טירה נגד דימונה: מי עדיפה?

טירה או דימונה? מי תפגוש את הנציגה מהליגה הלאומית למשחק העלייה? המאמן הבכיר, רומן זולו מנתח. רומן אימן בליגה א וגם בליגה הלאומית, ויודע מה צריך כדי להוביל את אחת הקבוצות לניצחון...

  • על ידי: אוהד רון
  • 22-05-2024
  • 11:50

לאחר עליות הליגה המוצדקות של כפר שלם והפועל רעננה, יתקיים ביום שישי באיצטדיון המושבה משחק גמר המחוזות של ליגת א', המסקרן מאד בין שתי הקבוצות שסיימו במקום השני במחוז שלהן.
מצד אחד מ.ס דימונה, אחת הקבוצות עם סגל השחקנים הטוב ביותר שהיה בליגה א' בשנים האחרונות וניר קלינגר הטוב והמנוסה על הקווים ומהצד השני מ.ס טירה שעושה עונה פשוט מדהימה עם מאמן מצויין, חיים סירוטקין.

 

ה5-3-2 של קלינגר מול ה4-3-3 המסודר של סירוטקין.
 

מה שיפה הוא שלשתי הקבוצות (כל אחת במחוז שלה) יש כמעט את אותן נקודות מהליגה הסדירה, הן כבשו כמעט את אותה כמות שערים ואפילו גם ספגו את אותה כמות.
שתי הקבוצות מאד מנוסות, עם שחקנים ששיחקו גם בליגות הבכירות.

 

קהל גדול ילווה את טירה למשחק מול דימונה. צילום: יח"צ

 

לדימונה יש אפילו את נועם גמון שזכה לשחק עם הפועל באר שבע בליגה האירופית לפני כמה שנים ועושה עונה פשוט מדהימה. וכמובן, סתיו פיניש כובש הפנדל המכריע בזכייה של בני יהודה בגביע המדינה.

 

אם יש ייתרון למ.ס טירה זה שיהיה להם את שלום אדרי הבלתי ניתן לעצירה. לעומת זאת, לדימונה יחסר מאד השחקן המשמעותי שמשחק באותה עמדה, ירדן אבוחצירה שהורחק במשחק האחרון.

 

לטעמי, שי בוזנח (השחקן הטוב ביותר בליגה א' דרום) חייב להחליף אותו בקישור וחי בוזגלו צריך לשחק על קו ימין. אך כמובן זו דעתי האישית בלבד. אני בטוח שקלינגר יידע טוב מאד מה הוא צריך לעשות כדי לנצח את המשחק.

 

לשתי הקבוצות יש שוערים מצויינים שכבר שיחקו בליגה הלאומית, אך לגולן אלקסלסי יש ניסיון רב יותר במעמדים הללו כשהשתתף במשחים של עליה וירידה בליגה הלאומית. אבו עלי ואוראל כהן מול אליאור משעלי וגיל חדד החלוץ הטוב בליגה, יהיה בטח מעניין מאד לראות איך הבלמים החזקים של טירה מתמודדים עם שני החלוצים העצומים הללו.

 

ומהצד השני, עמית מור, פיראס גנאים ודודו אדרי מול שלישית הבלמים החזקה של דימונה למרות חסרונו של אבי מלכה הותיק והטוב.
בקישור גרשומוב מול פיניש המנוסים וגונן מול מול פיראס עוואד שכנראה יקפוץ מעמדת הבלם לקישור לאחר חיסרונו של אבוחצירה.
היתרון המשמעותי על המגרש של דימונה הוא שיש לה סגל מאד עמוק ואיכותי.
היה ניתן לראות זאת משחק האחרון נגד שמשון תל אביב.  ההימור של קלינגר בסופו של דבר הצליח לאחר שהמחליפים שינו לו את המשחק מהבחינה ההתקפית ואף הצליחו להשוות את התוצאה עמוק בתוך תוספת הזמן כאשר השער היה באוויר קרוב ל20 דקות. בנוסף הם הצליחו להפוך את התוצאה בהארכה.

 

שוער מצויין יש לטירה. האם יעצור את התקפת דימונה? צילום: יח"צ

 

בלי קשר היו המון משחקים העונה שמי שניצח אותם היו המחליפים של דימונה. למשל  נגד נורדיה שהתוצאה הייתה 3-1 לנורדיה ותוך 5 דקות דימונה הפכה את התוצאה ל4-3 הרבה בזכותם. המחליפים של דימונה  מאד משמעותיים בעונה הנוכחית וכך לדעתי יהיו גם ביום שישי, לכן סירוטקין וטיטי חייבים לשים על כך דגש.
כשיש לך את הפריבילגיה לעלות מהספסל את עמאר אלדדה, חי בוזגלו, משה אסולין, עימראן אלקרנאווי וליאל זגורי זה כח חשוב מאד בעיקר כשקיים עומס של דקות משחק.

 

את ההמשחק נגד שמשון דימונה התחילה עם שני חלוצים וסיימה אותו עם חמישה חלוצים על המגרש שזה נתון מדהים.
מ.ס טירה היא מסוג הקבוצות שמבקיעה כמעט בכל משחק שער אחד לפחות אם היא תצליח לא לספוג סביר להניח שתנצח ב90 דקות. אך שוב, יהיה לה מאד קשה מול האיכות של דימונה וגם בעקבות כך שטירה מרבה לספוג שערים.
אם נצא טיפה מהטקטיקה אז לטירה יהיה יתרון גדול מאד ביציעים, בזכות הקהל הגדול והנלהב שלה כי המרחק מטירה לאיצטדיון המושבה הוא רק 30 ק"מ. ממגד, הקהל של דימונה לא מגיע בהמוניו למשחקי החוץ והמרחק מדימונה לאיצטדיון המושבה הוא כ150 ק"מ.
אני בטוח שראש העיר המדהים שיש בדימונה בני ביטון יעשה הכל כדי שיצאו שיירות של אוטובוסים אך זה לא יעזור וההיתרון ביציעים יהיה בצד האדום של טירה.


יתרון נוסף של טירה הוא עניין העייפות. דימונה תגיע למשחק עייפה מאד פיזית ונפשית לאחר הדרמה הבלתי נתפסת שהתרחשה ביום שני.
אך מצד שני יש לפעמים בכדורגל דברים שלא ניתן להסביר, מין השגחה עליונה שעוזרת לאנשים טובים להצליח ואני מאד מקווה בשביל דימונה שזה משהו שימשך גם ביום שישי. 

 

דימונה היא הפייבוריטית על המגרש והקבוצה היחידה בשתי הליגות כולל כפר שלם ורעננה שיכולה לנצח קבוצה מהלאומית, כי לדימונה יש שחקנים מאד מאד איכותיים ומנוסים. גדי להגיע למשחק נגד הליגה הלאומית היא תצטרך לעבור "חוויה" לא פשוטה במשחק "ביתי" של טירה.
גילוי נאות בעונה שעברה אימנתי את דימונה ואני יכול לספר שזה אחד מהמקומות שהכי נהנתי לעבוד בהם. מועדון מסודר מאד עם תנאים של ליגת העל, מועדון שחייב להיות הקריית שמונה של הדרום.

 

לדימונה של את בני ביטון, רועי אמנו וחננאל עייש שנתנו את השקט והתנאים הטובים ביותר לקלינגר ולביטון להצליח העונה. לכן אני מאד משוחד בעניין הזה ורוצה מאד שדימונה תנצח אך יהיה להם קשה מאד מול החבורה המאד מגובשת של עבד טיטי.
מה שבטוח ביום שישי יהיה משחק מהנה לצופים.
בהצלחה לשתי הקבוצות.

רומן זולו, המאמן הבכיר בטור דעה מקצועי. צילום: עודד חסין

הוסף תגובה
תגובות
  1. זולו (מאיר 22-05-2024, 12:08)
    מאמן מצויין בן אדם מדהים בלוואי ויהיה בדימונה שנה הבאה
  2. רומן (מאיר 22-05-2024, 12:09)
    מאמן מצויין טקטיקן מכיר את הליגה הלוואי ויחתום אצלנו בדימונה
  3. איזה מאמן חבל שלא נשאר (רונן 22-05-2024, 12:14)
    רומן זולו בדימונה היה טקטיקן ברמות הטורפות. חבל שלא נשאר לעוד עונה כי הליגה הייתה חלשה העונה והיה מעלה אותנו ליגה.
  4. קלינגר כנס לפה ותשמע טוב (נתי 22-05-2024, 12:21)
    אם אתה רוצה להצליח קח אותו איתך הוא יעזור לך שמעון ביטון בחור טוב אבל לא מעבר
  5. ההצלחה לדימונה (יוסי 22-05-2024, 12:28)
    למרות שרציתי ששמשון תעלה אני מאחל לדימונה לעלות
  6. זולו בוא ליבנה (דעדוש 22-05-2024, 16:05)
    זולו בוא ליבנה ריסקו אותנו השנה
  7. ממתי רומן זולו מאמן בכיר ?? (זיו 23-05-2024, 08:05)
    רומן מאמן סביר לליגה א בליגה לאומית מלבד עונה אחת סבירה הכל היה כישלון תשאלו בעפולה
  8. רומן זולו מאמן ליגה ג (אסף כהן 24-05-2024, 20:28)
    מאמן חלש נכשל בכל מקום עונה אחת מוצלחת בפוקס בעפולה. שיחזור לאימון לליגה ג".