חיסול הצרות ביום הכיפורים

האמנם? האם אפשר למחוק עוונות של שנה אחת ביום אחד אפילו אם הם כבדים? הרב להב ברששת מסביר כיצד יום כיפור, עשוי לכפר על חטאים כבדים של שנה שלמה.

  • על ידי: הרב להב ברששת
  • 11-10-2024
  • 10:10

השלום והברכה לקוראי אתר "גולר",

 

התורה הקדושה מגלה לנו מהו מהותו של יום הכיפורים הבא עלינו לטובה "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכול חטואתיכם לפני ה' תטהרו".

באו נתאר לעצמנו אדם שנוהג ברכב ללא רישיון, כשהוא בשיכרות, עובר באדום, נכנס ברכב ופוצע חלילה משפחה שלמה. מה דינו? כֹל אחד והדמיון המפותח שלו מבין שהעונש לא יהיה קל כלל!

 

למדנו בראש השנה שיש לכול אחד מאזניים ששם שוקלים מצוות בצד אחד ועבירות בצד השני ועל פי זה, השם יתברך קובע מה יהיה עם האדם בשנה החדשה.

אם כן מה מטרת יום כיפור? כיפור מלשון "כפרה" שיכול להיות שחלילה נגזר בראש השנה גזירות לא כֹל כך מתוקות, אולם יום הכיפורים הוא יום שיכול להמתיק עבורנו את כֹל הדינים.

כיצד? ראשית ביום הזה אנו מתענים ללא אכילה ושתייה דבר שגורם לנו להרגיש כמה האדם חלש, דבר המביא אותנו לכניעה והרגשה כמה אנו זקוקים לרחמיו של הקדוש ברוך הוא. 

בנוסף, מתפללים 5 תפילות: ערבית, שחרית, מוסף, מנחה ותפילת הנעילה. להראות להשם יתברך כמה אנו זועקים רק אליו וכי אנחנו מבינים שהברכה, רפואה, שמחה , פרנסה, ילדים, זיווג, הכֹל זה ממנו!

אולם יש תיקים כבדים על האדם כמו זה שדיברנו בהתחלה ואיך נצא זכאים? יכול להיות שנאת חינם, אין כיבוד הורים, שבת לא נשמרת, מראות אסורות

איך יוצאים מכול התיקים האלה? השם הטוב אומר: "בוא אני השופט ואני מוכן ביום כיפור לכפר לך על הכול ולהוציא אותך זכאי בדין התנאי שתראה לי רצינות שאתה מפסיק עם הדברים שאסרתי עליך. גם אם קשה לך זה היום להתפלל אליי ולבקש ממני את מה שלבך חפץ ואני אבא שלך, אני בראתי אותך וחפץ לעזור לך, תנצל את היום הזה. אם הורדת דמעות על דברים אסורים שעשית זה מוכיח כמה אתה אמיתי!

 

זה היום לזעוק להשם יתברך על החטופים שנמצאים כֹל כך הרבה זמן בחושך אפלה שיוצאו אל משפחתם. להתפלל על החיילים שילכו לשלום ויחזרו לשלום ולא יארע להם כֹל רע!

שנזכה לאחדות בנינו ולראות בעין טובה אחד את השני ואהבת חינם תשרה בנינו. כֹל המעלות האלה אפשר לקבל ביום נפלא זה, יום הכיפורים!

לכן מברכים ביום הכיפורים אחד את השני "גמר חתימה טובה" שהחתימה על הגזרות היא ביום הכיפורים.

 

נותר לברך את כולכם ב"גמר חתימה טובה" ויתקיים בנו הפסוק "זה השער לה' צדיקים יבואו בו".

הוסף תגובה
תגובות