמנה של עירוני אשדוד, מציג בפנינו את המבט שלו על המפגש בין מכבי הרצליה למ.ס. כפר קאסם, במסגרת המחזור הראשון של ליגה א' דרום. איך כפר קאסם צריכה לשחק? האם הסגל של הרצליה יספיק לה להגיע לצמרת? וגם, למי מגיעה מילה טובה...?

  • על ידי: מערכת גולר
  • 16-09-2018
  • 12:02

משחק הליגה הראשון בין מכבי הרצליה למ.ס. כפר קאסם, הבטיח הרבה מאוד. מ.ס. כפר קאסם שהתחזקה בצורה יוצאת מהכלל והציגה את בן כוואז, שחר בלילטי, איוב אבוסבית ויוסי אסייג הנפלא. מול מכבי הרצליה היורדת הטרייה מהלאומית עם דור הלוי, איתמר כהן ותימור אביטן.

 

שתי הקבוצות, הבטיחו הרבה, אך אכזבו על כר הדשא (אבייתר ברק)

 

איסמעיל עמר, מאמנה של כפר קאסם פתח עם מערך של 4-5-1, כשבלילטי משחק לפני אלון סולטן ואיתי אלקסלסי, אדלשטיין וסמאח מרעב באגפים ואסייג בשפיץ.
מנגד, צחי טיאר שיחק במערך של 4-3-3, שבני טרידובסקי משחק בכנף שמאל, איתמר כהן עם רגל הפוכה בכנף ימין ותימור אביטן בשפיץ. בהגנה צמד בלמים מצוינים, ברק לביא ודור הלוי שיוצרים המון שקט במשחק ההגנה של הרצליה.

 

צחי טיאר, חייב להתחזק אם הוא רוצה להוות איום על הצמרת (אבייתר ברק)

 

המשחק נפתח עם הנעת כדור טובה של כפר קאסם, לצד משחק טקטי של צחי טיאר שבעיקר מתמקד במשחק מעבר וכדורים ארוכים של צמד הבלמים. המחצית הראשונה הייתה חלשה מאד עד הדקה ה-40 שבלם כפר קאסם איהם אבדח מכשיל בוודאות ברחבה את בנימין טרידובסקי המוכשר, הייתה חייבת להיות שריקה לכדור מ-11 מטר לטובת הרצליה, ואדום ישיר לבלם של קאסם. טעות חמורה של שופט המשחק!

 

בחצי שני כפר קאסם יצאנ חדה מאד ומאורגנת מחדר ההלבשה, עם כניסתו המאוחרת של איוב אבוסבית המצוין, שלטעמי זה הוא ועוד עשרה שחקנים בהרכב - ללא ספק שחקן חרוץ שעובד קשה ומאד מסוכן. ואכן כניסתו הכניסה רוח חיים וכפר קאסם הייתה מסוכנת יותר.

 

איסמעיל עמר צריך להתחיל לשחק עם שני חלוצים (אבייתר ברק)


בדקה ה-70 אותו אבוסבית מוציא רוחב מצוין משמאל לימין ליוסי אסייג המסוכן שהשתהה, בעט מאוחר ונבלם על ידי ברק לביא המצוין. מהצד השני, תימור אביטן יכול היה לכבוש לאחר אסיסט של טרידובסקי, שאם ידע לשחרר כדור בזמן יעשה התקדמות גדולה - שחקן מאוד מוכשר. מכאן ועד הסיום המשחק לא היה הכי מסודר וניכרת העייפות של שתי הקבוצות. הציפייה משתי הקבוצות הללו הייתה ענקית, אך הן סיימו משחק חלש מאד, אך לדעתי אינו מסמל על הבאות.

 

לסיכום: מ.ס. כפר קאסם חייבת לעלות יותר חדה ויותר מעיזה (עם שני חולצים), כשאבוסבית חייב לשחק עם אסייג אם היא רוצה לעשות את קפיצת המדרגה ביכולת מהמשחק הראשון. בנוסף היא חייבת גיבוי של עוד שחקן או שניים מהספסל שיעשו שינוי עם כניסתם למשחק.
הרצליה עם צמד בלמים מצוין וילד מוכשר - בני טרידובסקי, חייבת להתחזק לפחות בארבעה שחקנים איכותיים בכדי להוות איום ממשי לעליית ליגה, כרגע זה בוסרי מדי.

 

ראוי לציון: מילה טובה על הקהל של כפר קאסם, שבכל פעם שאני רואה אותו הוא מוכיח שהוא התבגר ומעודד ללא הפסקה את קבוצתו. שאפו ענק!

בהצלחה לשתי הקבוצות בהמשך!

שי מאור מנתח את המשחק בין מכבי הרצליה למ.ס. כפר קאסם (רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. שי מאור תפסיק ללקק (אחמד 16-09-2018, 12:07)
    לא יעזור לך ללקק לקהל שלנו אתה סרוף בכפר לא סובלים אותך ימגיעל
  2. שי מאור... (שחקן בליגות הנמוכות 16-09-2018, 12:58)
    איך עירוני החתימו מאמן/בנאדם תת רמה כמוך לא מצליח להבין..בושה שהאתר נותן לו במה
  3. שי האתה מלך (צהוב 16-09-2018, 15:24)
    אל תתייחס למתחזים מאדומים אשדוד הם רועדים מעירוני ,קאסם בהצלחה הלוואי תעלו ליגה אוהבים אתכם עירוני
  4. כנראה ראית משחק אחר (משה 16-09-2018, 15:56)
    הרצליה רצתה יותר במחצית הראשונה. התקפות עקרות וחלודה רצינית של תימור אביטן ואיתמר כהן לצד מהירות מצויינת של בני טרידובסקי. הרצליה פתחו ב4-4-2 ולא כמו שאתה מציין 4-3-3. מחצית שניה כפר קאסם השטלתו על המגרש עם החילופים המצויינים שביצע איסמעיל . נהיה מחץ מסויים בהתקפות כפר קאסם. נשחק משקף תיקו אם עדיפות קלה ב20 דקות האחרונות של כפר קאסם.
  5. לפי התגובות (טהה 17-09-2018, 08:58)
    נראה לי העורך הוא מגיב בכל התגובות מאור אנחנו אוהבים אותך בכפר