'נורדיה' מפתיעה את האדומים אשדוד ומנצחת 2-4

המחזור ה-17 בליגה א' דרום, בו אירחה בית"ר 'נורדיה' את האדומים אשדוד סיפק לנו לא מעט דרמות, כשבסופו אשדוד נותרה מפורקת עם שמונה שחקנים, ו'נורדיה' שהציגה יכולת טובה, לא וויתרה וניצחה 2-4. ציון זקן: "גם כשאשדוד השוו לנו לא הפסקנו לשחק, והניצחון הגיע לנו"

  • על ידי: לירן ביטון
  • 27-01-2019
  • 15:37

כבר עם פתיחת המחצית הראשונה בדקה ה-2, דיוויד גומז כבש אחרי והעלה את קבוצתו ליתרון, לאחר מכן בדקה ה-26 אבירם ברוכיאן צימק ל1-1. חניכיו של ציון זקן לא וויתרו לאורך כל המחצית הראשונה ורגע לפני סיומה , יוראי מליח העלה שוב את קבוצתו ליתרון 2-1.

 

שחקני נורדיה לא וויתרו לאורך כל המשחק (צילום: יח"צ)

 

המחצית השנייה הייתה בקצב טוב, בדקה ה-51 שלומי ארביטמן השווה ל-2-2 , ומאותו הרגע החל סשן כרטיסים אדומים עבור חניכיו של גילי לנדאו. הראשון שהורחק הוא רחמים צ'קול בדקה ה-57, מיד אחריו שלומי ארביטמן בדקה ה-59. בדקה ה-62 פנדל לזכות נורדיה אותו בעט אבי יוסף העלה את נורדיה ליתרון 2-3. מגמת הכרטיסים האדומים לא הסתיימה , ובדקה ה-82 הורחק גם נועם תרועה. הפועל האדומים אשדוד נותרה מפורקת עם 8 שחקנים, מה שאפשר לליאור עדיקא לנצל את המצב, להבקיע שער נוסף עבור קבוצתו ולקבוע את תוצאת המשחק 4-2 לנורדיה.

 

נורדיה מנצחת את האדומים אשדוד 2-4 , וכעת היא תופסת את המקום העשירי בטבלה עם 21 נקודות.

 

יוראי מליח כובש שער מדהים רגע לפני תום המחצית הראשונה (צילום: ינון פוקס)

 

יוראי מליח אחד מכובשי השערים במשחק בתגובה: "אני חושב שבמשחק עצמו כמו בשאר המשחקים האחרונים שלנו אנחנו מציגים יכולת טובה כקבוצה, הסגל שלנו ממש חזק, כל שחקן בסגל יכול לפתוח והרמה תישאר אותה רמה. אני שמח שהיכולת הטובה שלנו במשחקים האחרונים באמת מביאה לנו נקודות, אלא נקודות חשובות שהיינו חייב לצבור על מנת לצאת המקום אליו נקלענו. הקבוצה לא שייכת למקום שבו היינו. אני שמח על השער שלי לא כל יום מכניסים שער כזה! אני שמח שיכולתי להמשיך לחגוג אותו גם אחרי המשחק אחרי הניצחון של הקבוצה כי זה מה שחשוב בסופו של דבר."

 

ציון זקן מאמנה של נורדיה בתגובה: "היה משחק עם הרבה שערים כך שהקהל שהגיע בטוח נהנה, סה"כ משחק טוב שלנו אני חושב ששלטנו לכל אורך המשחק כמעט, השחקנים הראו המון אופי ובגרות, גם כשאשדוד השוו לנו לא הפסקנו לשחק והניצחון הגיע לנו.  בסוף אחרי ההרחקות שלהם יכולנו להבקיע עוד שערים, אבל באקט של כבוד לא הבקענו עוד כי אשדוד היו מפורקים, אני שמח בשביל הקהל שלנו המשחק הזה היה חשוב להם במיוחד."

 

מעבר לכל הדרמה שסיפקו לנו במשחק, היה גם רגע של נחת כאשר בית"ר נורדיה, מוכיחה לנו כל פעם מחדש שהיא קבוצה של ערכים. במשחק הנוכחי אירחו חניכיו של ציון זקן את הילד אופק שיינה, שמתמודד עם בעיה רפואית ולמרות זאת מתגבר על המגבלה שלו , ומשמש כשוער בקבוצת הילדים של כפר יונה. אופק היה אורח כבוד עבור הקבוצה, והשחקנים רצו לחגוג איתו בכל שער.

 

עוד הוסיף ואמר ציון זקן: "אני רוצה לנצל במה זו ולהזכיר את אופק שינה שאירחנו במשחק ילד מדהים בן 11 שיש לו מגבלה מסוימת אבל הוא מתגבר עליה כמו גיבור, והוא שוער בקבוצת הילדים של כפר יונה.  אני גאה בשחקנים על היחס שנתנו לאופק וחגגו איתו בכל שער, לפעמים צריך להיכנס לפרופורציות בחיים ואופק הוא מלך אמיתי."

 

אופק שיינה אורח הכבוד של שחקני נורדיה (צילום: יח"צ)

 

רז בנימין דובר האדומים אשדוד בתגובה: "במשחק האחרון נקלענו למצב שבו שתי הקבוצות הגיעו באובר מוטיבציה ואמוציות גם על הדשא וגם ביציעים. על הדשא לא היה שופט ברמה מקצועית שמתאים ויודע להחזיק את המשחק בשליטתו. בשביל טנגו צריך שניים, אי אפשר לבוא בטענות לקבוצה אחת כאשר הקבוצה המארחת הייתה שותפה להתלהטות היצרים על הדשא. צר לנו שהשופט בחר להעניש קבוצה אחת באופן קיצוני ולשלוף כרטיסים ללא הכרה ולהחליט החלטות לא מקצועיות ולגנוב את ההצגה, בהמשך נפעל בהתאם לחוק".

לגבי מה שהתרחש ביציעים מצד שני הקהלים: "אנו מגנים בכל תוקף התנהגות שכזאת ואין מקום לזה בקבוצה שלנו, אנו נלמד מהמקרה ונפיק לקחים להמשך. כמו כן חשוב לציין שהיה אפשר למנוע בכלל את כל מה שקרה ביציעים, אם בהנהלת נורדיה היו חושבים שני צעדים קדימה ועושים הפרדה מוחלטת בין הקהלים כפי שנהוג לעשות במפגש שכזה. אולי בנורדיה חשבו שטדי "קטן" מידי כדי לבצע את ההפרדה ובחרו להושיב את שני הקהלים כאשר אין מה שיכול למנוע גישה פיזית בין הקהלים, ועדיין זה לא מצדיק את מה שקרה וזו תעודת עניות לשני הקהלים של הקבוצות".

 

משחק חם מאוד התקיים במחזור ה-17 בטדי (צילום: יח"צ)

 

לסיכום: נורדיה מציגה יכול טובה במשחקים האחרונים בניגוד לתחילת העונה, ומצליחה להפתיע את האדומים אשדוד. נתון מעניין הוא שנורדיה הבקיעה מתחילת העונה 17 שערים, וכמעט מחצית מהם (8 במספר) היו בשני המפגשים מול אשדוד. אומנם היכולת שחניכיו של גילי לנדאו מציגים טובה יחסית לקבוצה שרק עלתה ליגה, אך הקבוצה הצהירה בתחילת העונה על הרצון שלה לעלות ליגה, וככה לא משחקת קבוצה ששואפת לעלייה. הנהלת האדומים אשדוד טענו כי השופט החמיר איתם במחזור הנוכחי, ואף התעלם מנבדל ברור באחד השערים של נורדיה, וזה מה שהוביל להפסד במשחק וצפויים להגיש תלונה נגד שופט המשחק.

 

תגובת ערן מרקוס דובר המועדון בית"ר נורדיה: "הנהלת ואוהדי הקבוצה, מגנים את מה שקרה על המגרש ומחוצה לו, ומתנגדים להצגת הדברים כאילו שני הצדדים היו אחראים למה שקרה. שחקני הקבוצה היו קורבן לאלימות פיזית מצד שחקני אשדוד, ולראיה שני אדומים ישירים שנשלפו בגין פגיעות מכוונות ללא כדור. באשר למה שהתרחש ביציע - לאורך כל המשחק ספגו אוהדי נורדיה קללות ויריקות מצד אוהדי אשדוד. במחצית השנhיה, לאחר שהבינו שהם הולכים לקראת הפסד, נעשו מספר ניסיונות להגיע לאוהדי נורדיה ולפגוע בהם פיזית, שחלקם אף הצליח. הגדיל ועשה גם אחד משחקני אשדוד שירק לעבר אוהדי הקבוצה. אירחנו עשרות משחקים ואוהדים, ומעולם לא נתקלנו בהתנהגות אלימה ומכוערת שכזו ,ואנו קוראים לאוהדי והנהלת אשדוד לעשות חושבים, ולהשתדל להציג את הפנים היפות של הקבוצה והאוהדים, כי יש גם כאלה."

 

במחזור הבא בית"ר נורדיה צפויה לפגוש את הפועל אזור, ואילו האדומים אשדוד את כפר שלם.

מפגש שסיפק הרבה דרמות (צילום: ינון פוקס)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אשדוד אתם מגעילים (אוהד כדורגל 27-01-2019, 16:18)
    לאשדוד על תתבכיינו כי אתם בושה של אוהדים שיורקים על שחקנים ושופטים אתם קהל מכוער שלא ראיתי הרבה זמן לנורדיה יש קהל שמעודד את קבוצתו ואני לא אוהד נורדיה אז על תתבכיינו תחנכו קודם את עצמכם
  2. טעות (הוגה דעות 27-01-2019, 18:18)
    להתייחס לאדומים כקבוצה שרק עלתה ליגה ...מגוחך מי מהשחקנים שם שיחק בשנה שעברה בליגה ב....
  3. תיאור האירועים לא נכון (תיאור האירועים לא נכון 27-01-2019, 20:21)
    הפנדל נפסק לפני ההרחקות. צ'קול הורחק בשני צהובים במסגרת הויכוחים ען השופט על הפנדל. 5 גקות לא אפשרו שחקני אשגוד לבצע את הפנדל. גם לאחר שהורחק סירב לצאת. אבי יסף הבקיע את הפנדל והעלה את נרדיה ל-3:2. בהמשך ארביטמן ביצע בושידו. ללא כדור על מגן בית"ר והורחק. במגרש התחוללה מהומה ואוהדי אשגוד נעסו לפגוע פיזית באוהדי נורדיה. תרועה הורחק במצב של 4:2 בתוספת הזמן.
  4. שום הפתעה (יטב 27-01-2019, 21:34)
    נורדיה ניצחה את האדומים גם בסיבוב הראשון באשדוד
  5. אדומים (אשדודי 28-01-2019, 12:35)
    קבוצה זבל רוני אתה זבל פרקש הגדול
  6. אתם לעולם לא תהיו ביתר (בוגדיה 28-01-2019, 16:23)
    אתם ארגון בצלם