כדורגל מכללות: לא מה שחשבתם

רוצים לרכוש ניסיון משחק ותוך כדי לעשות תואר ראשון? אלון דרעי עשה זאת. איך? כנסו לכתבה (תוכן שיווקי)

  • על ידי: אוהד רון
  • 12-07-2024
  • 12:33

תעודת זהות:
שם מלא: אלון דרעי.
 
גיל: 24.
 
תפקיד: קשר אחורי.
 
איפה שיחקת לפני המכללות (שם של קבוצה וליגה):


הפועל חדרה – ליגת העל


הפועל עכו - ליגה לאומית
 
איך אתה מסכם את התקופה בארה"ב עד כה?
"אני נמצא כבר כמעט שלוש שנים בארה"ב ואני יכול להגיד שאני נהנה מכל רגע. מהמדינה, מהאנשים ומההזדמנויות שמוצעות כאן.
ההתחלה שלי הייתה קשה מאד, כלומר, לטוס לארה"ב, לעזוב את הכל בארץ, את המשפחה, החברים, את האוכל המוכר, את השפה, את התרבות.  זה היה בשבילי אתגר לא קל בכלל. אבל הרגשתי בתוך תוכי שזה המעבר הנחוץ עבורי ועבור העתיד שלי.

 

איפה שיחקת בארץ ולמה החלטת לטוס למכללות?
 "גדלתי במחלקת הנוער של מכבי חיפה מגיל 10 ועד גיל נוער, עברתי להפועל חדרה בשנה שנייה נוער ושנת חריג ותוך כדי התאמנתי עם קבוצת הבוגרים. יש לי 10 הופעות בליגת העל וגביע הטוטו עם גול חשוב. לאחר שסיימתי את הנוער עברתי להפועל עכו בליגה לאומית והייתי שחקן מרכזי וקפטן שני של הקבוצה".

ספר על ההתחלה שלך.
"נחתתי בפלורידה עם מזוודה ותיק גב והתחלתי את המסע שלי. הסמסטר הראשון היה קשה מאוד מכיוון שהייתי צריך להתרגל לחיים בארה"ב ולצאת מאזור הנוחות שלי".

 

איך הרמה של הכדורגל?
"הכדורגל במכללות מאד מקצועי ומתפתח בכל הקשור למתקנים, רמת המאמנים, תכניות האימון והכושר, חדרי טיפולים, רמת השחקנים ואף בכל הקשור לביגוד והנעלה. כמו כן, הדרישות של המאמנים פה במכללות הם דרישות של אימונים בקצב גבוהה ומכון כושר בצורה אינטנסיבית מאד".

 

אתה מרגיש שעשית התקדמות?
"אני יכול להגיד על עצמי שאני מרגיש הרבה יותר חזק גופנית. אני מרים משקלים שלא הייתי מרים בארץ לפני, צורת חשיבת העבודה שלי השתנתה לגמרי. והדבר הכי חשוב הוא הביטחון והאמונה שקיבלתי מהמאמנים שלי לעשות את מה שאני יודע הכי טוב ולהביא את עצמי לידי ביטוי בצורה הכי טובה שיש על המגרש. אני ללא ספק מרגיש שחקן הרבה יותר טוב, מקצוען, ומרשה לעצמי יותר בכל מה שקשור לתפקוד שלי במגרש. ישנם גם תקופות קשות בכל המסע הזה , המרחק מהמשפחה מקשה בעיקר עקב השבתות והחגים ובמיוחד ובאירועים משפחתיים , אבל ברגע ששמתי את היתרונות והחסרונות על כך המאזניים הבנתי שיתרונות פה הם בפער עצום וכך אני מקריב יום יום כדי להיות פה ולהילחם על החלום שלי שמבחינתי הוא בר השגה".

 

כיצד אתה רואה את ההשתלבות שלך?
"אחרי כמעט שלוש שנים פה הפכתי להיות אחד מהקפטנים בקבוצה במכללה וקפטן מוביל בקבוצת ליגת הקיץ שאני משחק בה (Nona fc )".
 
כיצד מסתדר לך השילוב בין הלימודים לכדורגל?
"בכלל בחיים שלי מאוד חשוב לי לעשות תואר ראשון כי זה משהו שסימנתי לעצמי כמטרה ללא קשר לכדורגל. והגעתי למסקנה שבמכללות זה יכול להשתלב יחד וללא פגיעה ברמת הכדורגל והמקצועיות. היכולת לשלב בין הכדורגל ללימודים היא פשוט אדירה בליגת המכללות . הלוז שלך מתנהל לפי האימונים והמשחקים בסנכרון מלא עם הלימודים. זהו יתרון ענק שמקבלים פה. דבר מאוד חשוב הוא שחשוב לשמור על ממוצע ציונים מסוים כדי לשחק, זאת אומרת , אני מתכונן למבחני סמסטר בדיוק כפי שאני מתכונן למשחק כדורגל".
 
מה ההבדל העיקרי שאתה מרגיש  בין ישראל למכללות בארה״ב מבחינת כדורגל ,לימודים ואישית? חשוב לדייק שהגעת מהפועל עכו קפטן ליגה לאומית.
 "אני חושב שההבדל העיקרי הוא המקצוענות. בנוסף, ישנם פערים מהותיים ומשמעותיים בהיבט הגישה שבין הכדורגל בישראל ובין הכדורגל במכללות. כשחקן  שהיה בליגת העל ובליגה לאומית אני יודע להעריך את הכדורגל בארץ אך בליגת המכללות אני מקבל דברים נוספים ואחרים ומקבל את כל המעטפת מלאה הדרושה על מנת להיות שחקן מקצוען ולהשתפר מיום ליום. וחשוב לי לציין דבר מאוד חשוב, אנשים חושבים שלצאת לליגת המכללות אתה מראש מוותר על הכדורגל, הנחה זאת לא נכונה כלל, להיפך, אתה הופך להיות שחקן טוב יותר ובנוסף מקבל תואר אקדמי. עבור כל אחד זה שונה, אבל בשבילי, אני הרבה יותר עם תשוקה למשחק מאז שהגעתי לפה. אם בארץ הייתי אוהב ורעב לכדורגל , כאן האהבה והרעב שלי רק התעצם. אני מרגיש שחקן הרבה יותר טוב בכמה רמות משהייתי בארץ, מרגיש מנהיג יותר וחזק יותר. דרך ליגת המכללות השמיים זה הגבול, ניתן להגיע מכאן לליגות גבוהות כאן בארה"ב ואף באירופה. דבר שני, למדתי להתמודד עם אתגרים שלא חשבתי שאתמודד בחיים, אם זה עם השפה שאני יכול להגיד שאני יודע אנגלית , אם זה להכיר אנשים חדשים מתרבויות וממדינות שונות. המסע הזה הוא לא לכל אחד, הוא מסע מיוחד אבל שווה את זה ביג טיים".
 
היית ממליץ לעוד שחקנים להגיע?
"חד משמעית כן, הייתי ממליץ לשחקנים צעירים להגיע לליגת המכללות ולהתפתח ולמצות את עצמם.!
תהיו פתוחים לליגת המכללות , תקשיבו לשחקנים שעברו ועוברים את הדרך הזו , תחקרו לעומק את העולם הזה ואני מבטיח לכם שזה רק ידחוף אתכם לעבר עתיד מדהים ומימוש היעוד והיכולות שלכם כאנשים וכשחקנים".

 

רוצים עוד פרטים? 

 

טלפון: 

050-7932720

 

מייל:

https://www.firsteamusa.com/

הוסף תגובה
תגובות
  1. מוטיבציה וחוסן נפשי (שי 13-07-2024, 21:32)
    מהיכרותי עם הבחור,הרבה מוטיבציה,חוסן שמחוזק על ידי המשפחה,יחד עם רצון לטרוף את העולם .מוביל לתוצאות. כל הכבוד אלון. אתה השראה לבאים אחריך ובהחלט פותח דלתות לעתיד.