"אין לי רצון להתנגח עם אף אחד"

מסביר מנהל מכבי נצרת עילית, צביקה מנשקו, את החלטתו לפרוש מעמותת מכבי, בטענה שחברים שעובדים בהפועל נצרת עילית, מסרבים להתפטר מחברותם בעמותת מכבי. "מבחינתי יש פה עניין אתי".

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 20-01-2011
  • 21:19

מנהל מכבי נצרת עילית מליגה ג', צביקה מנשקו, הודיע השבוע על פרישתו מניהול הקבוצה. יחד עם זאת, ימשיך מנשקו לשמש כחבר עמותה במכבי נצרת עילית. מנשקו טוען כי הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו הוא בקשתו מהמאמנים עובד גרינפלד ואבי צימברג, העובדים במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית, לפרוש מחברותם בעמותת מכבי, דרישה שנענתה בשלילה.
מנשקו היה מבין ממקימי מכבי לפני ארבע שנים, קבוצה שמתבססת על טהרת בני נצרת עילית. בארבע שנותיה מתבססת הקבוצה בקביעות בצמרת ליגה ג', אך לא מצליחה לעלות מדרגה ולהעפיל לליגה ב', הישג השיא של הקבוצה הוא הזכייה בגביע הליגה לפני שנתיים.
בזמנו, למרות הכחשות ראשיה, הוקמה מכבי נצרת עילית כקבוצה פוליטית שהתנגדה לראש העיר הקודם, מנחם אריאב, שמצדו לא העביר לה כספים ואף לא אישר לה להשתמש באצטדיון גרין, עובדה שאילצה אותה להתגלגל בין מגרשי האזור, ולשלם כסף רב מכיסי חברי ההנהלה.
יש לציין כי העונה, לראשונה מאז נפתח עידן מכבי, הקימה הקבוצה מחלקת נוער, בה משחקים עשרות ילדים. כמו כן ראוי לציון כי לאחרונה התפטר מהקבוצה בכיר אחר, ציון אדרי, שאף הוא היה מבין מקימי הקבוצה ואף סייע לה במישור הכספי.
יצוין כי לפני מספר חודשים העתיק מנשקו את מקום מגוריו לנתניה, דבר שמונע ממנו להגיע למשחקי הקבוצה.
 

מנשקו,החליט לעזוב.

 

-מנשקו, מה הביא אותך להחלטה לפרוש?
"החלטתי לסיים את תפקידי עקב דרישתי מחברי העמותה הפעילים בהפועל להתפטר, דרישה שלא כובדה. אין לי רצון להתנגח עם אף אחד, ומאחר שהקבוצה אמורה להתקיים בין היתר מכספי ציבור, אז נאה דורש ונאה מקיים. אין לי רצון לעמוד בעתיד בפני טענה שהעברתי כספים בצורה לא חוקית. אני רוצה לציין כי אמשיך לעמוד לרשות שחקני מכבי ואשתדל למלא את מבוקשם במידת האפשר".


-כאשר אתה אומר ,העברת כספים לא חוקית', למה אתה מתכוון?
"כחבר עמותת מכבי, וכמי שאמור לחתום על הצ'קים, אני לא יכול להעביר כספים לאנשים שעובדים בהפועל. אני לא מכיר את החוק, לא יודע אם זה מותר או אסור, אבל מבחינתי יש פה עניין אתי. אנשים לא יכולים לרקוד על שתי חתונות".


עזיבתך לאחר עזיבת ציון אדרי לא תביא לסגירת המועדון?
"אני מאוד מקווה שלא. במכבי יש עוד מספר חברי עמותה מלבדי, אנשים בעלי יכולות צנועות, אבל הם עושים את עבודתם בנאמנות מכל הלב. זה עדיף לדעתי מאשר אנשים שנמצאים פה ושם. אשאר חבר עמותה ואשתדל לסייע למועדון להמשיך להתקיים".


-ואולי כל הסיפור הזה הוא כיסוי לכך שעזבת את העיר, אתה לא מגיע בשבתות למשחקים, ובעצם אין לך זמן להשקיע במכבי?
"הורדתי הילוך כבר בתחילת השנה, למרות זאת המשכתי להשקיע בקבוצה. יכולתי פשוט לקום וללכת הביתה, אבל לא עשיתי זאת. נכון שאני לא גר בעיר, אבל זה לא קשור. עבורי מדובר כאן בעניין עקרוני. לא יכול להיות שאנשים יהיו חברים בעמותת מכבי ויעבדו בהפועל".

 

הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי במקומון ידיעות הגליל

הוסף תגובה
תגובות