על חובות והתחייבויות: ליגה א' עונת 2024/25

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר קבוצות ליגה א' שנמצאות בבורות כלכליים כאלה ואחרים. התופעה מוכרת היטב, המלחמה רק הגדילה את החובות מכיוון שעיריות ומועצות רבות נמצאת בקשיים כלכליים ולא מעבירות תמיכות. ניחוש מושכל: הבורות רק יתפחו. האם זה הזמן ליושבי הראש או לבעלים לעשות רגע חושבים ולהפסיק את ההשתוללות הכלכלית? והבקרה? היא רק חותמת גומי בחסות ההתאחדות

  • על ידי: אוהד רון
  • 02-07-2024
  • 12:37

 כולכם בוודאי קוראים את הכתבות העולות חדשות לבקרים באתרים השונים לגבי קבוצות כדורגל בליגה א' שנמצאות בקשיים כלכליים ושוקלות פירוק או ירידת ליגה. עירוני אשדוד שתקציבה נחתך ב-90% כבר שוקלת הוריד את עצמה לליגה ב', נגד שמשון כפר קאסם הוגשה בקשת פירוק, אחי נצרת לא קיבלה תקציב שהובטח לה, מכיוון שלעירייה המקומית הוצמד חשב מלווה, מרמורק חייבת משכורות וכספים לרשויות, כמו גם "אחותה" הקטנה מכבי שעריים שעדיין לא סגרה את מלוא החוב לגיא לוי, מכבי נוג'ידאת עדיין לא שילמה את כל משכורות השחקנים והפועל לוד? בקיצור הרשימה עוד ארוכה וככל הנראה גם תתארך עד מועד פתיחת האימונים וסיום מועד הרישום.

 

כמה הערות: עירוני אשדוד אמנם מאיימת לרדת ליגה, אך נראה שזה יותר צעד של "תחזיקו אותי". נכון, ההפסד בבית המשפט היה בלתי צפוי, אך ייתכן וכמה צעדי הבראה שנובעים מניהול כושל, לכאורה, ייתכן וישפרו את המצב, הרי למועדון יש קבוצת נשים ומחלקת נוער ענפה שתקציביהן יכולים לכסות חלק מהחוב. לגבי כפר קאסם, השאלה היא לא כמה, אלא מתי הבעלים/יו"ר, איהאב סרסור יקבל את הסיוע הקבוע לכאורה, מחו"ל(והמבין, יבין) ולגבי אחי נצרת, הכסף יזרום בסופו של דבר בצורה כזו או אחרת. הפוליטיקה ועוד כמה דברים, עדיין צריכים את הקבוצה.

 

בשורה התחתונה, כל הקבוצות שיש להם מקורות כלכליים מחוץ לאלה הרשמיים, לא יתקשו לחסל את החובות וכנראה לעמוד גם בהתחייבויות. אלא הניזונים רק מהמקורות הרשמיים, יצטרכו לפנות אל מחלקות הנוער, ואלה שאין להם מחלקות נוער, ייתכן ויהיו בבעיה, לכאורה.

בלי קשר, ראשי הקבוצות צריכים להבין שצריך לעצור את ההשתוללות. התמודדות על עלייה או נגד ירידה, אינם תירוץ לפתוח מרוץ חימוש בו אין גבול למשכורות השחקנים. יושבי הראש והבעלים צריכים להבין ששפיות היא צו השעה. המלחמה לא תסתיים בטווח הקרוב וכשזה יקרה מתישהו, יהיו קיצוצים עמוקים בתקציבי המשרדים (כולל הספורט) והעיריות (צריך לממן את הנזקים) ואז נראה אותם מתמודדים.

 

ואיך הבקרה נכנסת לתמונה? האמת, לא ממש ברור. הרי אם תיקחו את התמונה כפי שמציירים אותה יושבי הראש והבעלים, מעט מאד קבוצות צפויות לעבור את הבקרה. אבל בישראל, כמו בישראל, יהיה כבר מישהו שימשוך בחוטים וידאג שכל "הבעיות" ידחו למועד אחר.

הוסף תגובה
תגובות
  1. סוף סוף כתבה עיניינית (מאמן 02-07-2024, 12:54)
    הגיע הזמן לשפויות כלכלית בליגות הנמוכות שחקנים דורשים ובסוף מקבלים כי יש פראירים שמשלמים
  2. תתעסק באתר העלוב שלך כתב חובבן במקום לחפש בכל כתבה את עירוני (אוהד עירוני 02-07-2024, 12:59)
  3. מה הבעיה חוזה פקטיבי ויש ביטוח לאומי (אמיר כהן 02-07-2024, 23:05)
    המדינה תשלם
  4. אתה כותב על חובות והתחייבויות אבל בתוך הכתבה כותב הפוך שקבוצות ישלמו ויפתחו תעונה אז מה מהות הכתבה ? (הוגה דעות 03-07-2024, 07:08)