בדקה ה-96: הכח חילצה נקודה מול מכבי יפו

מכבי יפו כבר הרגישה את שלושת הנקודות בכיס, ואת ניצחונה הראשון על הכח מזה חמש שנים. אך יריבתה מהתחתית הוכיחה שוב עד כמה הכדורגל יכול להיות אכזרי, לאחר כשכבשה שער שיויון דרמטי בדקה ה-96 וחילצה נקודה חשובה מאוד. נתנאל מוריס כבש ראשון, מושיקו בילס ורונן הפכו, וגיל כהן קילקל את התוכניות של איציק ברוך שרושם משחק שני ברציפות ללא ניצחון

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 27-02-2021
  • 17:10

מכבי קביליו יפו אירחה את הכח עמידר רמת גן, למשחק ליגה במסגרת המחזור העשירי בבית ב'. המארחת, שנעצרה במחזור הקודם מול הפועל אשקלון לאחר שלושה ניצחונות רצופים, קיוותה לחזור לתלם ולנצל מעידה של בקעת הירדן ובכך לברוח בצמרת. מנגד, הכח ר''ג וליטבק רצו להפתיע במשחק הקשה ולתפס מהתחתית שקיבלה תפנית מעניינת בעקבות ניצחונה של נורדיה.

 

המשחק התקיים באיצטדיון ברמלה, ביתה החדש של מכבי יפו עד לסיום העונה. במגרש נכחו עשרות מאוהדי הקבוצה שזכו לשבת בתוך תחומי המגרש וזאת תחת מגבלות התו הירוק.

 

לאחר רבע שעה שהתנהלה בקצב גבוה, הכח הגיעה למצב הממשי הראשון, נתנאל מוריס קיבל כדור בתוך הרחבה אך בעט חלש ובן וולובלסקי קלט. שתי דקות לאחר מכן מהצד השני של המגרש עידן ועקנין בעט חזק מחוץ לרחבה, דן חממה הגיב טוב והדף לקרן.

 

בדקה ה-24 קרן של הסגולים הורחקה בצורה רעה ע''י יוני פרבר עד לעדן עזורי, שהכניס כדור גדול לנתנאל מוריס שהכניע בקלות את בן וולובלסקי, 1-0 מוצדק להכח עמידר רמת גן. חניכיו של ליטבק הציגו יכולת נהדרת בחצי הראשון כשהניעו כדור בצורה מהירה וחדה ונראו נחושים יותר.

 

גם לאחר השער המגמה נמשכה, הכח שיחקה בצורה נהדרת כשהציגה מרכז שדה חזק ומהיר כששלומי דג'אני ניהל את המשחק ביד רמה.

 

שלומי דג'אני משתפר ממשחק למשחק (צילום : דדי ברק)

 

בדקה ה-34 יפו התעוררה, הבלם גיא עיני פרץ לרחבה ושלח כדור יפה ליוני פרבר שבמקום להשאיר לנתי ארזואן, הוא החליק והגנת הכח הרחיקה את הסכנה. ארבע דקות לאחר מכן יפו השוותה. לאחר עבירה חריפה של גיא מונסטריסקי, מתן בית יעקב הנהדר הגביה כדור חופשי שעבר את כולם, מלבד מושיקו בילס שדחף פנימה וקבע את תוצאת המחצית, 1-1.

 

מתן בית יעקב תמיד חשוב על הדשא (צילום : דדי ברק)

 

מושיקו בילס השווה את התוצאה (צילום : דדי ברק)

 

מכבי יפו החלה את החצי השני בסערה כשהיא שלחה הרבה שחקנים קדימה והפעילה לחץ על הקישור של הכח. בדקה ה-56 נור ביסאן, שעלה מהספסל נשלח לכדור עומק, התגבר על השומר שלו והעביר רוחב גדול לעידן ועקנין,שממטרים ספורים בעט לקורה והחוצה. לאחר לחץ כבד וחצאי הזדמנויות לטובת יפו, זה סוף סוף קרה, בדקה ה-72 המחליף אושר טפירו ביצע פריצה ענקית על האגף והעביר מסירת רוחב גדולה למרכז הרחבה, שם חיכה רונן פרץ שהכניע את דן חממה וקבע מהפך. 2-1 יפו, לאחר מחצית ראשונה חלשה, איציק ברוך ביצע התאמות שהיטיבו עם הקבוצה ולכן היתרון היה מוצדק.

 

רונן פרץ הכניע את דן חממה (צילום : דדי ברק)

 

רגע חמור נרשם לאחר השער כשבודדים מקהל אוהדי יפו ניגשו דווקא לספסלה של הכח והחלו לקלל ולירוק על המאמן עידן ליטבק, חשוב לציין שהמקרה טופל במהרה ע''י הנהלת הקבוצה שהרחיקה מהאיזור את אותם מתפרעים, גם איציק ברוך עלה ליציע וניסה להפריד בין אותם פרחחים לאנשי הכח.

 

עד לדקה ה-94 נראה שהניצחון בכיס של המקומיים, שתי הקבוצות נראו עייפות ולמרות כך נראה שמכבי יפו הייתה זו שיותר קרובה לכיבוש אך מכאן הדרמה החלה. לאחר עירבוביה ברחבה נתנאל מוריס נשאר לבד אך בעט חלש והכדור יצא לקרן אחרונה, כל שחקני הכח היו ברחבה, כולל השוער דן חממה, אך דווקא בשניה האחרונה, החבורה של איציק ברוך קפאה במקום ולא הצליחו להרחיק את הכדור, גיל כהן אמר ''תודה'' ושלח את הכדור מקרוב לחיבורי הרשת וקבע 2-2 סופר דרמטי שאחריו נשמעה שריקת הסיום. הסגולים חגגו, הלבנים קרסו לכר הדשא ולא האמינו למה שהתחולל.

 

שחקני הכח לאחר השער החשוב (צילום : דדי ברק)

 

לסיכום : מכבי יפו איבדה שתי נקודות שהיו לה בכיס והיא עוד עלולה להתחרט על כך. למזלה, יריבתה לצמרת, בקעת הירדן גם כן מעדה ולכן הפער ממנה נשאר זהה. מנגד, שחקניו של ליטבק נראו טוב במחצית הראשונה אך נעלמו לחלוטין בשנייה והם ישמחו לקחת נקודה חשובה מול יריבה חזקה.

 

איציק ברוך יקווה לתוצאות טובות יותר בעתיד (צילום : דדי ברק)

 

עידן ליטבק בסיום : ''אני מחלק את המשחק לשתיים. מחצית ראשונה טובה שלנו, הזזנו את הכדור נכון, היינו קרובים ולחצנו איפה שצריך. מחצית שנייה הייתה פחות טובה, לא שיחקנו את הכדורגל שאני רוצה אבל הסוף היה מתוק. אני חושב שהיינו ראויים לנקודה, שיחקנו מול קבוצה טובה מאוד, ממושמעת טקטית ובהרבה מאוד מדקות המשחק עמדו שווים כשווים ואפילו לפרקים היו דקות שהיינו טובים יותר בעיקר במחצית הראשונה. במהלך העונה הפסדנו נקודות בגלל חוסר מזל אנחנו שמחים שסוף סוף גם המזל היה איתנו והצלחנו להראות הרבה אופי, רצון ונחישות ולהביא נקודה יקרה. אני מקווה שאחרי 2 תוצאות התיקו האחרונות בחוץ יבוא ניצחון אין ספק עשינו תוצאה יפה אך שבוע הבא זה משחק חדש ואסור לנו בליגה כזאת לנוח לרגע.''

 

עידן ליטבק ייקח איתו את הנקודה (צילום : דדי ברק)

 

מבקיע שער השיוויון הדרמטי, גיל כהן בסיום : ''אני חושב שהיה משחק שקול ששתי הקבוצות שיחקו כדורגל התקפי והגיעו להזדמנויות שיכלו להכריע את המשחק לשני הצדדים. אני חושב שתיקו היא תוצאה שמשקפת את מהלך המשחק בסך הכל לכל קבוצה היו את הדקות הטובות שלה. אני תמיד שמח להבקיע שער בטח בדקה כזו קריטית, אבל בשביל שחקן בתפקיד שלי זה בונוס ואני שמח על הנקודה יותר מהשער. אנשים יכולים לדבר אבל התפקיד שלנו הוא להוכיח שהם טועים ואני מאמין שבהמשך גם נראה את זה בתוצאות על המגרש.''

 

מבקיע השער השני, רונן פרץ בסיום : ''לא היינו בשיא היכולת אבל כבר עשינו את המהפך והתוצאה אכזרית. אני חושב שהמשחק היה שקול, המהפך כבר נעשה וחבל שזאת התוצאה. אנחנו לא מרימים ידים, צריכים להמשיך לעבוד קשה יש עוד סיבוב שלם לפנינו ואני מאמין שנחזור למסלול הניצחונות''

 

שוערה של מכבי יפו, בן וולובלסקי בסיום : ''משחק הפכפך, התחלנו לא מספיק טוב ונקלענו לפיגור. ידענו לחזור למשחק, להוביל ולשלוט במשחק לחלוטין , אבל לא הצלחנו להכריע את המשחק עם הגול השלישי וכמו בכל משחק בחמש שנים האחרונות נגד הכוח אנחנו לא מצליחים לנצח.אין ספק שהתוצאה מאכזבת, אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה והראנו את זה ברוב שלבי המשחק. נדע לתקן מה שצריך לקראת המשחקים הבאים. כבר באימון הקרוב נראה וידאו של החלקים הפחות טובים שלנו ונעבוד על הליקויים.מכבי יפו קבוצה סופר מוכשרת ותרוץ עד סוף העונה למעלה במטרה לעלות ליגה.״

 

בן וולובלסקי מאוכזב בסיום (צילום : דדי ברק)

 

מושיקו בילאס בסיום : ''פתחנו את המשחק לא טוב וספגנו שער אבל הראנו אופי וידענו לחזור ולהפוך את התוצאה ספגנו שער בדקה האחרונה של המשחק .זה כואב אבל אין זמן להתאבל ואף אחד לא ירחם עלינו שבוע הבא מגיעים למשחק של עונה.אני חושב שהגיע לנו לנצח לחזור מ1-0 ל2-1 ולשמור עד הדקה האחרונה של המשחק כמובן שהגיע לנו חוסר מזל אבל כמו שאמרתי צריך להרים את הראש ולתקן בשבוע הבא. אנחנו עדיין ללא הפסד צריך השבוע להתאמן חזק גם על המגרש וגם מנטלית לנסות לשכוח מהתיקו האחרון אני מאמין שכיחידה אחת אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה העונה הזאת תלויה רק בנו.''

 

הכח חוגגת שער דרמטי (צילום : דדי ברק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. איציק ברוך זה בנוניות (יפואי 27-02-2021, 18:50)
    לא בשביל לעלות ליגה אם רוצים לעלות להביא מאמן עם רזומה וקבלות איבד כבר 10 נקודות ומנצח רק את אלה שגרועים פחות. אין באמת כדורגל
  2. איציק ברוך (יפוטי אמיתי 27-02-2021, 22:38)
    המאמן הטוב בליגה, גם תוצאות גם משלב צעירים. הלוואי על כל מועדון בליגה
  3. קוסם (הך הך הכח 28-02-2021, 06:46)
    מה שעושה עידן ליטבק השנה בהכח זה קסם חבורה של צעירים חסרי ניסיון בתקציב 0 בשנה ראשונה שלהם בבוגרים
  4. שאפו להכח (רוברטו קרלוס 28-02-2021, 08:53)
    חבורה של ילדים בגיל 19-22 חסרי ניסיון שנותנים את הנשמה למען המועדון ,, שאפו לליטבק שאפו לזוויגי. פגעתם בול בכל עמדה
  5. ליצן רציני (שחקן הכח 01-03-2021, 00:16)
    ליטבק זה לא מאמן, זה אדם קדמון, ככה נראה מאמן? וברמה המקצועית, היה מסדר קונוסים לעומר פרץ וליקק לזוויגי ובגלל זה מינו אותו למאמן? בגלל זה הקבוצה בדרך הבטוחה לליגה ב', פשוט ניהול ומאמן בדיחה.
  6. מיספר 5 תיכנס בבקשה (אלפרד 01-03-2021, 09:31)
    רק להזהיר אותך שקנאה גורמת לשבץ מוחי אתה פשוט מונע מאכילת לב זוועתית... ליטבק אחלה בן אדם ואחלה מאמן!! תתבייש במילים שלך!!
  7. ככה לא עולים ליגה (מבין כדורגל 01-03-2021, 17:04)
    מתן בית יעקב לא שחקן שיכול להעלות ליגה קבוצה.אז הוא קצת כשרוני...נו?! לא אחראי,לא מנהיג,לא דוגמא.