משחק העונה: הניסיון של איכסל או ההתחדשות של כאוכב?

משחק העונה יתקיים מחר בכאוכב בין הקבוצה הצעירה והחדשה מכאוכב אל מול הוותיקה והמנוסה מאיכסל. לשתי הקבוצות יתרון על היריבה ונקודת תורפה בולטת מול יריבתה אבל דבר אחד ברור, מי שתנצח את המשחק הזה תעלה לליגה הלאומית. האם כאוכב תעשה היסטוריה שתעלה ליגה ללא אף שחקן יהודי בסגל שלה...? פגיעה בדו קיום או מתכון להצלחה?

  • על ידי: אוהד רון
  • 27-02-2020
  • 19:13

מחר, יום שישי, משחק העונה בין הפועל כאוכב שבמקום הראשון ובין הפועל איכסל שבמקום השני, הפרש 2 נקודות בין השתיים והמשחק מחר צפוי להכריע מי תעלה לליגה הלאומית בסוף העונה. בסיבוב הראשון איכסל הביסה 3-0 את כאוכב והראתה עליונות רבה על כאוכב ועל הליגה כולה, מאז איכסל עברה הרבה פציעות בסגל השחקנים והקבוצה איבדה נקודות וגם את המקום הראשון.

 

כוכב איכסל, איילון אלימלך. יוביל את קבוצתו לניצחון? צילום: חגאג רחאל.

 

כאוכב, קבוצה שעלתה לליגה א' מליגה רק לפני 2 עונות, בנתה קבוצה חזקה מאד עם שחקנים צעירים שרעבים להצלחה ורוצים להוכיח שמקומם בליגה הלאומית. לכאוכב יש חלק התקפי חזק מאד שכולל את הקשר אולי הטוב בליגה, עבד מורגאן שכבש 18 שערים בליגה והביא הרבה נקודות לקבוצתו. קאסם נגאר הקשר 50/50 ששולט במרכז השדה עבור קבוצתו ולא מאפשר ליריבה לפתח את המשחק שלה וכמובן שני חלוצים שהגיעו בינואר, אמיר חלליילה וואיל מריסאת, שני חלוצים מנוסים ששיחקו בליגות הגבוהות ומהווים את הקו קדמי הטוב בליגה. אסור לשכוח את המגן המצוין יזן נאסר שקבוצות ליגת העל תגענה לעקוב אחריו, שלא מפסיק לעזור לחבריו בחלק ההתקפי. שימו לב אליו. 

מנגד באיכסל יש את הכוכב הגדול, איילון אלימלך, שכבר הרשים קבוצות מליגת העל וצפוי לשחק שנה הבאה בבני יהודה. קשר צעיר מוכשר שכבש העונה 11 שערים ומהווה את הכוח הכי חזק של איכסל במרכז המגרש. כמובן שיש את תימור אביטן בחוד שגם כבש כמות זהה ואסור לשכוח את ניר אברגיל שהגיע בינואר ומהווה חלק התקפי קטלני שלא סתם ההיא הקבוצה מספר 2 בכיבוש שערים. בהגנה שימו לב לבר הילל - בלם צעיר, חזק שהתקדם מאד העונה ומהווה את הבלם שצפוי לו עתיד וורוד.

 

אדהם הדיה, מוכיח כל משחק שהוא מאמן ראוי לצמרת הגבוהה. צילום: חגאג רחאל.

 

וואיל חירבאוי, שיחק באיכסל וירצה להוכיח להם במשחק מולם. צילום: אבי רביבו.

 

נקודות תורפה:

נכון שכאוכב מהווים הפתעה נעימה העונה ומהווים משהו חדש עם הרבה רעב להצליח, אבל גם זה מהווה נקודת תורפה. חוסר הניסיון של השחקנים שלה לעמוד במשחק בשידור ישיר, מול אלפי צופים בטלוויזיה ומאות צופים במגרש... והשאלה איך שחקנים שבשנים האחרונות היו יותר במאבקי תחתית או במרכז הטבלה, יתמודדו עם הלחץ של משחק עונה. ובייחוד הדבר בולט בבלם של כאוכב, עלי, שהוא אומנם וותיק ומקומי ומקבל את הכוח מהקהל המקומי שלו, אך אין לו ניסיון ברמות הגבוהות כי לא ברור מתי שיחק ברמות האלה, שכן שיחק שנים רבות בליגה ב'.

לעומת זאת באיכסל נקודת התורפה הכי גדולה זה אי הוודאות על איזה צד יקומו השחקנים. לאיכסל יש את סגל שחקנים הטוב בליגה, אבל לא ברור על איזה צד השחקנים יקומו, האם זה על אותו צד של הניצחון הגדול על כאוכב בסיבוב הראשון שבה הביסו את יריבותיה? או כפי ששיחקו מול הקבוצות מולן איבדו נקודות? ולא חסר דוגמאות לכך... לכן החשש הגדול של הנהלת איכסל הוא על איזה צד יקומו השחקנים בבוקר של המשחק. 

 

אלירן חודדה, מאמן צעיר שרוצה להוכיח את עצמו. צילום: חגאג רחאל

נקודה מעניינת:

אם כאוכב תנצח את המשחק ותעלה לליגה לאומית בסיום, העונה זו תהיה היסטוריה כאשר אני לא זוכר מתי אם בכלל הייתה קבוצה שעולה לליגה הלאומית ללא אף שחקן יהודי! מדהים!  זה רק מראה את ההתקדמות של שחקני המגזר בכדורגל. האם זה מהווה מתן אמון בשחקן מהמגזר או אי מתן אמון בשחקן היהודי? זה כבר לא משנה... כי הקבוצה נמצאת במקום הראשון בדרך לליגה הלאומית ואם הם מצליחים ככה אולי, זאת הדרך הנכונה...כי עם הצלחות אי אפשר להתווכח!!

 

שיהיה בהצלחה לשתי הקבוצות! ושהכדורגל הטוב ינצח!

האם יגיע קהל גדול לצפות במשחק העונה? צילום: מאור אלקסלסי

הוסף תגובה
תגובות
  1. אמיר חלאילה הקוקסינל (חחח 27-02-2020, 19:28)
    התקפה הטובה בליגה? בפנדלים כן. וריסאת וחלאילה גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר