"בעפולה יש את כל התנאים לעלות לליגת העל"

כך אומר החלוץ הצרפתי של הפועל עפולה, ריבולאר שהגיע בתחילת העונה משרלרואה מהליגה הבלגית השלישית. "לקח לנו זמן לייצב את הקבוצה", סיכם את העונה.

  • על ידי: ענר אלדר
  • 27-06-2024
  • 09:26

עונה לא טובה עברה על הפועל עפולה בלשון המעטה. היה צריך רק להסתכל על הפרצופים של אנשי הצוות המקצועי בשידורים כדי להבין עד כמה הוא קשה. למי שלא זוכר, עפולה היא קבוצת בת של מכבי חיפה כך שירידה לליגה א' הייתה יכולה לחסל את שיתוף הפעולה בין המועדונים.

בסופו של דבר הגיע הנס בפלייאוף הרבה בזכותו של המאמן החדש שהגיע, יוסי ג'נח שהכניס רוח חדשה.

 

מי שכיכב תחת שרביטו היה החלוץ הצרפתי של הקבוצה, ריבולאר פרנק עבורו הייתה זו העונה הראשונה בישראל. ריבולאר, יוצא מחלקת הנוער של ראן ושיחק גם בנבחרת הנוער של צרפת כבש 11 שערים וסייע רבות שהיחלצות המופלאה של עפולה מאימת הירידה.

 

 תסכם את העונה, ברמה הקבוצתית

"הייתה עונה טובה בעיקר לקראת הסוף. בתחילת העונה לקח זמן לייצב את הסגל. היו שחקנים שהגיעו וכאלה שגם הלכו. אבל איך שהגיע המאמן, יוסי ג'אנח האווירה בקבוצה השתפרה, הראינו הרבה אופי ונשארנו בליגה".

 

איך הרגשת באופן אישי בעפולה?

"היה מצוין. האנשים היו נפלאים, רכשתי הרבה חברים והמאמן היה פשוט מצוין. הוא עזר לי מאד. למעשה, כל השחקנים בקבוצה עזרו לי ונתנו לי ביטחון עצמי בזמן הפציעה. בלעדיהם לא חושב שהייתי עובר את העונה בשלום".

 

מה היו השינויים בזכותם נשארתם בליגה?

"האופי שלנו וכפי שאמרתי קודם, המאמן החדש. לפניו הייתה לנו את ההגנה הכי גרועה בליגה. אתה יכול לכבוש הרבה שערים, אבל בלי הגנה, אתה לא יכול לשרוד בליגה הזאת. הוא הביא לנו אנרגיות חדשות ועמידה נכונה על המגרש בעיקר בחלק האחורי".

 

שיחקת בצרפת וגם בבלגיה, איך הרגשת בליגה הלאומית, האם הופתעת לטובה?

"בהחלט. בליגה הישראלית לוחצים כל הזמן בלי הפסקה, ולצורך כך אתה צריך להיות בכושר טוב. בצרפת ובבלגיה זה יותר טכניקה. כאן אם אתה לא יכול לרוץ 90 דקות, יהיה לך קשה".

 

כשחקן זר, האם הרגשת ביטחון, האם פחדת?

"היה מאד קשה. אני לא רגיל לדברים האלה וניסיתי להתרגל למציאות. האנשים פה הרגיעו אותי, במיוחד שחזרנו לשחק כדורגל".

 

איפה אתה רואה את העתיד של עפולה, האם הם יכולים לעלות לליגת העל?

"בהחלט. זה מה שאמרתי גם להנהלה. יש לכם את קבוצה שיכולה להגיע רחוק, יש לכם קהל טוב ושחקנים טובים. למעשה, אין כמעט בעיות שם והכל דופק כמו שעון, הם בהחלט יכולים לעלות ליגה בקלות".

 

תכניות לשנה הבאה?

"אני רוצה לשחק בליגת העל, אם זה יהיה לא אפשרי, אשחק באירופה".

 

פרח תחת המאמן החדש. פרנק (צילום: ינאי מוראדי)

הוסף תגובה
תגובות