מירו בן שמעון-ליווי מקצועי, צילום ועריכה

מירו בן שמעון היה כוכב כדורגל בליגה העל, מאמן בכיר בליגת העל וכיום החל בקריירה חדשה של ליווי מקצועי של שחקנים צעירים צעירים ומוכשרים שרוצים ובעיקר יכולים להתקדם בכדורגל, מירו: "כששחקן רואה את הטעויות שלו, הוא יידע בדיוק על מה לעבוד כדי להשתפר משחק הבא"

  • על ידי: אוהד רון
  • 02-06-2019
  • 10:12

מאיר (מירו) בן שמעון בן 57, מאמן וכדורגלן עבר בשנות ה-80 ששיחק בליגת העל במשך עשור בקבוצת מכבי יבנה (הסינדרלה) איתה זכה בגביע הטוטו בשנת 86. מירו מאמן החל את דרכו באימון קבוצת הנוער של מכבי עירוני אשדוד , אימן את מ.ס. אשדוד, הפועל כפ"ס עירוני ראשל"צ, הפועל אשקלון, קטמון ירושלים והכח ר"ג. נראה שהאהבה והמקצועיות בכדורגל זורמת במשפחת בן שמעון,  למירו שלושה בנים כדורגלנים שסופגים לא מעט מניסיון רב השנים שבידיו. חן בן שמעון, רן בן שמעון, שחקן ליגה לאומית וליגה א' מזה עשור ואמיר בן שמעון שחתם בעירוני קריית שמונה שבליגת העל לעונה הבאה.

 

מירו, איפה אתה ולאן נעלמת?

"כבר מספר שנים שאני לא מאמן ולמען האמת אני לא מתגעגע. יחד עם זאת, אהבתי לכדורגל נותרה בעינה, בכל זאת, הבנים שלי שחקנים ואני מלווה אותם באופן קבוע לכל משחק, פעם עם אמיר ופעם עם רן".

 

זה לא מדגדג לך? הרי כדורגל זה בדם...

"כמו שאמרתי, כדורגל זו בהחלט אהבה, לכן לאחרונה החלטתי לקחת את כל הידע והניסיון שלי כשחקן ומאמן ולצאת בשני פרויקטים חדשים, האחד להקים בית ספר לכדורגל לילדים בגילאי 5-9 כשהמטרה שלנגד עיניי היא להכשיר אותם רגע לפני הצטרפותם למועדונים.  השני, לאחרונה סיימתי קורס עריכת וידאו ואנאליסט כדורגל. הרעיון הוא ללוות קבוצות ומאמנים בעריכת וידאו וניתוח על פי צרכיהם ודרישותיהם כתוספת בייעוץ וכן ליווי שחקנים באופן פרטני, כלומר צילום המשחקים ועריכתם על מנת לאתר באופן מקצועי חוזקות וחולשות, לפתח ביקורת עצמית ולחזק מיומנויות אישיות משבוע לשבוע ממשחק למשחק. בנוסף, הכנת קליפים ביצועיים של שחקנים לשם שיווקם ממחלקות נוער עד בוגרים".

 

שחקן שרוצה להתקדם, חייב לראות את הטעויות שלו ולדעת מה עליו לשפר. מירו בן שמעון.

 

אתה יודע שתחום עריכת הוידאו מלא "בשחקנים" חזקים, אין לך חשש להיכנס לתחום הזה?

"אני מאוד מאמין ביכולות שלי ומתייחס לכל הידע והניסיון שצברתי במהלך השנים כאוצר. אני לא טוען שאני מבין יותר מאחרים, אבל העובדה שבמשך שנים חבשתי מספר כובעים בתחום, כשחקן וכמאמן שתחת ידיו צמחו שחקנים גדולים שהפכו לכוכבים וכפרשן, מעניקה לי ערך מוסף. בנוסף, אני מעוניין להתמקד בליגות הנמוכות א' ו-ב', שם יש להערכתי פוטנציאל לא ממומש".

 

למה כוונתך?

"ליגת העל להבדיל מהליגות הנמוכות, מאוד משומנת ומאוישת באנשי מקצוע רבים שנותנים מענה טוב, מקיף וכולל לסגל השחקנים. בליגות הנמוכות בשל העבודה שיש תקציב קטן יותר, המענה שם פחות רחב באופן טבעי. לאחר שבמשך שלוש שנים ליוויתי את בני רן במשחקיו בליגה א' וראיתי את הפוטנציאל הגלום בשחקנים צעירים רבים, החלטתי להרים את הכפפה. ראה את יובל אשכנזי שהגיע מליגה א' לליגת העל לבני יהודה והפך לכוכב, כל זאת על ידי ליווי מקצועי אישי שקיבל לאורך הדרך שאותו אני מציע".

 

מירו, שיהיה המון בהצלחה...

"תודה רבה, נוסיף גם הצלחה לשחקנים שכבר פנו אליי ויחד נגשים להם את החלום".

מירו בן שמעון, מאמן מליגת העל שרוצה לכוון מקצועית את הדור הצעיר. (באדיבות אתר ONE - יניב סופר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. יבנאי (יוסי 02-06-2019, 11:28)
    מכיר את מירו שנים,לא מבין איך זה מאמן כזה מקצוען ויסודי שהצליח מאוד,לא מאמן בליגת העל . המון הצלחה איש יקר
  2. מאמן גדול (איתי בניטה 02-06-2019, 15:11)
    מאמן בחסד עליון יסודי מקצוען בזבוז לספורט בפרט לכדורגל אין ספק שיצליח גם בתחום בו בחר מכיר אותו מוינגט
  3. בנאדם ענק (חיים 02-06-2019, 16:52)
    אך מאמנים כמוהו לא מאמנים אחלה גבר אחלה מאמן כדאי שילמדו ממנו ,אוהד מכבי יבנה מכיר אותו