מהדשא למנהל המקצועי של "האדומים" אשדוד

יאיר אזולאי הגיע לפני שתי עונות "לאדומים" אשדוד והיה לאחד השחקנים הבולטים ולעוגן הקבוצה. הבלם שרק משתבח עם השנים בעל עבר עשיר בכדורגל, היה חלק בלתי נפרד מעליית הקבוצה לליגה א' וכיום הוא משמש כמנהלה המקצועי. בראיון לאתר 'גולר' הוא מספר על המעבר מהדשא לתפקיד החדש, ועל הרצון לבנות שלד בריא לרוץ איתו בשנתיים הבאות

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 30-08-2019
  • 18:01

יאיר אזולאי הבלם שמשתבח עם השנים החל את דרכו בכדורגל בהפועל אשדוד המיתולוגית , ואחרי שהספיק לשחק בלא מעט קבוצות במהלך הקריירה הוא חזר לפני שתי עונות לאדומים איתם רשם עלייה מרגשת לליגה א'. העונה הקודמת הייתה לא פשוטה עבור המועדון שהשקיע רבות במטרה לעלות ליגה ולבסוף סיים במקום הרביעי "כיוונו לעלייה כי היו שמות מחייבים אבל זה לא היה נכון למועדון".

 

בעונה שתפתח בקרוב הוא ימשיך להיות חלק מהאדומים אשדוד, אבל הפעם לא על הדשא אלא כמנהל מקצועי "זה תפקיד מאתגר ומעניין" , מספר אזולאי ומוסיף כי גם העונה הקבוצה מכוונת לצמרת הטבלה אבל רוצה לבנות תלכיד איכותי לרוץ איתו בשנתיים הבאות "בנינו קבוצה צעירה משמעותית״, ומספר כי למרות שיש קבוצות מאוד חזקות בליגה, יהיה קשה לנצח את האדומים אשדוד "אני לא אנמיך ציפיות המועדון צריך להיות עם מטרות ".

 

יאיר, מה אתה עושה במסגרת התפקיד שלך כיום?

"אני משמש כמנהל מקצועי, שמביא שחקנים, דואג לאייש את הצוות מקצועי כמו פיזותרפיסט, מאמן כושר, מאמן שוערים. חשוב לנו שיהיו בקבוצה חברה טובים ומקצועיים כולל המאמן. פעם לא היה את כל התפקידים האלו בליגה א', היום זה קיים עם הכסף שמושקע בליגות הנמוכות".

 

איך עושים את המעבר משחקן לצד המקצועי?

"כשאתה כל הזמן בכדורגל כבר המון שנים עדין זה מרגיש כאילו משהו טבעי ולא רחוק ממך, כי כל הזמן הייתי מקדם את הקבוצה. התפקיד החדש זה משהו שמאתגר כי שחקן משחק רק על הדשא ופה אתה חושב רחב ואופקי איך אתה מקדם את הקבוצה להיות הכי מקצוענית ותוססת, קל זה לא אבל בהחלט מעניין". 

 

אזולאי עלה הקבוצה ליגה, ורוצה להמשיך להוביל את הקבוצה להצלחה (אבישי אפטקר)

 

מה אתה יכול לספר לנו על הקבוצה שנבנתה העונה באדומים אשדוד?

"היה פה קבוצה שהשלד שלה נבנה והתחיל בליגה ג' עם שחקנים שעשו עבודה טובה למען המועדון, בליגה ב' אני הצטרפתי יחד עם שחקנים נוספים כמו אריאל טרבלסי, צ'קול דוד רביבו והעפלנו לליגה א'. שנה שעברה הייתה העונה הראשונה בליגה א', הגענו לפלייאוף עליון והשלד ששיחק בליגות הנמוכות כבר לא קיים מלבד לישי ביטון, רחמים צ'קול ועידן שריקי, וגם אבירם ברוכיאן שעדין תחת חוזה. כל שאר השחקנים התחלפו ויש קבוצה חדשה. היה חשוב לנו לבנות קבוצה צעירה הצערנו את הקבוצה משמעותית מאוד, ואנחנו בונים שלד חדש לקבוצה שירוץ איתנו לפחות שנתיים כדי שנוכל לבנות קבוצה שתתחרה חזק בצמרת הגבוהה".

 

מה המטרות שלכם העונה?

"בעונה הקודמת כיוונו לעלייה כי היו לנו שמות מחייבים אבל זה לא נכון למועדון לרוץ ככה, מועדון צריך לעצור ולבדוק מה קורה עם הקבוצה ולבנות שלד נכון. אם יהיה לכל המערכת שיתוף פעולה כולל הקהל , אנחנו נרוויח מועדון חזק בשנתיים הבאות ואז ננסה להתמודד על עלייה, ואם נצליח לא נצטרך להחליף מספר גדול של שחקנים. המועדון שואף להגיע העונה לצמרת הגבוהה, אני לא אנמיך ציפיות כי מועדון צריך להיות עם מטרות. יש קבוצות טובות על הנייר כמו כפר שלם, נורדיה, מרמורק ויבנה שהושקע בהן הרבה כסף, ואנחנו נתמודד מולם כמו שצריך וגם עם הקבוצות האחרות".

 

מה דעתך על ליגה א' דרום שהולכת ומתחזקת עם השנים?

"יש ליגה חזקה מאוד! השנה קבוצות מתאמנות בבוקר והיא הופכת להיות מקצוענית יותר, והליגה הופכת להיות משמעותית יותר גם מבחינה תקשורתית. אני מקווה שאנחנו גם נצליח, נעבוד קשה בשביל זה, נהיה הכי מסודרים והכי מקצוענים שיש"

.

איזה מסר היית רוצה להעביר לאוהדי הקבוצה לקראת העונה הבאה?

"שהם הכח הגדול שלנו כמועדון , בכל מצב ובכל מקום גם במצבים שמחים וגם פחות טובים. אם הם יתנו את הכח ואת הטון זה יעזור לשחקנים הצעירים והחדשים, זה ייתן להם ביטחון! אנחנו צריכים את התמיכה שלהם ואני מקווה שניתן להם הרבה רגעים שמחים כי ביחד זו הדרך להצליח".

יאיר אזולאי, רוצה לבנות קבוצה שתגיע למרת הליגה (יח"צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. פחי אשפה (ארבל 30-08-2019, 20:13)
    שנה מהיום הקבוצה הזאת בפירוק חייבים ים כספים למאמנים שעבדו ולא שילמו להם לשחקנים אנשים הכי תחתית שיש לא להתקרב לשם שומר נפשו ירחק
  2. גיא עייני (חמום מח 31-08-2019, 08:29)
    מחזור 7 זה יום הדין שלך
  3. ‏יאיר אזולאי (אשדודי 31-08-2019, 11:09)
    ‏אתה בנאדם טוב שלא תיפול בפח רוני הצרפתי גם אותך ידפוק הקבר מתקרב אתם קבוצה פח ‏זרקת את עמוס ‏ליציע
  4. בלחץ מגיעה לפליאוף עליון (יורם 31-08-2019, 16:25)
    אם הייתם משאירים קצת שחקני נשמה אולי הייתפ מגיעים לאנשהו רק לישי נשאר. עשיתם ממנו רונאלדו. במס אשדוד צחקו עליו כשחקן נראה איפה תגיעו
  5. יאללה הפועל (לישי זה המלך 31-08-2019, 22:58)
    למגיב מספר 4 יסרדין ממורמר מה הקנאות הורגת אותך שלנו יש אחד כמו לישי אצלכם כולם ברחו לכם אין לכם שום סמל ומי צחק בדיוק על לישי במס אשדוד שאתה סתם מוציא לשון הרע לישי עבד עובד ויעבוד קשה תמיד בשביל להיות הוא ולא שמות כמו שאתה מוציא לישו אתה המלך יאללה הפועל