ליגה ב' צפון ב' - סיכום עונה

בשעה טובה העונה הגיעה לסיומה וזה הזמן להתחיל ולסכם. מי קבוצת העונה? מי המאכזבת? מיהו שחקן העונה ומי המאמן? בכתבה שלפניכם.

  • על ידי: אוהד רון
  • 25-05-2024
  • 11:38

זהו, תמה לה עונה 2023/24 בליגה ב' צפון ב' וזה הזמן לעשות את הסיכומים שלנו. רוצים לדעת מיהם נבחרי העונה? מיהם האכזבות? הכל בכתבה שלפניכם.

קבוצת העונה: 
הפועל בני מוסמוס

 בתחילת העונה ברגע שההנהלה החתימה את המאמן אדהם זועבי הצהירו במוסמוס שהם רוצים לעלות ליגה, אחרי האכזבה בעונה שעברה,
למרות שעל פניו הסגל היה פחות נוצץ מבעונה שעברה ובחוסר תנאים ובלי מגרש אימונים ומשחקים ביתי,  עם קצת שינויים הצליח המאמן השועל להטביע את חותמו באימונים שהתנהלו ברמה גבוה. כמו כן, הוא פגע בבחירת שחקנים נכונים.  יחד עם הנהלה תומכת ושקטה והרבה לב ונשמה הצליחה בני מוסמוס לפתוח את העונה בצורה מדהימה, לדרוס את הליגה עם תוצאות גבוהות וכדורגל ברמה גבוהה מאד. מוסמוס עלתה למקום הראשון מההתחלה ונשארה עד סוף העונה עם יחס שערים הכי גבוה, מספר ניצחונות הכי הגבוה ומספר הפסדים הכי נמוך. כל הניתונים מעידים שהקבוצה הייתה בשליטה מלאה של המאמן  שיכול לאמן כל קבוצה בליגה יותר גבוהה.
מוסמוס עם הנהלה רבת ניסיון וקהל תומך יכולה להיות קבוצה מאד מעניינת בליגה א'. יחד עם שכנותיה לואדי ערה: מכבי אום פחם וזלפה... שקט כנראה לא יהיה. 

 

הקבוצה המצטיינת: הפועל בני מוסמוס. 

 

הקבוצה המפתיעה
הפועל בית שאן עם המאמן הצעיר אביאל אברהומין וסגל צעיר הצליחה הקבוצה להתברג במקום השני, ללא הפסד ביתי ועם פליאוף עליון מאד איכותי שהוביל בסופו של דבר לעליית ליגה. 
צריך לזכור שיש בבית שאן  מנהל מקצועי מנוסה, שחקן העבר גיא דיין שיש לו מניות רבות בהעפלה ההיסטורית.

 

מאמן העונה, אביאל אברהומין וגיא דיין המנהל הקצועי המצויין. צילום: אביב עובדיה

 

הקבוצה המפתיעה בפליאוף התחתון
ללא ספק הפועל קלנסווה היא סיפור בפני עצמו. הקבוצה שהתחילה עם מינוס 12 נקודות, הייתה מועמדת וודאית לירידת ליגה אבל למאמן רמי אבו עילה הייתה תוכניות אחרות. הוא שינה כמה פעמים את הסגל עד שבסוף מצא את הנוסחה והצליח להשאיר את הקבוצה כמה מחזורים לפני סיום העונה.

 

נבחרת העונה
שוער:
 
הפעם בעמדה זו נבחר שני שוערים כשהיתרון נוטה יותר לשוער בני מוסמוס עמאר גבארין שהיה גורם מרכזי בעליית הקבוצה. מגיע גם לשוער של הפועל טירת כרמל, מאור כלפה להיבחר מכיוון שהיה בשתי רמות מעל הליגה בהרבה משחקים.

 

מגן ימני
מוראד דראושה( מכבי אכסאל)

מגן/כנף איכותי  מנהיג, מהיר מאד ושקט מול השער מה שהביא לזה שכבש מספר שערים דו ספרתי, 11 ולבשל גם. דראושה הוא גם הקפטן של מכבי אכסאל ואחד השחקנים הבולטים בקבוצה.

 

בלם 1
איהאב עויקר (נווה שאנן)

אחד הבלמים הוותיקים והמנוסים בליגה. ייצב את ההגנה של הקבוצה, היה מנהיג אמיתי על המגרש ובורג מאד חשוב אשר גם הבקיע ברגעי האמת.

 

בלם 2
באסל בדארנה (בני מוסמוס)

אחד הבלמים שהיה מעורב בהכי רבה שערים בליגה. 
בישל 8 שערים בעיקר עם הוצאות החוץ הארוכות שלט שהיו נשק סודי לבני מוסמוס ובנוסף הבקיע 4 שערים בראש.  הוא בלם צעיר, פיזי ומהיר. קשה מאד לעבור אותו והוא יכול לשחק בכל קבוצה בליגה יותר גבוהה.

 

באסל סדארנה, היה מצויין במדי מוסמוס העונה. צילום: איהאם גברין

 

מגן שמאל
איליי דנן (בית שאן)

הבן של שחקן העבר, אבי דנן. עם סגנון התקפי הצליח המגן הצעיר לבלוט בשורות הפועל בית שאן ולהוביל את הקבוצה עם פעולות מכריעות.

 

קשרים
מחמוד טלאס ( בני מוסמוס)
כמעט בכל משחק כל האוהדים שאלו מי השחקן מספר 30  עם רגל שמאל קטלנית שמזכירה את ערן לוי. טלאס התבלט במשחק איכותי מאד, הכתיב את קצב המשחק ,הבקיע ובישל והיה גורם מרכזי בעליית הקבוצה، מדובר בשחקן שהוא מעל הליגה וחבל שהתבזבז שנים בליגה ב'.

 

עומר לבינגר (ביתר חיפה) 
היה בזמנו בנבחרת הצעירה וגדל במכבי חיפה במקור. נוחד בברזיל ומכאן חותמת המשחק שלו. מסדר את המשחק, מנהיג  מבשל וגם מבקיע. היה אחראי שבית"ר חיפה הגיעה לפליאוף העליון עם תקציב מהנמוכים בליגה.

 

שלום אובניש ( בית שאן) 
אחד הקשרים הרב גוניים שיכול לשחק בכמה תפקידים ועמדות. צעיר, מהיר, מבין את המשחק והוא חלק חשוב מההצלחה של בית שאן במיוחד בפליאוף העליון. שחקן שקבוצות מליגה לאומית חייבות לשים עיין עליו.

 

התקפה
ההתקפה של ליגה ב מאד פוריה עם 3 חלוצים ברמה מאד גבוהה שהבקיעו בצרורות כמעט בכל הזדמנות.

 

אחמד מחאג'נה (הפועל יפיע)
אחד החלוצים המפתיעים והחזקים של הליגה. עם קבוצה בינונית אבו רג'א הצליח להבקיע 23 שערים ולהתחלק במלכות השערים עם חלוצה של מוסמוס.
ללא ספק מחאגנץג'נה היה גורם משמעותי לעליית יפיע לפליאוף עליון.

 

אליהו דרעי (בית שאן)
ללא ספק אחת ההחתמות המבריקות של המנהל המקצועי גיא דיין היא החתמת החלוץ המחונן שכמעט כל כדור שלו ברחבה היה נוחת ברשת. ערמומי, חכם עם סיומת מדהימה שלקח את בית שאן עד הפיסגה ולהתמודדות על העלייה מהמקום השני. לא פלא שמאמן בית שאן אישר לו להיעדר מאימונים (לפעמים הגיע לאימון אחד בשבוע) בגלל המרחק אבל הוא סיפק את הסחורה.

 

מוחמד קבהא, חלוץ מצויין בעונה שהסתיימה בעליה. צילום: איהאם גברין. 

 

מוחמד (צ'אבי) קבהא (בני מוסמוס)
בשקט בשקט הבקיע במספר דו ספרתי (23) והיה הגורם המוציא לפועל של הקבוצה.  הבקיע כמעט בכל משחק, הנהיג והיה אחד הגורמים לעליה ההיסטורית של בני מוסמוס. חלוץ המתאפיין במשחק ראש איכותי וסיומת ברמה גבוהה מול השער.

 

מאמן העונה: אדהם זועבי. העלה את מוסמוס לליגה א.

 

מאמן העונה
אדהם זועבי (בני מוסמוס) ואביאל אברהומין (בית שאן).
זה יהיה פשע פשוט להעניק לאחד את התואר ולהשאיר את השני בצד. שניהם השאירו את חותמם בקבוצות שלהם, שניהם היו דומיננטים ושניהם עלו ליגה. שאפו ענק מגיע במיוחד לאדהם זועבי שעלה מהמקום הראשון..

האלופה והקבוצה המצטיינת: הפועל בני מוסמוס...צילום: איהאם ג'בארין

הוסף תגובה
תגובות
  1. כתבה שיווק לאדהם זועבי וקבוצתו מעניין חצי הרכב זה מוסמוס (אלפרד 25-05-2024, 15:16)
  2. בדיחה (לא שכחתם עוד שחקן מבני מוסמוס 25-05-2024, 17:12)
  3. כתבה חד צדדית (עליבות 25-05-2024, 18:47)
    עוד סיבוב אחד ..או סיבוב פלייאוף והם בכלל לא עולים מהמקום ה-1 אם בכלל!