"הגול מתחיל בראש"

פליקס שאשא מסביר לנו בטור שלו כיצד נשיג את המטרה שלנו –" אזור הנוחות, האם הוא באמת כזה נוח"? (תומר חמד שמשל). "הדבר היחיד שיכול לעצור מבעדך להגשים את חלומותייך הוא אתה"

  • על ידי: מערכת גולר
  • 12-03-2019
  • 14:18

כל ילד-נער שמתחיל את צעדיו הראשונים על מגרש הכדורגל, חולם ביום מן הימים להפוך לשחקן כדורגל מקצועני, לכזה שהתחביב שלו יהפוך למקצוע שלו. אולם, על פי ממצאים סטטיסטיים, אחוז הילדים שבסופו של דבר הופך דבר זה לממשי הינו מזערי!!! ושאר המתחילים "במסע" או שפורשים, או שממשיכים לעסוק בתחום המופלא הזה אך רק בפן חובבני.                                                                                                                 

 

במאמר זה אנסה להציג את הגורמים המעכבים ואת אי יכולת מימוש הפוטנציאל המרבי, אשר גורם לכישרונות צעירים רבים להסתובב בליגות החובבניות ולראות איך החלום להפוך לכדורגלן מקצועני הולך ומתרחק.                                                                                   

 

המעבר האקוטי בין גיל הנוער לגיל הבוגרים, הופך את החלום לשברו, והרבה מן החולמים מתפכחים ואינם מצליחים לשבור את המחסום המאתגר. העכבות של "אזור הנוחות" אשר הינו מנת חלקם של רבים מהעוסקים במקצוע, הוא הגורם המשפיע ביותר על אי מימוש הפוטנציאל.

אזור הנוחות: "אזור הנוחות הינו אזור המבטא את אותו מקום שאנו נמצאים בו, שהוא מוכר לנו ונוח לנו בו, שאנו מרגישים בו בטחון ויציבות. במודע או שלא במודע, אנו מתבצרים במקום הזה, גם אם הוא לא משרת אותנו, מעכב אותנו ובמקרים קיצוניים אף גורם לנו תסכול, עצב וסבל".

 

תומר חמד אשר מסתובב שנים רבות במגרש האירופי, הינו סיפור מופלא על יציאה מאזור הנוחות, סוג של סיפור סינדרלה אשר מוצאת לאחר ייסורים את הנסיך יפה התואר.

 

תומר חמד, הדוגמא הקלאסית לסיפור סינדרלה (באדיבות אתר ONE - רדאד ג'בארה)

 

כך מספר חמד: "בגיל 19 הייתי ילד במכבי חיפה, ילד שלא מצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת. היה נראה שכל הקריירה אהיה מושאל נצחי", הוא מספר. "אבל אז התחלתי לעבוד עם מאמן המנטאלי. 'כל ילד חולם להיות שחקן כדורגל מצליח, השאלה כמה אתה רוצה את זה. אפשר ללכת לאימון בקבוצה, לחזור הביתה ולחכות לאימון הבא. אבל אם אתה רוצה לממש את הפוטנציאל שבך, זה לא מספיק. אתה צריך לעבוד הרבה יותר קשה מכל האחרים כי אתה רוצה להיות יותר טוב מהם. הבנתי שאם אני רוצה להצליח - אני צריך לראות את עצמי כסוג של חֶברה, וכדי שחברה תצליח, צריך למנות את האנשים הנכונים והטובים למקומות הנכונים. צריך מנכ"ל, מחלקה משפטית, מחלקה מקצועית. מאז אני היו"ר של החברה. וכל הזמן מחפש מה צריך לשפר בחברה? צריך יעדים וצריך אנשי מקצוע: מאמן כושר, מאמן טכני, מאמן חדר כושר, מאמן פילאטיס".

 

כדי לצאת מאזור הנוחות ולממש את הפוטנציאל הטמון בנו, עלינו להתמודד עם הפחד - עם הלא נודע. חמד עבר להתאמן מ-6 יחידות אימון שבועיות ל-12-15 יחידות אימון, ובכל שנה הציב לעצמו מטרות ויעדים חדשים ובצעדים מדודים, בליווי אנשי מקצוע קטף עוד ועוד פסגות.

 

"הדבר היחיד שיכול לעצור מבעדך להגשים את חלומותייך הוא אתה"

 

הכותב הינו מאמן התנהגותי קוגניטיבי,

בעל תואר שני בחינוך

מאמן להעצמת בני נוער ומבוגרים

פליקס שאשא - "הגול מתחיל בראש"

הוסף תגובה
תגובות
  1. פליקס תמיד היה זן מיוחד בנוף הכדורגל (אזורי 12-03-2019, 15:14)
    מחנך ואיש אשכולות. כל הבוד פליקס תמשיך להצליח ולקטוף עוד פסגות אתה פשוט איש נדיר בנוף הכדורגל כל מי שעבר תחתייך הצליח.
  2. פליקס שאשא (מיכאל בן אור 13-03-2019, 00:21)
    פליקס מקצוען אמיתי , הוא אימן את הילדים שלי בנערים של ראשון לציון, היתרון שלו שהוא משלב את כל התכונות שמאמן מצליח צריך: הוא גם מאמן הוא גם חבר .... אבא שצריך ,מאמן כושר... ומאמן מנטלי .... הוא מאד יסודי וקפדן....אם הייתי בעלים של קבוצה הייתי מחתים אותו לשנים רבות.... הוא מתאים לכל קבוצה בליגת על...( הכותב היה שחקן כדורגל לשעבר בהפועל פתח תקווה)
  3. איש משכיל ומחנך (ראשון לציון 13-03-2019, 06:12)
    אהבת אדם זה מה שייחד אותך ומייחד אותך. תמשיך בדרכך גם אם ישנם רעשים של זבובים אל תוריד את הרגל מהגז תמשיך לעשות מבוגרים וחלדים מאושרים
  4. כל מה שרשמתם ואדון מאיר סלם לא רוצה אותו באזור (מאזורי 13-03-2019, 10:44)
    בעצם זה לא אישי מאיר שונא כמעט לא אוהב אנשים עם חוט שדרה רק סמרטוטים ויסמנים וכאלה מקיפים אותו כרגע
  5. אהבנו לקורא!!!! (דורו אוזן 13-03-2019, 15:00)
    כתבה יפה ומעוררת השראה