"מהרגע הראשון ידעתי שדימונה תעלה ליגה העונה"

מאמן העונה בליגה ב' דרום ב' הוא ללא ספק שמעון ביטון, שהצליח עם הרבה צניעות ובעיקר אסרטיביות להוביל את מ.ס דימונה לליגה א'. בראיון לאתר 'גולר' הוא מסכם את העונה: "היינו עולים ליגה בכל מקרה", מדבר על סגירת המעגל עם שחקנים שאימן בעבר: "ריגש אותי לראות את המחויבות שלהם", ומדבר על ההכנות לעונה הבאה: "רוצה להתבסס על הסגל הקיים , עם כמה חיזוקים נכונים"

  • על ידי: לירן ביטון
  • 13-05-2020
  • 17:19

מרבית הדור הבוגר יותר זוכר את שמעון ביטון, מימיו היפים כמגן בהפועל באר שבע. מאז הוא הספיק לעבור לא מעט תחנות בדרך כשאימן בערד ובמרחבים ואף שימש כמאמן ועוזר מאמן של מחלקות הנוער בהפועל תל אביב והפועל ב"ש והעונה הוא מונה למאמן מ.ס דימונה. לא מעט השגות היו בתחילת העונה סביב מינויו של המאמן בקבוצה ששמה למטרה לעלות ליגה. המאמן שלא היה מנוסה בליגות הנמוכות, הוכיח כי הוא מנייה בטוחה ושיש על מי לסמוך. ביטון הצליח בעונה לא פשוטה לעשות את מה שמאמנים אחרים לא עשו לפניו - להחזיר את דימונה לליגה א' ולשמח את האוהדים ותושבי העיר. כעת המטרה המרכזית לבנות קבוצה ראויה ולגיטימית לליגה א'.

שמעון, איך אתה מסכם את העונה שהסתיימה בעליית ליגה מרגשת?

"הייתה לי באופן אישי עונה מאוד מספקת, כי כשעובדים ויש שכר לעמלנו בדמות עליית ליגה, זה נותן תחושה עילאית של כיף, אני לא רוצה להגיד אופוריה אבל יש הרבה נחת. מאוד הופתעתי העונה, כי עבדתי בליגות הגבוהות המון שנים כעוזר מאמן בנוער עילית ולדעתי הליגה משתווה ברמתה לליגה ב' אם לא יותר, ולמרות שאני מכיר את השחקנים, חשבתי שאם הם ירדו לליגה ב' הם יהיו פחות רציניים והופתעתי לטובה מהחוייבות שלהם".

 

לאורך כל העונה הורגשה טביעת היד של המאמן על הקבוצה, מזה שנים שלא היה במ.ס דימונה חדר הלבשה בריא כמו העונה הנוכחית, נראה כי כל שחקן נבחר בקפידה והתאים כמו כפפה לעמדה שלו. השחקנים נראו מחוברים על המגרש ומחוצה לו, דיברו חזק על הדשא מבלי לתת משמעות למכשולים שבדרך, ובעיקר שיחקו בשביל ביטון. 

"הסברתי מתחילת הדרך לכולם כולל אני 'שמעון ביטון', אם הגענו לליגה הזאת כנראה שעשינו משהו לא טוב בדרך וזה לא הזמן לבכות על מר גורלנו אלא אנחנו צריכים למצות את הפוטנציאל שלנו עד תום. סיכם ביטון והוסיף: "אני טיפוס מאוד נוח, אבל מנגד אני לא פרייאר וכל מי שניסה מלכתחילה להיכנס איתי לפינות חדל מעצמו מהר מאוד. בהתחלה גערתי בשחקנים והם הבינו את המסר, רציתי לגרום להם להבין שהמקום של אף אחד לא בטוח והם הבינו את זה במהלך העונה בכל מיני סיטואציות. הפכתי להיות כמו אבא שלהם והם הבנים, ידעתי מתי לתת סטירות ומתי ללטף".

 

מה היה סוד ההצלחה העונה לדעתך?

"נתתי להם להרגיש שהכדורגל מאוד פשוט. נכון שצריך להיות גם טקטי, אבל רציתי שהם יבינו שהיכולות שלהם והכישרון הוא מעבר לטקטיקה של מאמן. חילקתי באחוזים את התרומה שלי ושלהם לקבוצה ותמיד נתתי להם להרגיש שהתרומה שלהם הרבה יותר גדולה משלי. אני אכוון אתכם, אבל אתם תביאו את הכישרון שלכם".

 

שמעון ביטון ומאמן הכושר אלירן אבו (דן בונבידה)

 

החלטה לסיים את הליגה היא שהביאה את דימונה לרשום את העלייה, אך המאמן שרשם עונה נהדרת מאמין כי למרות ההחלטה השרירותית והפזיזה, דימונה הייתה עולה ליגה בכל מקרה. עקב המשבר עדיין לא היו חגיגות גדולות במ.ס דימונה, אולי בגלל שמבחינתם הקבוצה בסה"כ חזרה למקום שבו היא צריכה להיות, אבל קשה להסתיר את השמחה בקרב ההנהלה ושחקני הקבוצה, שיכולים לנשום לרווחה ויפתחו את העונה הבאה בליגה א'. "מה שהכי ריגש אותי זה לראות שהאוהדים מילאו את היציעים ונסעו אחרינו לכל משחק. אני רוצה כמה שיותר אוהדים, כי דימונה תמיד הייתה עיר של כדורגל ואני מקווה שבעונה הבאה נראה הרבה יותר אוהדים ביציעים", אמר ביטון.

 

חלק מהקבוצות בליגה כבר התחילו בהכנות לעונה הבאה ובחלקן עוד אומדים את הנזקים של משבר הקורונה, אך אין ספק שגם בעונה הבאה צפויה להיות ליגה א' חזקה ומסקרנת, לשם כך במ.ס דימונה כבר התחילו לעשות הכנות. "כבר ישבנו והתחלנו לבנות תוכניות לעונה הבאה, עשינו שיחה כללית עם השחקנים והם קיבלו את החובות שלהם למעט מענק עליה שישולם להם כשנקבל את המענק מההתאחדות. סימנו כמה שחקנים פוטנציאלים שאני רוצה לחיזוק בעונה הבאה, אבל אני רוצה להתבסס על הסגל הקיים - הם עשו את העבודה ומגיע להם להישאר. הכל יהיה כפוף לעניין של משא ומתן וכסף", סיכם ביטון.

 

לקראת העונה הבאה של מ.ס דימונה בליגה א':

מאמן: שמעון ביטון ימשיך לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה.

תקציב: עדיין לא ברור מה גודל התקציב שיעמוד לרשות הקבוצה, מה שכן אפשר לומר שהתקציב לא יהיה גדול. המשכורות תהיינה מכובדות, אבל יפחתו בעונה הבאה עקב המשבר. ההנהלה והמאמן יבהירו לשחקנים כי אם הם רוצים להמשיך לשחק בקבוצה, הם יהיו חייבים להירתם ולהבין את המצב כרגע. "נכון שהם עלו ליגה, אבל אי אפשר להתנתק מהמצב הקיים - לכן צריך ליישר קו", אמר ביטון.

סגל השחקנים בליגה א': נכון לעכשיו מ.ס דימונה בשאיפה להחתים את כל הסגל הנוכחי שרשם עלייה גם בליגה א' ובנוסף לעשות חיזוק בעמדות הנדרשות.

מטרות: ביטון מאמין שדימונה תשתלב טוב בליגה א' ואומר: "אנחנו נבטיח את מקומנו בליגה הרבה לפני שהיא תסתיים, אנחנו לא נהיה מהקבוצות שנכנסו למאבקי הישרדות. אם נראה במהלך העונה שנתמודד בצמרת והכל הולך טוב - עם האוכל בא התאבון, אבל כרגע השאיפה לבנות קבוצה ראויה לליגה א' ".

שמעון ביטון בסיום עוד משחק מוצלח העונה (דן בונבידה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. תגובה (אילן 13-05-2020, 19:14)
    שמעון מעמינים בך שתידה לעוביל את הקבוצה לצמרת הליגה הסגל מספיק חזק סומכים אלך לגבי שחקני חיזוק
  2. שמעון ביטון זה לא זה (אלירן 13-05-2020, 20:03)
    שמעון מאמן בינוני ומטה התקציב של דימונה היה תקציב ענק ביחס לליגה כל שחקן שהוא רצה הוא קיבל כסף נשפך שם בלי סוף כל מאמן אחר היה מצליח לדעתי המבחן שלו בליגה א סביר להניח ממה שאני רואה הוא נכשל
  3. מאמן מצוין (דני 13-05-2020, 21:30)
    שמעון ביטון אחלה מאמן עושה עבודת קודש חיזורים נכונים ודימונה תהיה קבוצה טובה מאוד
  4. אזולאי (רוני 14-05-2020, 16:32)
    בהצלחה שמעון איקר
  5. שמעון מאמן גדול כול מילה מיותרת (אלי 14-05-2020, 18:39)
    קבוצה מעולה מאמן תותח על חיזוקים נכונים והשמיים הם הגבול בהצלחה
  6. שמעון מאמן גדול כול מילה מיותרת (אלי 14-05-2020, 18:40)
    קבוצה מעולה מאמן תותח על חיזוקים נכונים והשמיים הם הגבול בהצלחה
  7. שמעון מאמן גדול כול מילה מיותרת (אלי 14-05-2020, 18:40)
    קבוצה מעולה מאמן תותח על חיזוקים נכונים והשמיים הם הגבול בהצלחה