הבקרה התקציבית: מה היא באמת שווה?

עושה רושם כי ההצהרות בהן יצאה ההתאחדות בקיץ שעבר על הנהגת הבקרה התקציבית בליגה א' היו בסך הכל מס שפתיים. אחרת איך אפשר להסביר שקבוצה כמו טייבה או דימונה עברו בבקרה? ומה יהיה העונה?

  • על ידי: אוהד רון
  • 13-06-2024
  • 13:50

השבוע צדה את עיני כתבה באחד האתרים על האפקטיביות של הבקרה התקציבית בליגה א'. כזכור, בתחילת העונה החולפת יצאה ההתאחדות בהצהרה מפוצצת כי הבקרה התקציבית תיכנס לליגה א' ואפילו לליגה ב'. מהלך מרעיד אמות סיפים. כולם גם זוכרים את המאבק שניתש בבתי המשפט בין הקבוצות וההתאחדות בנושא הגבלת שכר השחקנים שהסתיים בניצחון ההתאחדות. 
על הנייר זה היה טוב ויפה, בפועל נראה כי סעיפים רבים בתקנון הבקרה פשוט לא נאכפו (במודע?).
משיחות שקיימתי עם יושבי ראש מליגה א', עולה תמונה עגומה משהו של תקנון שלא נאכף, קבוצות שפונות לבכירים בהתאחדות ומקבלות "הקלות" במסווה של "הסתגלות למצב החדש" ועוד אי אלו עצימות עיניים. לכאורה. בשם אומרם.

 
חשוב לציין כי לבקרה אין בעצם שיניים בפן המשפטי. היא רק יכולה להגיש תלונה נגד קבוצה שלא עמדה בתקנון הבקרה. ההחלטה אם להעמיד את הקבוצה לדין נמצאת בידי ההתאחדות. לא ברור כמה קבוצות היו צריכות לעמוד לדין ובאמת עמדו לדין על אי עמידה בתקנון הבקרה. 
טייבה על כל חובותיה והבוררויות נגדה יכלה לעמוד בתקנון? ממש לא. הרי אחד התנאים לעבור בבקרה הוא אישור שלקבוצה אין פסקי בוררות. טייבה לבטח לא יכלה לספק אישור שכזה. אז איך היא עברה בבקרה ושיחקה כל העונה?
ודימונה? הרי כולם ידעו שעל מנת לעקוף את תקרת השכר, שחקנים "התקבלו" להיות עובדי עירייה לכאורה. מישהו בדק את זה? סביר להניח שלא. 
והכסף השחור? כנראה שהיה, לכאורה. 

 

אז מה יהיה בעונה הקרובה? 
באותה הכתבה צוין כי הבקרה פנתה אל קבוצות ליגה א' ודרשה כי יוגשו מסמכים עד ה-1.7. ועל זה נאמר, הצחקתם.
קבוצות ליגה א' נמצאות עמוק בפגרה. למי יש ראש להתעסק עם זה? אז מה יקרה? יפנו למי שצריך ויקבלו ארכה. עד מתי? תלוי בקשרים ותלוי למי פנו, שוב לכאורה. 
אז אולי העונה יעשו קצת בכאילו ונראה אולי קבוצה אחת או שתיים או יותר, מגיעות לבית הדין בגין אי עמידה בתנאי הבקרה, אבל בפועל, עולם כמנהגו, לכאורה.

איך עברה בבקרה? שחקני טייבה למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: אמיר חאג' יחיא)

הוסף תגובה
תגובות
  1. סוף כל סוף כתבה מצוינת (ירמיהו 13-06-2024, 18:43)
    זה לא רק דימונה גם יבנה מתוקצבת מהעיריה בסכומים גדולים והעיריה כביכול משלמת משכורות גם מודיעין ועכשיו יש את מכבי ירושלים לצערי ההתאחדות נראית כמו חברי הכנסת שלנו הכל מושחת מסואב מהשורש
  2. יש איזה גוף או מוסד במדינה הזאת ששווה משהו ??? (ציני כאן 13-06-2024, 22:19)
    מראש הממשלה ומטה - הכל רקוב כאן עד היסוד
  3. מגיב לכתב בשקל וחצי (יוסי 13-06-2024, 22:52)
    אוהד רון לא נימאס לך מהשטויות האלה אן לך מה לירשום לך תיפתח בסטה בשוק תימכור אגבניות מתאים לך