"לא מחכה לנו טיול בהרי ירושלים"

מאז שהחליף את אימן חלאילה על הקווים בהפועל כאוכב, המאמן המצוין איברהים אבו רקייק, הביא איתו רוח חדשה ועשה שינוי מהותי במועדון. כעת, אין זכר לקבוצה האנמית שהייתה לפני הגעתו. בראיון לאתר 'גולר', יש לו הרבה מה לספר, בעיקר על המאמן הקודם, ועל ההכנות למחזור הקרוב בו יפגשו את הפועל ירושלים

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 27-03-2019
  • 18:00

לפני כחודשיים, אחרי ההפסד המביש לאסי גלבוע 5-1 בבית, התכנסה הנהלת הפועל כאוכב לישיבת חירום. ראשי המועדון היו בהלם, ולא הבינו מה עובר על קבוצתם. ה-5-1 המשפיל בבית לנועלת הטבלה, הביא איתו גם סכנה ממשית להסתבך בתחתית. בסוף אותה ישיבה התקבלה החלטה על פרידה מהמאמן איימן חלאילה, ובמקומו הוזנק מהדרום הרחוק איברהים אבו רקייק, במה שהסתמן כמהלך שהציל להפועל כאוכב את העונה.

איברהים, הגעת לכאוכב והבאת איתך רוח חדשה, מה יש לך לומר על כך?

"זה מאוד אופנתי להלל ולשבח את הפועל כאוכב ואותי, ועל הדרך לפגוע במאמן הקודם. ההצלחה כאן עושה לי טוב, וזה טבעי, אבל אם יש משהו אחד שמפליא אותי, זה שאומרים שהמאמן הקודם לא ידע להפיק את המקסימום מהשחקנים, זה לא נכון ולא הוגן כלפיו. אני לא מכיר אותו באופן אישי, אבל יכול להגיד שהוא מאמן מצוין ומקצועי שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בכאוכב, ואני מרגיש את זה בכל אימון ומשחק. אבל לאנשים יש תחביב לפזר הכפשות ושנאת חינם. אני חושב שחלאילה הוא אחד המאמנים הטובים בליגה א', אבל בתקופתו היה מכלול של אירועים, פציעות והרחקות שפגעו בקבוצה".

 

אתה לא יכול להתכחש לעובדה שאיתך זו קבוצה שונה לחלוטין..

"בכדורגל יש הרבה מרכיבים. מאמן יכול לעשות עבודת קודש כל השבוע, ובמשחק הכדור יפגע במשקוף, השופט יטעה, היריב יהיה ביום נדיר ואז הכל ירד לטמיון. כרגע הקבוצה בתקופה טובה, וחשוב לסיים את העונה בצורה מכובדת, והתפקיד שלי זה להפריע כמה שפחות לשחקנים. שחקן כדורגל צריך קודם ליהנות ואני שמח שהשחקנים אצלי נהנים. אבל בשביל להרגיש נחת והנאה צריך להזיע, לרוץ ולעבוד קשה. אין לי בעיה להפסיד משחק, כל עוד הקבוצה שלי רצה יותר ורוצה יותר מהיריב, אבל יש לי אלרגיה לכוכבים שלא עובדים במגרש".

 

(אבו רקייק, רוצה להתברג עם קבוצתו בפלייאוף העליון (צילום: חגאג ראחל

 

לפני הגעתך הפועל כאוכב, לא הצליחה להשיג ניצחונות רצופים. לאחר ההחתמה הקבוצה השיגה בששה משחקים ארבעה ניצחונות, תיקו אחד והפסד בודד אחד, מה הוביל לכך?

"אני שמח על ההצלחה של הקבוצה בתקופה האחרונה, ואין ספק שגם לי יש חלק אבל רק חלק. יש לי את ג'עפר בדראן שהוא לא מאמן שוערים ולא עוזר. הוא איתי והוא עושה עבודה אדירה, כמובן ההנהלה שנותנת שקט, והשחקנים שהבינו את הדרישות ועושים את עבודתם נאמנה. שחקנים כמו גל אלקנטי, ועבד מורג'אן קמו לתחיה. אלקנטי היה כבוי, ואפילו הוא שכח מתי הרשית בפעם האחרונה. היום הוא אחד מהחלוצים החמים של הליגה. מורג'אן של התקופה האחרונה הפך לבעל הבית, המשחק מושתת עליו והכל עובר דרכו".

 

כרגע המטרה שלכם להיות בפלייאוף?

"כשהגעתי ביקשו שנשאר בליגה, אבל בפגישה הראשונה שלי עם השחקנים אמרתי שאני רוצה להיות ברביעייה שתלך לפלייאוף. זו המטרה ואני מקווה שנוכל לעמוד בה. יש קרב אדיר על שני מקומות בפליאוף, כי לדעתי הרצליה ובאקה כבר בפנים. נצטרך להילחם על שני המקומות האחרים, כי יש ארבע קבוצות שיש להן סיכוי להיכנס, וזה יכול ללכת להכרעה עד המשחק האחרון".

 

(שחקנים שהיו כבויים התעוררו מאז הגעתו של אבו רקייק לכאוכב (צילום: יח"צ

 

אז מי לדעתך תעלה ליגה?

"גם כשניצחנו את פאחם טענתי שהעלייה הוכרעה. הליגה הלאומית צריכה להיות מאושרת שאום אל פאחם מצטרפת אליה בעונה הבאה. האוהדים שלהם זה חוויה אדירה, הם יתנו תפאורה וצבע שמעולם לא היו בליגה השנייה. אני רוצה לומר גם מילה טובה לבאקה, ומאחל להם שיעלו מהמבחנים. יש להם שחקנים מצוינים שיכולים לעשות את זה".

 

השבוע אתם נגד הפועל ירושלים. מה יהיה?

"אנחנו מתכוננים אליהם ומצפה משחק לא פשוט, אבל אנחנו באים בשיא הדריכות והמוכנות. לא מחכה לנו טיול בהרי ירושלים, אבל יש לנו מטרה לסיים את העונה בפלייאוף ואנחנו חייבים שלוש נקודות. אני מסמפט את הפועל ירושלים ושיחקתי נגדה בעבר, אבל נצטרך להקפיא את הסימפטיה ל-90 דקות, לנצח ולאחל להם שישארו".

אבו רקייק , הגיע לכאוכב והביא איתו רוח חדשה (צילום:יח"צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. איברהים מאמן מעולה סגור בירימיהו חולון (איברהים המלך שנה הבאה אתה בירמיהו חולון 27-03-2019, 18:07)
    איברהים מחכים לך בחולון שנה הבאה בהצלחה