״אני אשמח לשחק בליגת העל״

עלי כיאל (24), נחשב לכישרון עולה מגיל צעיר, והוא גיסו של כוכב הכדורגל בירם כיאל. אחרי שלוש שנים ללא כדורגל, הוא עשה עונה גדולה בצור שלום מליגה א', ואת העונה הנוכחית פתח במדי הפועל עכו. בראיון לאתר 'גולר' הוא מספר מה גרם לו לפרוש ולחזור לכדורגל, ועל המטרות בעכו

  • על ידי: דולב קרקו
  • 10-12-2020
  • 08:34

עלי כיאל, שחקנה המוביל של עכו, הוא לא רק שחקן מוכשר מאוד. הוא גם גיסו של בירם כיאל שחזר לאחרונה לארץ ולשורות בני סכנין. עלי כיאל סומן עוד מגיל צעיר ככישרון עולה, וחולם להגיע לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי ולליגת העל. עלי גדל במחלקות הנוער של ג'וליס, אך לאורך כל הדרך המועדון הערים קשיים על התקדמותו של כיאל. אחרי גיל נוער הוא ירד לשחק בליגה א’ בבית”ר נהריה, ובסיומה זומן למבחנים במ.ס אשדוד, אבל החלו וויכוחים מול קבוצת נעוריו והשחקן הצעיר הרגיש שהקבוצה לא עושה לו חיים קלים, והחליט לפרוש ולא להמשיך לשחק כדורגל. במשך שלוש שנים הוא ישב בבית, עד שיום אחד קראו לו לחזור. הוא שיחק בבית"ר נהריה בליגה ב', עבר ממנה לצור שלום ומשם הגיע החוזה בעכו.

 

עלי, אחרי שלוש שנים שלא שיחק עשית קפיצת מדרגה ללאומית, מה לדעתך ההבדל בין הליגות?

"השינוי בא לידי ביטוי בקצב המשחק , דרישות המאמנים בקהל בלחץ בליגה הלאומית הכדורגל יותר מקצועני בליגות נמוכות אתה משחק כדורגל שהוא פחות מקצועני. אין לך את המתקנים ואת המעטפת ששחקן כדורגל צריך, אתה צריך לדאוג לאימונים אישיים לחדר כושר הכול לבד ואם אין לך את המשמעת עצמית ואתה חייב להיות חזק בראש  כדי לעשות את הקפיצת מדרגה".

 

אתה מציג יכולת טובה מאוד ונחשב לשחקן מבטיח, אתה מרגיש שהפועל עכו תרמה להתפתחות שלך כשחקן?

"הגעתי ישר למשחק ראשון בגביע הטוטו, כבר בשיחה הראשונה אלי כהן נתן לי את כל הביטחון וההרגשה שסומכים עליי שרוצים לקדם אותי, אני מרגיש שאני מתקדם משבוע לשבוע מקבל טיפים מהצוות המקצועי שמכוון אותי ורוצה בהצלחתי".

 

בירם כיאל הוא אחד מהשחקנים היותר גדולים שיצאו מהכדורגל הישראלי והוא גיסך, איך קיבלת את ההחלטה שלו לחזור לסכנין הופתע?

"בירם, הוא דמות למופת הוא עזר לי המון בקריירה, הוא חזק בראש והוא בחר דווקא את סכנין ורצה ללכת לשם בכל הכוח כי הוא רוצה להפוך את סכנין לקבוצה חזקה בליגת העל, הוא חושב לטווח הרחוק והוא הגיע על מנת להתחיל עידן חדש ולהצעיד את סכנין הכי גבוה שאפשר ואני גאה בו ובדרך שלו".

עלי כיאל רוצה להגיע לליגות הגבוהות (צילום: חגית אברהם)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כיאל עלי (אבי 10-12-2020, 15:49)
    עלי לכאורה עד היום הצגת משחקים מאוד בינונים עם יכולת חלשה של בלם, לכאורה יש מצב שהמאמן אשם כי הוא משחק יותר מידי לאחור וככה יש עלייך הרבה לחץ .אתה צריך ללמוד כשיש לחץ על הקבוצה בדקות הסיום לשכב על הריצפה עם התכווצות שריר לכאורה על מנת להאט את הקצב ולהעביר את הזמן, אם היית מנוסה היו לעכו עוד 6 נקודות, בכל אופן שיהיה לך בהצלחה ומאחל לך להתקדם למקום שאתה רוצה להגיע
  2. חביבי (אבי כץ 11-12-2020, 17:53)
    ילד מקסים שחקן טוב מאוד ואדם מדהים אין שום סיבה שלא יגיע לליגת העל. יכל לעשות זאת מזמן אבל עצרו לו את זה בגוליס בצע כסף. בהצלחה אח יקר.