ירוחם בועטת את הגזענות!

בשישי האחרון, קומץ מאוהדי ירוחם קרא קריאות גזעניות לעבר אביחי סלומון, קשרה של שיכון המזרח. ירוחם הוזמנה לוועדת משמעת בה קיבלה עונש קשה. מנהל הקבוצה אריה דוקרקר אמר: ״אעשה הכל על מנת לחסל את הקומץ״

  • על ידי: מערכת גולר
  • 15-02-2019
  • 07:52

מ.ס ירוחם הגיעה לא מעט פעמים השנה אל עבר משרדי ההתאחדות, על מנת להישפט בעקבות קהל האוהדים שלה. בפעמיים הקודמות שביקרה ירוחם בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בסעיף של התפרעות אוהדים, זה נגמר בקנס 1000 ש״ח בכל אחד מהמקרים. הפעם הדיין ישראל שמעוני היה נוקשה והטיל פצצ על הקבוצה הצנועה מירוחם שמתמודדת בצמרת ליגה ב׳ דרום ב׳.


הכל החל ביום שישי האחרון, בו אירחה ירוחם את שיכון המזרח שכנתה לטבלה במשחק שהתוצאה בו (1:1) הייתה שולית ביותר. על פי דו״ח השופט, כמה אוהדים של ירוחם החליטו לנסות ולהוציא משלוותו את שחקנה האתיופי של שיכון המזרח, אביחי סולומון בקריאות: ״כושי מפגר״, ״נשרוף לך את הקרוואן״, ״יא גחל של נרגילה״ ועוד...
כאשר קוראים את דו״ח השיפוט, עולה ריח חריף של גזענות מצד אוהדי ירוחם.  המשחק נפסק לכ-5 דקות בהם ניסתה הנהלת ירוחם ובראשם אריה דוקרקר מנהל הקבוצה, להפסיק את הביזיון ביציע של האורחת. אלו החלו להתפרע ודוקרקר בניסיון להימלט מהחמרת המצב, הזמין משטרה למקום על מנת שתעשה סדר בקהל האוהדים: ״אני מכיר את האנשים ויודע בדיוק מי אמר את כל הקללות האלה״ אמר דוקרקר והמשיך: ״אני מבטיח לכולם שאני לא אשקוט ולא אנוח עד שאותם אנשים לא יגיעו יותר למשחקים ואף לאימונים. הם ביישו את כל תושבי ירוחם״.

 

התקריות אשק צוינו בדו"ח השיפוט


אין ספק שקללות מהסוג האלה אסורות שיקרו במגרשי כדורגל ובמיוחד במקום כמו ירוחם. ירוחם למי שלא מכיר, היא מועצה מקומית שמונה כ-10,000 נפשות.  המקום ברובו מושתת על תושבים יוצאי צפון אפריקה, אליהם חברו בשנות ה-70 המאוחרות יהודי הודו והתיישבו בעיר בהרמוניה מלאה ביחד עם יוצאי אתיופיה ועולים מברית המועצות. מסביבם, נמצאים כפרים בדואים ודווקא במקום בו אפשר למצוא קיבוץ גלויות מגוון ומרבד מקסים של תרבויות, קשה להכליל את האנשים שם כגזענים: ״אני בעצמי שחום עור. אני יכול להיות גזען? אוי ואבוי לי. אם מישהו מאצלי יבוא ויגיד משהו שהוא בגדר של חשד לגזענות, אני אכעס ואטפל בזה בצורה הקשה ביותר. זה פגע בי לא פחות מאשר באביחי סולומון ובאנשי שיכון המזרח, שאגב כבר התנצלתי בפניהם עוד באותו היום. אם זה במגרש או בטלפון עם מנהל הקבוצה שלהם אלי אמסלם בערב שישי״ מסכם דוקרקר את שישי האחרון.

 

בינתיים, בירוחם החליטו כי הם מחליטים להראות לכולם שהם יעשו הכל על מנת למגר את התופעה. שלושה אוהדים שלהם כבר זומנו לתחנת המשטרה בעקבות תלונה שהגישה הקבוצה כנגד אותם אוהדים שקראו קריאות גזעניות. בנוסף, הוציאה הנהלת הקבוצה מכתב בו היא מתחייבת לרשת את האצטדיון במצלמות על מנת למנוע הישנות מקרים וטיפול בכל מי שייקח את החוק לידיים.

 

ביום שישי הקרוב, יעלו שחקני ירוחם לכר הדשא עם חולצות הנושאות את הכיתוב: ״בועטים את הגזענות מחוץ ליציע״, על מנת להעביר מסר ברור גם מצד שחקני הקבוצה.

כאמור, בית הדין של ההתאחדות לא התרשם מהפעולות אותן יישמה הנהלת ירוחם בראשותו של דוקרקר וגזרה על הקבוצה 4 משחקי רדיוס עם קהל בפועל, קנס של 5000 שקל ועוד 2 משחקי רדיוס ללא קהל על תנאי למשך שנה על כל קריאה גזענית שתישמע. המשחק הראשון בו יחל את העונש יהיה דווקא במשחק הקשה מול קרית מלאכי, אותו תארח ירוחם בקרית גת.

 

בירוחם לא מתכוונים לערער ואף ״שמחים לאיד״ מפסיקתו של שמעוני: ״אני שמח שבית הדין העניש בחומרה על קריאות גזעניות. הגיע הזמן שיוקיעו את התופעה הזאת. אני מצפה שכולם יקבלו דין שווה כפי שירוחם קיבלה. מי שקילל וגידף והשפיל לא רק את השחקן, אלא גם אותנו, לא מגיע לו לראות כדורגל בישוב. נשחק בחוץ ונהנה מהכדורגל״, חתם דוקרקר.

ירוחם בועטת את הגזענות!

הוסף תגובה
תגובות
  1. א (רוני 15-02-2019, 08:16)
    כול אכבוד די לגיזענות
  2. ‏בושה וחרפה (אשדודי 15-02-2019, 08:31)
    ‏אם זה היה קבוצה אחרת לא היית מקבלת את העונש ‏הקשה הזה בושה
  3. רק שחקני הפועל ירוחם נענשו. הגזענים יגיעו גם לקריית גת. (מה המסקנה? תקראו 15-02-2019, 11:14)
    כי זה רדיוס עם קהל. בית דין של חלמאות. אף דיין לא מבין שם כדורגל. עדיף שהיו פשוט עורכים את המשחק בירוחם, עם שערים נעולים.
  4. יייי (עעייי 15-02-2019, 20:16)
    אז אם אתה גבר תפרסם את השמות שנדע מי אלה
  5. ירוחם (מ 16-02-2019, 21:03)
    למה בני יהודה קיבלו רדייס אחת. בושה כל מה שקרה ירוחם תהייה בפלאוף. שיכון המיזרח חיממו בכונה את המישחק