"המטרה שלנו הייתה להישאר בליגה ולמרות הכל המטרה הושגה"

עונת כדורגל לא פשוטה עברה על מכבי קריית גת, שכללה הרחקת שחקנים חשובים,פציעות, תקופה ארוכה ללא ניצחונות ופרידה מדודו בן לולו ז"ל. אך למרות הקשיים הקבוצה הצליחה להבטיח את מקומה לעונה נוספת בליגה א'. מי שניצח על הקבוצה הוא המאמן המצוין שלומי משה, ששיחק בעבר בקבוצה והיום מוביל את השחקנים הצעירים. בריאיון לאתר 'גולר' הוא מסכם עונה

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 07-05-2019
  • 13:03

איך אתה מסכם את העונה הנוכחית?

"העונה התחילה בצורה מצויינת הינו בצמרת והקבוצה שיחקה כדורגל מצוין, הייתה נקודת מפנה במשחק הגביע נגד נורדיה שבו הורחקו לנו 4 שחקנים לתקופה ממושכת ואז היו לנו פציעות של שחקני מפתח שגמרו את העונה וחווינו משבר עם המוות של דודו בן לולו זכרונו לברכה. היה לנו קשה להתאושש מזה והייתה לנו תקופה רעה באמצע העונה, אבל לקראת סוף העונה חזרנו לכושר טוב והצלחנו להישאר בליגה חודש וחצי לפני סוף העונה. אז אם לוקחים את כל הנסיבות שקרו לנו העונה השגנו את המטרה ברוך השם".

 

כמאמן על מה שמת דגש עם השחקנים במהלך העונה?

"בגלל שאנחנו הקבוצה הכי צעירה בליגה, אז היה חשוב מאוד לשים דגש על הצד המנטלי. היה ברור לנו כשבנינו את הקבוצה שיהיה שכר לימוד של שחקנים צעירים שאף פעם לא שיחקו בבוגרים, אבל זה היה שווה את זה והקבוצה הרוויחה המון שחקנים מוכשרים לעונות הבאות". 

 

שלומי משה "בגלל שאנחנו קבוצה צעירה, שמתי דגש על הפן המנטלי" (צילום: אלעד ירקון)

 

התייחסת לא פעם לנושא השיפוט שפגע בכם, מה יש לך לומר על כך?
"
האמת שאני לא אוהב לדבר על שיפוט וכל הקרירה שלי לא דיברתי, אפילו אחרי המשחק המדובר בגביע שהורחקו לנו 4 שחקנים בלי צדק השתדלנו לא לדבר. הייתה תקופה ארוכה שהשיפוט ממש הכריע הרבה משחקים נגדנו, ברור לי שזה לא היה בכוונה אבל עם האומוציות של המשחק באיזה שלב דיברנו על השיפוט, ואני מצער על זה לא הייתי צריך לדבר למרות כל מה שעברנו. אני מאמן צעיר שלומד ואני מקווה שבעזרת השם בעתיד אתקן גם את הדברים האלה".


היו רגעי קושי שאתה זוכר במהלך העונה?

"הרגע הקושי הכי גדול העונה ללא צל של ספק זה היה המוות הפתאומי של דודו בן לולו ז"ל כל המועדון קיבל את זה בצורה קשה וגם אני
 באופן אישי שהייתי מאוד קרוב לדודו ועד עכשיו לא נתפס שאנחנו מדברים עליו בלשון עבר". 

 

שלומי משה "התמודדנו עם דברים שהיו גורמות לקבוצות אחרות לרדת ליגה" (צילום: איתן ידגר)

 

האם הצלחתם להגשים את המטרות מבחינתכם?

"המטרה שלנו היית להישאר בליגה ולמרות הכל המטרה הושגה כשאני מסתכל לאחור ורואה עם איזה דברים התמודדנו עמית ביטון הבלם שהיה בכושר מדהים נפצע וסיים את העונה, הדבר הזה פגע בנו ממש, ועוד שלושה שחקנים גמרו את העונה ונדב קידר שהיה חשוב מאוד לקבוצה היה צריך לחזור וסיים את העונה. הרחקות של שחקני מפתח לתקופה ארוכה מאוד והמוות הפתאומי של דודו הרבה קבוצות היו מאבדות את זה ויורדות ליגה, אבל פה יש לציין את  ראש אבירם אמיר בן שמחון וההנהלה של מכבי קרית גת, שנותנים שקט תעשיתי ואת כל מה שצריך להצליח והרבה בזכות זה התגברנו על המשברים".

 

מה היה חסר העונה למכבי קריית גת כדי להתקדם בטבלה ולצבור נקודות?

"הייתה חסרה לנו יציבות. העונה היה לנו סגל שחקנים מוכשר ביותר, וכבר בשנה הבאה יראו איך הרבה מהסגל מתקדמים לליגות גבוהות יותר".

 

האם אפשר להתחיל לדבר על העונה הבאה? האם אתה צפוי להמשיך כמאמן הקבוצה?
"אנחנו ננוח קצת, ננקה את הראש חייבים את זה אחרי העונה שעברנו, ואני כבר בטוח שבעזרת השם ראש העיר אבירם ואמיר יורו להתחיל לבנות את הקבוצה מוקדם. בינתיים ננוח ונאחל לכולם חופשה נעימה והצלחה".

שלומי משה, מצליח להשאיר את קריית גת בליגה (צילום: אלעד ירקון)

הוסף תגובה
תגובות
  1. מכבי. רק. אין. על. משה. גבר. (יוסי 07-05-2019, 21:29)