גם פציעות קטנות שוות כסף גדול

תאונות ספורט קורות המון, מאמן או שחקן בקבוצה או ספורטאי המרוויח שכר מעיסוקו בספורט נחשב –עובד. פציעה של עובד במסגרת אימון או משחק מוגדרת כתאונת עבודה; מה שספורטאים לא יודעים זה שגם פציעות קטנות שוות כסף מביטוח לאומי, מאמר זה מטרתו לעשות קצת סדר בדברים

  • על ידי: מערכת אתר גולר
  • 11-05-2021
  • 18:03

מהם דמי פגיעה?

 

מי שנפגע בתאונת עבודה – זכאי לדמי פגיעה בגין עד 91 ימי מחלה לאחר הפציעה. גובה דמי המחלה לכל חודש הם כגובה משכורת חודשית ברוטו של הנפגע בניכוי 25%. לצורך חישוב המשכורת, מחשיב המוסד לביטוח לאומי את כלל המשכורות שמרוויח אותו ספורטאי בתקופה שטרם פציעתו. היינו מי שמשתכר הן כספורטאי והן בעבודה אחרת – יחושב שכרו הקובע כסכום שכרו בשתי עבודות.  
 
מהם מענק ו/או קצבת נכות?

 

הנפגע יעמוד בפני ועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות שנותרה לו עקב הפציעה. הביטוי נכות כולל אף פגימות שאינן מקושרות אצלנו למושג "נכה". כך לדוגמא – צלקת מכערת מקנה 10% נכות, קרע במיניסקוס – יכול להקנות 10% נכות, קרע ברצועה הצולבת, במקרים מסויימים יקנה 20% ועוד. מי שנכותו מוערכת ב- 9% ומעלה זכאי לפיצוי.

 

אם שיעור הנכות לא עולה על 19%, הפיצוי ישולם כמענק חד פעמי. נכות בשיעור 20% ומעלה מקנה קצבת נכות חודשית עד גיל 67 כשבגיל 67 ניתנת לנכה זכות לקבל מענק חד פעמי בגובה 36 קצבאות נכות חודשיות ולהפסיק לקבל את קצבת הנכות מהעבודה או להוסיף לקבל קצבת הנכות עד יומו האחרון ולוותר על קבלת קצבת זקנה.
 
על אילו פציעות מדובר?

 

מעבר לפציעות הרגילות עקב חבלה כמו שבר, קרע, חתך או נזק עקב תנועה לא נכונה, יכולות להיות אף פגימות כתוצאה משחיקה כמו בעיות ברכיים לכדורגלנים, שחיקת סחוסים, פגיעות גב או צוואר ועוד. חשוב לדעת שגם פציעה בדרך למגרש או בדרך מהמגרש הביתה – תוכר כתאונת עבודה.
 
ישנים גם המון שחקנים חיילים, במקרה של חייל שנפצע אשר טרם מלאו לו 21 שנים, יחושב השכר לפי השכר הממוצע במשק, העומד כיום על כ- 8,000 ₪ לחודש, אלא אם כן, אותו חייל מרוויח שכר העולה על סכום זה ממילא, שאז יילקח בחשבון שכרו האמיתי.
 
חשוב להבין ולדעת שגם מי שחזר לשחק וגם מי שלא נעדר כלל עקב פציעתו וגם מי ששכרו כלל לא נפגע ואפילו מי ששכרו עלה, זכאי להגיש תביעה ולקבל פיצוי.
 
חשוב לא לחכות כי על פי החוק, יש להגיש התביעה בתוך שנה בלבד ממועד הפציעה. אולם, גם איחור בהגשת התביעה לא בהכרח יביא לדחייתה. ניתן להגיש התביעה באיחור אולם התובע ככל הנראה יאלץ לשלם "קנס" בגין האיחור.
 
לכל שאלה/התייעצות אל תהססו לפנות למשרד עורכי דין אוהד כהן מומחה לדיני ספורט.

 

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. למה אתם מוחקים הוא מפסידן (משה 13-05-2021, 07:31)
  2. סעיף 4. 8 תקף גם להוד השרון (בנצי 13-05-2021, 14:56)
    מי שתובע ודורש את מה שמגיע . מה קורה אם מי שתבע אותך אתה ממציא שטויות העיקר כדי לו לשלם