מתי נשמע:"אנחנו עולים ליגה"!

מאמני כדורגל אוהבים להנמיך ציפיות כדרך קבע.רק שלא תגידו להם שקבוצם היא הפייבוריטית,מועמדת לעליית ליגה,מועמדת לאליפות או זכייה בגביע.את הקלישאות היוצאות מפיהם כבר אכלנו מכל הכיוונים.זה הזמן להגיד,נמאסתם!

  • על ידי: "המסור"
  • 20-07-2011
  • 16:31

 

בכדורגל הישראלי נוצרה תרבות חדשה בשנים האחרונות,תרבות הנמכת הציפיות.
קבוצות,לא משנה באיזו סיטואציה,השקעה,מעמד,בוחרות באופן תמידי להנמיך ציפיות ולגרום כביכול להטיית הציבור.הליצנים הראשיים הם המאמנים כמובן.התחמשות גדולה,תקציבי ענק,קבוצת כוכבים וכל דבר משמעותי העולה על הדעת,לא יגרמו למאמן הקבוצה להוציא את צמד המילים,עליית ליגה מפיו.תמיד התשובות יגמרו בהנמכת ציפיות כלשהי.

 

אורן דניאל(מימין) ורמי אלהרר,מהנהלת אסי גלבוע.לפחות הם מדברים על עלייה בקול רם.


גם חברי ההנהלה בדרך כלל בוחרים ללכת עם אי ההצהרות ומסמנים מטרות נוחות מול התקשורת,ככה שתמיד יוכלו לעמוד בציפיות.את האמת על מטרות הקבוצה,נוכל לקבל מהבעלים,זה שמכניס את היד לכיס ורוצה לראות את התוצאות הטובות ביותר.הבעלים תמיד רציונאלי,הוא יודע בדיוק היכן היה רוצה לראות את קבוצתו בסוף העונה.שימו לב ששיחות עם מאמנים ובעלים הם תמיד שונות,הבעלים יקבע את הרף המקסימאלי ואילו המאמן יקבע את הרף המינימאלי.

 

אילון שווגר מאמן הפועל עפולה.הוא לא יכול להנמיך ציפיות,בעקבות הרכש המשמעותי.(צילום:נדב מעוז).


נמאס לנו,הקהל,לשמוע את הקלישאות החוזרות ונשנות של מנמיכי הציפיות,הרי אנחנו לא בדיוק אוהבים שמזלזלים באינטליגנציה שלנו וזה בדיוק מה שעושים המאמנים,בשותפות מלאה עם חברי ההנהלה של המועדונים השונים.בין המשפטים הנאמרים בתיאום הציפיות של המאמן לתקשורת אפשר למצוא את,"המטרה לעשות עונה יפה","אנחנו בונים דרך","נתחיל ונראה לאן פנינו מועדות" ועוד משפטים מאוסים,כאלה ואחרים הנשמעים כמו בדיחה עצובה מול אנשי הכדורגל המבינים את הציפיות האמיתיות,הרי ברור לכולם שהרחוב,האוהדים הפשוטים לא באמת יודעים להבדיל ובמקרים רבים "אוכלים" לצערנו את הלוקש שמוכרים להם מנמיכי הציפיות.

 

טל בניה מאמן אחי אום אל פאחם.קבוצתו אמורה להרעיד את הליגה.(צילום:עמוס קלס).


ניקח את השנה הקרובה לצורך דוגמאות.מועדון כמו קריית מלאכי,שיצא למסע רכש מטורף בפגרת הקיץ,עם סגל שחקנים הכולל את אלי ביטון,שניר גואטה ואלירן אסאו,לא יכולים להצהיר שהם בונים דרך.גם הפועל עפולה שהשאירה את מרבית הסגל מהעונה שעברה ובנוסף החתימה את דניאל ברק,אבי דנן וקבלן העליות,השוער מג'די חלאילה,לא יכולים לספר בתקשורת שהמטרה היא לעשות עונה יפה.גם אחי אום אל פאחם נבנתה לעליית ליגה וכל דבר אחר ייחשב לכישלון צורם.מי שדווקא נבנתה לעליית ליגה ומצהירה זאת בכלי התקשורת,היא אסי גלבוע,שגם היא יצאה למסע רכש מרתק.לפחות קברניטי המועדון לא מסתירים את הרצון שלהם לעלות לליגה הלאומית.

 

דקל מלכה מאמן קריית מלאכי.אם לא הוא יצהיר על עלייה,אז מי כן?(צילום:לירן דורף)


מאמנים יקרים,קיבלתם תקציב גבוה,הקבוצה מושקעת,ישנם שחקני סגל מצוינים,מדוע להנמיך את הציפיות ולחבוק בגישה הלוזרית והתבוסתנית? צאו לכלי התקשורת וספרו בכנות ומקצועיות את מטרותיה האמיתיות של קבוצתם,ללא שום חשש.
כולכם בסוף יודעים שאנשי הכדורגל וכלי התקשורת הם אינם טיפשים,נאיביים או עיוורים.את הציפיות והמטרות האמתיות כולם יודעים,ככה שלפחות תצאו מהראיון מוערכים יותר ולא תזלזלו באינטיליגנציה של חובבי הכדורגל.בהצלחה.

 

הוסף תגובה
תגובות