״אני ועירוני אשדוד משדרים על אותו גל״

כך אמר אבי אבינו, מאמנה החדש של עירוני אשדוד שמגיע לקבוצת הבוגרים הראשונה שלו כמאמן ראשי, לאחר ששימש בשנים האחרונות כעוזר המאמן בבית״ר ת״א. אבינו שהגיע לאשדוד, מתכנן לבנות קבוצה חדשה לגמרי, כשנכון לרגע זה צפויה להחליף להחליף את רוב הסגל, בו ככל הנראה יכללו 4-5 שחקנים מהעונה שעברה

  • על ידי: אוהד רון
  • 08-08-2020
  • 15:26

אבי אבינו, מאמנה החדש של עירוני אשדוד, עבד בשנים האחרונות כעוזר מאמן בבית"ר ת"א בה את צעדיו הראשונים על הקווים ומן הצד השני גם את צעדיו האחרונים כשחקן לאחר שהיה קפטן הקבוצה במשך 3 שנים. על קבוצתו לשעבר אומר אבינו: "לא משנה מה יקרה, זה מועדון שתמיד יהיה קרוב לליבי."

 

אבי אבינו בתקופתו כעוזר מאמן בבית"ר ת"א (רמי גרידיש)

 

אבי, מדוע בחרת לשמש כמאמן ראשי דווקא בעירוני אשדוד?
"הייתה אופציה שאהיה מאמן של בית"ר תא העונה, אבל בעל הבית לא יכול היה לתת לי הבטחה לכך ולא רציתי לפספס דברים אחרים שהיו לי (ולפני אשדוד ישבתי עם עוד שתי קבוצות). לא ראיתי השנה את עצמי ממשיך כעוזר מאמן כי אני מרגיש תחושת מיצוי ורציתי מאוד לצאת לדרך משלי. לשאלתך למה הגעתי דווקא לעירוני אשדוד - כשנפגשתי עם ברוך וראיתי שאנחנו משדרים על אותו גל והבנתי שתהיה לי את הסמכות לקבל החלטות שלי נטו (כמובן שכל דבר נעשה בשיתוף פעולה בינינו) ודי מהר אנחנו מקבלים החלטות יחד, וגם ראיתי שמבחינת ההנהלה יש לי את המנדט לבנות את הקבוצה עם האני מאמין שלי כמובן במגבלות שיש, עם תקציב נמול ואף אולי הנמוך בליגה, זה לא מה שעצר אותי מלחתום. אני אחד שמאוד מאמין בצעירים וחושב שעבודה נכונה וטובה יחד עם שחקנים רעבים להצלחה, יכולה להביא להישגים ותוצאות."
איך אני מתכונן לעונה הבאה? איזו קבוצה אתה בונה?
"זה לא קל לבנות קבוצה חדשה, אפשר לומר שרק 4-5 שחקנים יישארו מהעונה הקודמת, אבל ידעתי לאן אני מגיע וזה אתגר שאני אוהב. אנחנו עושים לא מעט מבחנים ואימונים מתחילת העונה ומשתדלים לבחור את השחקנים בפינצטה, ישנם אנשים שנפגעים מזה שאני לא לוקח שחקנים על סמך המלצה או שמות וזה לא אישי כלפי אף אחד, פשוט זאת הדרך שאני מאמין בא וחשובה לי מאוד ההתרשמות של שני הצדדים לפני חתימה (שלי ושל השחקן). אני לא חושב שזאת דרך נכונה להחתים מישהו שאתה לא מכיר או שאתה לא יודע אם הוא יתחבר לדרך שלך כמאמן או למועדון ולתנאי העבודה."

עוד הוסיף ואמר אבינו לגבי הדרך בה הוא מאמין: "גם אני כשחקן בעל שם, בגיל צעיר הלכתי להתרשמות במקומות ולא ראיתי בזה דבר פסול (אתה צריך להאמין בעצמך), מעבר לזה כולם צריכים להבין שבתקציב הנמוך שיש לי, אני בונה קבוצה חדשה ואסור לי לטעות יותר מידי, אז יכול להיות שאטעה אבל אני לפחות אדע שהלכתי בדרך שלי."

 

אבי אבינו, "בונה קבוצה חדשה" (רמי גרידיש)

 

על הקבוצה שהולכים לראות באשדוד אומר מאמנה החדש של עירוני אשדוד: "בעירוני אשדוד השנה יהיו רק שחקנים שרוצים להתקדם ולעבוד קשה במגרש - אני לא מאמין במשהו אחר. יהיו שחקנים שהם קודם כל אישיות טובה ולא כאלה שאחרי משחק או שניים שלא שיחקו מאשימים את כל העולם. אני בטוח בזה שלאט לאט נחבר את הפאזל ונהיה קבוצה טובה שתשחק כדורגל אטרקטיבי, יחד עם זאת, אני יודע שקל זה לא יהיה ויהיו רגעים קשים ושם אני אמדד. אני יודע לאיזה מקצוע נכנסתי ואני לא מפחד מביקורת או כישלון - מי  שלא יודע להתמודד עם זה עדיף לו לא לאמן ובטח לא בישראל."

מה יש לך לומר על המתווה של ההתאחדות לכדורגל לליגות הנמוכות?

"אני חושב שחייבים למצוא מתווה שהליגה תשוחק בצורה הספורטיבית ביותר וכל הקבוצות שמשקיעות כסף, יידעו שהעליה תוכרע על המגרש בצורה ספורטיבית. מעבר לזה אני לא רואה הבדל בין הליגה הלאומית לליגה א'. גם בליגה א' יש לא מעט שחקנים שמתפרנסים מהכדורגל ובונים על הכסף הזה, מעבר לזה שהליגה מאוד תחרותית ומעניינת בשנים האחרונות, מאוד חשוב להגיד גם שבשנים האחרונות לא מעט שחקנים אלמוניים מליגה א' הגיעו לרמות הגבוהות בכדורגל."
עוד הוסיף אבינו: "לא יכול להיות שהשחקנים והמאמנים כבר שבעה חודשים בבית ללא שכר וכדורגל, אני חושב שזו תהיה פגיעה חמורה לא לתת לשחקנים האלה השנה לשחק כדורגל."

לסיום אמר אבינו: "אני רוצה לאחל לכולנו שנה מוצלחת, שנה של בריאות ושכל הדבר הרע שעובר עלינו במדינה ובעולם יחלוף ושנחזור למגרשים מהר מהצפוי. שנראה את הקהל של עירוני מגיע לעודד ולתמוך בכל משחק, כי כמו שבשנים האחרונות הוא היה פקטור משמועותי, אני בטוח ויודע שהשנה הוא יהיה חשוב לנו יותר מתמיד."

אבי אבינו, מאמנה החדש של עירוני אשדוד מתכונן לפתיחת העונה (רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. יש לך שבועיים (ישי 08-08-2020, 16:25)
    הגעתה למקום חשוך אל בכל מיקרה הליגה לא תתחיל
  2. בהצלחה אבינו (צהוב 08-08-2020, 22:41)
    עירטנייה
  3. תרשומו, הוא לא יגיע למחזור 15. (אשדודי לשעבר 09-08-2020, 03:24)
    מאמן שלא מכיר את הליגה. מאמן עם תקציב לא גדול. מאמן שמחליף את רוב הסגל. מאמן שעוד לפני תחילת הליגה יוביל את הקבוצה הזו לליגה ב, כך זה נראה. אין ספק שאספורמס מנסה בדרך שקטה וערמומית לגרום לכישלון שיהיה על אבו ובורך דגו... מה שיגרום לירידת ליגה ו"ניקוי האורוות" ובכך אספורמס ינהל את עירוני עם חבריו בצורה שקטה ללא הפרעה.
  4. בהצלחה אבי (אבי מזרחי 09-08-2020, 04:51)
    מאמן בחסד עליון אחד שעבר דבר או שניים בכדורגל מאמן שאפשר רק לילמוד מהנסיון הרב שלו בהצלחה אח שלי
  5. חבל על הכסף (תמיר 09-08-2020, 07:04)
    זה לא מאמן יחזיק שבועיים גג לא מתאים לקבוצה חלש אופי וחסר חוט שידרה
  6. אבי אבינו (אשדודי 09-08-2020, 11:27)
    מבלבל אצ המוח הודק בפינצטה שחקנים..טמבל מארץ הטמבלים בשביל לבדוק שחקן באמת צריך לפחות 3-4 משחקי אימון בו השחקן משחק לפחות 45 דקות כל משחק לאחר מכן לראות וידיאו דל המשחקים נתונים סטטיסטיים ורק אז לקבל החלטה..יורגן קלופ-אבי אבינו לא סתם יש לו משקפי ראיה שמקליטים את המשחק אוןנליין ומקבל החלטה און ליין..טיפש קטן שחושב שכולם טמבלים
  7. אבי אבינו (פרדי 09-08-2020, 11:49)
    שיהיה לך המון הצלחה בדרכך כמאמן ראשי מאמין שהקבוצה תראה מצוין בעבודה שאתה עושה
  8. קרמה איז הביצ'- איך שהתנהלתם עם תומר וגל שהיו נאמנים ושחקנים שתרמוו המון (עירוני 09-08-2020, 13:26)
  9. אבינו (שי אבו 09-08-2020, 15:20)
    חברים להרגע אבינו חייל של דגו ודגו חייל שלי הכול בסדר המטרה לא לשים שקל ולהאשים את אספורמס האשכנזי
  10. לפחות יורדת אחת יש (הוגה דעות 09-08-2020, 16:48)
  11. אבי אבינו (חיים 09-08-2020, 18:51)
    לא יחזיק הרבה זמן הביאו מאמן חסר ניסיון במקום לקחת מאמן ועוזר מאמן מקומי
  12. חחח הרבה מבינים פה בכדורגל לפי התגובות (לא סופר אספסופים 11-08-2020, 18:47)
    אנשים עם פה מלוכלך, אף אחד מכם לא יודע מי או מה הוא. הלוואי והחיים שלכם יראו כמו התגובות שאתם כותבים. קנאה, צרות עין, לשון הרע. ממורמרים? את העונש שלכם כבר קיבלתם. אבי היקר, שיהיה בהצלחה. את הכסף סופרים במדרגות, אלא אם כן אתה מגיב 1,3,5,6,8,9,10,11 ואז אתה בבעיה, כי אתה לא יודע לספור