"לצערי לא לקחתי החלטות נכונות בקריירה שלי"

יהודה זנו תולה את הנעליים: השחקן שבגיל 16 סומן כתקווה לעתיד של הפועל נצרת עילית, פורש מכדורגל: "החלטתי לסיים את הקריירה כי אני לא נהנה יותר מכדורגל. מעדיף לאמן ילדים". למרות זאת, זנו טוען: "יכולתי בקלות לשחק עוד חמש שש שנים בליגות הנמוכות, אבל הפסקתי ליהנות"

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 31-08-2019
  • 17:22

בגיל 31 הודיע הכדורגלן יהודה זנו על פרישה, אחרי שמאמן הפועל מגדל העמק, קבוצתו בשנים האחרונות, אילן סויסה, החליט לוותר על שורותיו. לזנו, עובד אגף הביטחון בעיריית נוף הגליל, נמאס מההתנהלות בליגות הנמוכות והוא אומר שהוא פורש בלב שלם.

 

במקביל פתח בקריירת אימון והוא מדריך את קבוצת נערים ב' של הפועל נוף הגליל. "אני תולה את הנעליים כי אני לא נהנה יותר מכדורגל ומעדיף לאמן ילדים", אומר זנו, "יכולתי בקלות לשחק עוד חמש שש שנים בליגות הנמוכות, אבל הפסקתי ליהנות מכדורגל", הוא מסביר.

 

הוא סומן כאחד משחקני העתיד של הפועל נוף הגליל, בימים בהם הקבוצה נקראה הפועל נצרת עילית. בגיל 16 הוקפץ זנו, בנו של כדורגלן העבר מאיר זנו ונצר למשפחת כדורגלנים, לקבוצה הבוגרת, ששיחקה אז בליגת העל תחת המאמן מוטי איווניר. הכוונה הייתה שיתחכך עם השמות הגדולים ששיחקו באותם ימים, כמו ז'וז'ה דוארטה, גיז'רמו ישראלביץ, יואב זיו ואחרים, כדי להכין אותו לעתיד. אלא  שההמשך לא הלך לפי התוכנית. הוא הושאל לעירוני טבריה בליגה א', שם זכה לשתף פעולה עם הדוד המפורסם, שחקן נבחרת ישראל לשעבר אבישי (יעיש) זנו, בהמשך חזר לנצרת עילית בשורותיה שיחק בליגה הלאומית.

 

את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת עשה בגיל 17.5 תחת המאמן דני גולן, במשחק נגד נס ציונה בעונה שהקבוצה עלתה מהליגה הארצית ללאומית. אבל ההרגשה היא שיהודה זנו, שעבר לאחרונה להתגורר בעפולה, לא מימש את הפוטנציאל שהיה לו. "זו הרגשה של המון אנשים, לצערי לא לקחתי החלטות נכונות בקריירה שלי, ואני בטוח שבעתיד אני אוכל את הלב על הפספוסים שלי, אבל אני פורש בלב שלם, לקחתי החלטה ואני עומד מאחוריה".

 

מה המשחק הכי טוב בקריירה שלך?

"משחק הישרדות בליגה הלאומית נגד מכבי בת-ים. כבשתי שער מחצי מגרש שלמעשה השאיר את הקבוצה בליגה. באותו המשחק גם בישלתי שער וזה משחק שנכנס לי חזק לזיכרון".

 

והמשחק הכי מאכזב בקריירה?

"היה דרבי נגד מכבי אחי נצרת, הפסדנו 0-3, בכלל  לא הגענו למשחק וקיבלנו בראש. יכולנו גם לקבל חמש או שש באותו המשחק. זה היה מאכזב".

 

מי השחקן הכי גדול ששיחקת איתו?

"ללא ספק הדוד שלי יעיש ולא בגלל שהוא הדוד שלי. היה לי הכבוד לשחק אתו בעירוני טבריה, כשהיה בסוף הקריירה שלו. הוא היה שחקן ענק שעשה קריירה ענקית, זכה באליפויות וגם שיחק בנבחרת ישראל".

 

אבישי (יעיש) זנו, "השחקן הכי גדול ששיחקתי איתו" (באדיבות אתר ONE)

 

לפני 3 שנים עזבת את נצרת עילית והלכת לליגות הנמוכות. לא טעית כשעזבת?

"טעיתי בגדול, זה למעשה מה שהוריד לי את החשק מהכדורגל. אחרי הרבה שנים בליגה הלאומית, היה לי קשה להסתגל לליגות הנמוכות, היה קשה לי עם ההתנהלות ועם שעות האימונים. אתה מתרגל למשהו מקצועני ואז נכפה עליך משהו שאתה לא רגיל אליו. ללא ספק זה פגע בי ובמוטיבציה שלי".

 

אתה פורש ואומר שאתה שלם עם ההחלטה. ומה אם בעוד חודש חודשיים תקבל פנייה לחזור?

"זה תרחיש שיכול לקרות, המון שחקנים חזרו אחרי שהודיעו על פרישה. כדורגל הוא דבר נזיל, כרגע אני שלם עם ההחלטה שלי, צריכה להיות הצעה ממש מאתגרת כדי שאחזור בי, בינתיים אני שומר על כושר".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה שחקן ואחלה בינאדם (נצרתי בדם 31-08-2019, 17:42)
  2. החלטה נכונה (מכיר את התחושה 31-08-2019, 19:09)
    בליגה א מאמן מביא חבר והסוכנים קובעים את השחקנים
  3. מאמין לך הכל שקר ליגות נמוכות וליגה לאומית כולל. (רוני ,אוהד כדורגל 31-08-2019, 20:10)
    הייתי מציע לכל אוהדי הכדורגל להפסיק לבוא למשחקים,עד שיחקרו את כל המשחקים ,בושה וחרפה.
  4. בהצלחה רבה (יגאל מעפולה 01-09-2019, 07:04)