הישורת האחרונה

רגעי ההכרעה של ליגות ג' הולכים וקרבים, וזהות העולות עומדת להיקבע. לקראת מחזורי הליגה האחרונים, נאור ברקול מנתח את תמונת המצב ומעריך את הסיכויים להמשך הדרך במחוז תל-אביב ובמחוז המרכז.

  • על ידי: נאור ברקול
  • 28-03-2012
  • 16:01

חמישה משחקים נותרו עד לתום העונה בליגה ג' והלחץ גדול מתמיד. עוצמה חולון מובילה את מחוז ת"א בביטחה, ונראה כי רק נס ימנע ממנה לשוב לליגה ב'. במחוז מרכז הסיפור דומה, כשעירוני מודיעין המוכשרת מובילה את הליגה בפער של 7 נקודות מהשנייה, בית"ר גבעת זאב (משחק חסר), ועם מאמן יסודי כמו חגי קול על הקווים, קשה לראות איך מודיעין מפספסת את ההזדמנות לעלות לראשונה בתולדותיה לליגה ב'.

קהל שיא של כ-1000 צופים חזה במשחק העונה המסקרן, שהועתק למגרש בנס ציונה, בין הטוענות לכתר במחוז מרכז של ליגה ג', עירוני מודיעין ובית"ר גבעת זאב, שהסתיים בתוצאה 1-1. מודיעין נותרה במקום הראשון, למרות שהייתה מרוצה מניצחון ופתיחת פער על יריבתה העקשנית, שמודרכת על-ידי יאיר אסייג. למודיעין התקפה אימתנית, בראשותם של נועם מזרחי, שכבש 31 שערים, לי לוי עם 21 כיבושים, יוני זכריה 20 ואילן נחמדי, עם נתון "נחמד" של 19 כיבושים. בסך הכול כבשו הארבעה 91 שערים ביחד - נתון מדהים שקשה להתעלם ממנו. מודיעין של השנה היא מכונה משומנת, שמכוונת רק למקום אחד - ליגה ב'. עם חגי קול על הקווים, מגרש ביתי וקהל תומך של כ-500 איש, הקבוצה מהעיר המתפתחת מודיעין בדרך לעלות ליגה בפעם הראשונה בתולדותיה.

לעיר מודיעין שתי קבוצות בליגה ג', כאשר קבוצה אחת רצה חזק בצמרת, בעוד שהקבוצה השנייה מדשדשת באמצע הטבלה. אני תוהה, מדוע בעיר חדשה יחסית בנוף הכדורגל, לא מאחדים את שתי הקבוצות לקבוצה אחת חזקה, שתרוץ בשנים הבאות חזק ותתקדם הלאה למקומות חדשים וגבוהים יותר?
מגרש יש, הקהל גם מגיע, וישנה גם מחלקת נוער מהמתקדמות והטובות באיזור, שאת התשתית בעבורה הניחה מכבי ת"א בשנת 2003, תוך שילוב של מאמנים מוכרים ומנוסים, הקניית יסודות לילדי העיר ואת רוח המכביזם שיש למועדון הצהוב.

 

יאיר אסייג, מאמנה של גבעת זאב. (צילום:לירן דורף)

 

מנגד, במחוז ת"א, צועדת הקבוצה של הרצל בוסתנאי, עוצמה חולון, בכל הכח לעבר ליגה ב'. עוצמה היא תושבת קבע בליגה ב', וזה היה רק עניין של זמן עד שתחזור למקומה הטבעי. הקבוצה שחיה תמיד בצילה של "האחות הגדולה", צפרירים-חולון, תעמוד בפני מצב שלא הכירה עד כה, והוא לשחק באותה ליגה עם צפרירים (רק במחוזות שונים). זה יקרה, אלא אם תעבור "צפרירים" למחוז דרום א' בעונה הבאה, ואז יהיה לנו דרבי ראשון והיסטורי בעיר חולון. עם צמד חלוצים כמו משה עמר ורועי אדרי, שכבשו ביחד העונה 45 שערים, קשה להתעלם מהקבוצה, שחזרה רק השנה למחוז ת"א החזק, לאחר שבילתה שנה במחוז מרכז. הקבוצה של בוסתנאי לא פתחה טוב את העונה, עם נמרוד קוסטיקה המוכשר על הקווים. קוסטיקה הביא איתו את צמד החלוצים הקטלני, אך משהו לא עבד בקבוצה, והרצל השועל הוותיק, זיעזע את המערכת ולקח על עצמו את מלאכת האימון הקבוצה. המהלך זכה להצלחה רבה, ולראייה, הקבוצה רצה כיום במקום הראשון, מציגה כדורגל שוטף והתקפי, וכרגע, לא נראה כי יש קבוצה שתהווה איום על העליה של עוצמה. עם זאת, חשוב להזכיר, שהסגנית הכי טובה בליגה ג' יכולה לזכות בכרטיס הנכסף לליגה ב', ומאבק חזק על הסגנות יהיה עד סוף העונה.

לסיום, ליגה ג' היא "החצר האחורית" של הכדורגל בארץ: יש בה משחקים שמתפוצצים,קבוצות שמתפרקות ושחקנים במספר קבוצות, שכל קשר ביניהם לבין הענף הוא מקרי בהחלט. אך אם יתעוררו בהתאחדות לכדורגל ויבינו שגם בליגה זו יש כישרון, נשמה, תקווה להצלחה ואהבה למקצוע - הליגה יכולה להתרומם ולשפר את תדמיתה.

 

 

הוסף תגובה
תגובות