האלימות במגרשים

השבוע, נאור ברקול שופך את הלב לגבי הסוגייה החמה של הימים האחרונים – האלימות במגרשי הכדורגל. וגם, איך זה קשור למשחק המצופה בין שעריים לאזור?

  • על ידי: נאור ברקול
  • 03-04-2012
  • 14:41

השבוע היינו עדים, ילדים ומבוגרים כאחד, לבושה הכי גדולה בתולדות הכדורגל הישראלי. שחקנים מליגת העל המקצוענית, יש לציין, מתקוטטים לאחר שריקת הסיום. בעלי תפקידים, הורים ומקורבים, נכנסים לתחומי המגרש ומתפרעים בצורה שלא מביישת קרבות איגרוף במדינה אחרת. וכל זה לעיני המצלמות.

רבים משחקני הליגות הנמוכות מכירים את מאמן השוערים של מכבי פ"ת, עמי גניש: בחור זהב עם לב טוב, שאין לי מושג איך הגיע למצב בו הוא נוגח בפניו של עלי חטיב, ויושב יומיים שלמים מאחורי סורג ובריח. עמי הוא מאמן שוערים גדול, שהתחיל את דרכו בליגות הנמוכות והגיע עד לטופ של ליגת העל. אני סבור שהוא מתחרט על מעשיו ומודע לטעות הגדולה שעשה באותו רגע של אובדן חושים. מאמן הוא לא רק דמות מקצועית, אלא דמות שאמורה להעביר מסר חינוכי לילדים ובני נוער, וכל מקרה שכזה רק מערער את מעמד המאמנים בארץ וגורם להרבה הדים וצעקות.

 

רוצים את הקהל והשחקנים שיעודדו וישמחו. כייף לראות קהל מעודד. (צילום: לירן דורף)

 

מכבי פתח תקווה אכן צריכה לקבל עונש כבד. לדעתי, מהמקרה הזה ראשי הכדורגל בארץ צריכים להסיק מסקנות ולהחזיר את המשטרה למגרשים, לפחות לכר הדשא, אם לא ליציעים, בכדי להשיב את הסדר לכדורגל בארץ שגם ככה לוקה מאוד בניהול ובתרבות.

תמיד חזרו ואמרו אנשים "מביני עניין" שאלימות יש רק בליגות הנמוכות, אך בשנים האחרונות אנו נתקלים דווקא באלימות רבה בקרב קבוצות ליגת העל: שחקנים מתפרעים, בעלי תפקידים שפורצים למגרש ויושבי ראש שמשמיצים מאמנים, שחקנים ושופטים בכל כלי תקשורת אפשרי. האווירה בליגות הנמוכות השתנתה. יש סדר וכבוד הדדי בין הקבוצות, ובפרט בקבוצות המגזר. העוסקים במקצוע הבינו שלא שווה להם לקבל עונשים שיפגעו להם בכיס,ואולי גם התבגרו בתפיסתם לגבי הענף שהופך להיות מקצועני בליגות א', גם במתקנים וגם בניהול.

לפנינו מתקרבים משחקי הפלייאוף בליגות א' ו-ב'. בליגה ב' הכל כבר סגור וכולנו מתכוננים לסופר-קלאסיקו בין שעריים לאזור. משחק זה יסחוף אליו אלפי צופים, במיוחד משעריים. כבר השבוע נתקלנו באירוע יוצא דופן ואלים, שהתרחש במגרש בשיכון המזרח, תוך כדי ולאחרי המשחק בין מכבי שעריים לבני יצ'לאל. מספר שחקנים מאזור, כולל המאמן שי מאור, הגיעו לצפות במשחק, כיאה לקבוצה שבאה ללמוד את יריבתה. אוהדי שעריים, הידועים במזג החם שלהם, כנראה התרגזו, ובטבעיות,שמרגלים חדרו לתוכם, ולא אהבו את הנוכחות של האזורים. לאחר ששעריים כבשה שער ניצחון בדקה ה-94, התגרו האוהדים בשחקני אזור, שאחד מהם, קובי כהן, לא נשאר חייב וכנראה נלחץ מהמהומה, ולפי גרסאות שונות סטר לאוהד של שעריים ונמלט מהמקום. שוב אנו נתקלים באלימות מיותרת,וללא כל נוכחות של שוטרים במגרש, אירועים אלו יחזרו על עצמם.

 

קובי כהן, קשרה של אזור. שחקן צריך להתעסק בכדורגל. והקהל -בעידוד. (צילום: ניר חורי)

 

אני קורא מכאן לאוהדי שעריים, אוהדי הפועל אזור, שחקנים והנהלות: תרגיעו את הרוחות. זו בסך הכול יריבות ספורטיבית. היא הייתה קיימת לפניכם, ותהיה קיימת גם אחריכם. תעודדו את הקבוצות שלכם ואל תתעסקו בקבוצה השנייה. יריבות ספורטיבית היא טובה ומעניינת, אך רק בגבול הטעם הטוב. בענף הכדורגל אכן יש אמוציות ורגשות, יותר מבכל ענף ספורט אחר, שכן ענף זה הוא פופולרי מאוד והרבה אנשים בעולם מתעניינים בו. אך חלקם מגזימים ומשתמשים לרעה באהבתם ובאהדתם לקבוצה זו או אחרת. האפשרות לשינוי תרבות הכדורגל בארץ נמצאת רק בידיים שלנו, ורק אנחנו נשנה ונביא את המקצוע לגבהים חדשים שלא נראו בנוף הכדורגל בישראלי.

 

חג פסח שמח לכל עם ישראל : )
 

הוסף תגובה
תגובות