קפיצת מדרגה: אברהם בלטה מבוקש בליגה הלאומית ובליגה א'

החלוץ הצעיר (22) שחזר העונה לשחק אחרי סדרה של פציעות, היה חלק מרכזי בהישארות המדהימה של אחווה פרדיס בליגה ב' עם 8 שערים במאני טיים מבוקש בליגה הלאומית ובמספר קבוצות בליגה א'. "אחזיר לכל מאמן שיאמין בי", אמר לאתר גולר.

  • על ידי: אוהד רון
  • 13-06-2024
  • 09:02

רק מי שעוקב אחרי ליגה ב' צפון ב' מכיר את הדרך המדהימה שעשתה אחווה פרדיס בכדי להישאר בליגה. את העונה היא פתחה עם 11 הפסדים רצופים (!!) ולמשחקי הפלייאוף התחתון היא הגיעה עם 2 נקודות בלבד(!!).
הניצחון הראשון שלה היה למעשה טכני, בדרבי על הפועל שפעילותה הופסקה באותה עת אך מאז צברה 3 ניצחונות, עלתה למשחק המבחן וניצחה בפנדלים בדרבי.
על הנקודות שהיא צברה בפלייאוף התחתון חתום אברהם בלטה, חלוץ צעיר (22) שהגיע בפברואר לקבוצה וכבש 8 שערים, כולם במאני טיים.
התרומה שלו לא רק הסתכמה בשערים שכבש אלא ברוח שהביא לקבוצה והאמונה שאפשר לעשות זאת ולהישאר בליגה. 


עובדה זו לא נעלמה מעיניהם של מאמנים ומיד עם סיום העונה הוא קיבל מספר פניות, גם מהליגה הלאומית וגם מליגה א', שם שיחק בעונת 2022/3 במדי מכבי אתא ביאליק.


בלטה עלה ב-2008 ולאחר תקופה באולפן עברה משפחתו לקריות. את הקריירה שלו פתח באופן טבעי במועדון של מקום מגוריו, מכבי צור שלום.
בהמשך הוא צד את עיניהם של הסקאוטרים ממכבי חיפה והמעבר לשם היה אך טבעי. במחלקת הנוער של מכבי חיפה הוא שיחק שנתיים ומשם, בגיל נערים ב', עבר למכבי נתניה.


בנתניה שיחק 3 שנים, כולל עונה ראשונה בנוער(ליגת העל) כשאת העונה השנייה עשה בקריית שמונה, גם בליגת העל לנוער. את עונת הבוגרים הראשונה שלו עשה במועדון נעוריו, אתא ביאליק אך סדרה של פציעות מנעה ממנו לשחק באופן סדיר.

בעונה שחלפה שיחק בטמרה עד שמצא את עצמו בפרדיס והשאר כבר היסטוריה. בליגה ב' מאד רוצים אותו אך בלטה חושב על קפיצת מדרגה: "כרגע אני חושב שאני צריך לנסות להתקדם ולהשתפר. אני עוד צעיר הכסף לא כל כך מה שמעניין אותי כרגע. אעבוד קשה, ובעזרת ה׳ יגיע לאן שאני רוצה להגיע. יש כל מיניי כיוונים וסוכן שדואג לי להכל ובודק לי את המקום הכי טוב".

 

אברהם , איך אתה מסכם את העונה האחרונה מבחינה קבוצתית?
"העונה האחרונה הייתה ללא ספק העונה הכי מהנה ומאתגרת בחיים שלי. מכבי פרדיס מקום מדהים עם אנשים טובים .

 

 

איך אתה מסכם את העונה האחרונה מבחינה אישית?
" העונה שחלםפה הייתה עבורי בעיקר ״עונת חזרה״, אחרי שנה ו-3 חודשים של פציעות שמנעו ממני לחזור למגרשים. חזרתי בהדרגה ולאט לאטהעלתי קצב. כאן גם יש מקום לתת מילה טובה לצוות האימון במכבי פרדיס , שדחפו והחזירו לי את הביטחון לעצמי".

 

מה הכיוון עונה הבאה? 
"לנסות להתקדם לליגה לאומית, ליגה א'. אבל בתנאי שיהיו לי דקות משחק. אם לא, רוב הסיכויים שאשאר בליגה ב' כי אין לי מה לשבת כל משחק בספסל ולהגיד שאני שם. קודם כל אני רוצה לשחק וליהנות מהכדורגל ועם הזמן אשתפר ואתקדם. אני עוד צעיר".

 

איפה נראה אותך עוד 5 שנים מהיום?
"אני מקווה מאד ושואף להגיע לטופ - ליגת העל. אבל כמו שאמרתי, אתקדם לאט לאט לפי הקצב שלי כי אני מאמין בעצמי וביכולות שלי וחושב שאני מסוגל ויכול להגיע לשם - וגם להרבה מעבר לזה״.

מכוון גבוה. בלטה (צילום: אמל גנאים)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה שחקן יגיע לליגה הלאומית (מכיר אותו 13-06-2024, 12:56)
  2. אחלה שחקן יגיע לליגה הלאומית (מכיר אותו 13-06-2024, 12:57)
  3. כוכב כדורגל ליגה לאומית אתה שווה (ספיר 13-06-2024, 12:58)
  4. כוכב כדורגל אתה וחתיך (ספיר 13-06-2024, 13:51)
  5. אתה מספר 1, כולם אוהבים אותך יא מלך (ספיר 13-06-2024, 16:49)
  6. אחלה בלטה, המקום שלך ליגת העל (ספיר 13-06-2024, 16:50)