יורים ומשחקים?

כתב אתר "גולר 1", אביחי חיים, בטור אישי על החלטתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, להמשיך ולקיים את שגרת הכדורגל בצל איומי הטילים על ישראל

  • על ידי: אביחי חיים
  • 20-11-2012
  • 09:42

מדינת ישראל היום נמצאת במלחמה, וצריך להגיד זאת בפה מלא וללא היסוס. בפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ, (1991) גם תושבי גוש דן, ירושלים והסביבה נכנסו למערך הלחימה נגד איומי הרקטות, הגראדים, והחידוש- טילי הפאג'ר ארוכי הטווח. לולא מערכות כיפת ברזל שבעת שירותי הצבאי (כתב צבאי בדובר צה"ל) הייתה אולי סוללה אחת שהיו מעבירים ממקום למקום, מדינת ישראל הייתה בבעיה רצינית מאוד כיום. היום בזכותם של ממציאי כיפת ברזל ושר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, שתמך בתוכנית, הגענו למצבנו כיום-  5 סוללות כיפת ברזל ובתעשיות הביטחוניות ממשיכים להגדיל את ייצורם של הסוללות.

  

מר אבי לוזון, לתלות את כל תקוותיך במערכת שידועה שיש לה בין 85%- 88% הצלחה זה מטופש ובעיקר מסוכן. אתה אולי ראש ממשלת הכדורגל כפי שאתה מכנה את עצמך, אבל אתה עדיין לא הרמטכ"ל, ראש הממשלה או שר הביטחון שתהמר ותסכן חייהם של אלפי אנשים בשל האיומים על ביטולי המשחקים של אופ"א- זו הסיבה העיקרית לכך שאתה לא הפסקת את הכדורגל.

 

אני רוצה לספר לך על חוויה אישית, ביום שישי היו משחקי גביע בליגות הנמוכות. אני הייתי באיצטדיון בית העלמין בחולון במשחק גביע עירוני בת ים- אורתודכסים לוד והמשחק עצמו היה לא רע. קצת לפני שריקת הסיום של המחצית הראשונה, אני מקבל טלפון מודאג מהמשפחה שאומרת לי שיש אזעקה בכל רחבי גוש דן. לומר לכם תהאמת, אף אחד לא שמע את האזעקה באזור שלנו, ככה שאם היינו שומעים רעש מסוים, כולנו היינו בהלם מוחלט.

 

כמובן שהשחקנים במחצית השנייה התעדכנו כבר על הנעשה, אך שופט המשחק החליט להמשיך לשחק כדורגל בטענה: "לא שמעתי לא היה". באותו זמן בדיוק אזעקות רבות פולחות את שמי יפו במשחק הגביע של קריית גת- בית"ר יפו, השחקנים והצוות המקצועי בורחים ל"מרחב מוגן" האוהדים מחפשים מחסה ומה אני אגיד לך מחזה כזה לראותבמשחק כדורגל לא הכי אידיאלי בעולם. שחקני קריית גת הביאו עימם כביכול את האזעקות, אך ראשם לא היה במשחק למרות הניצחון, אלא באנשי המשפחה שהשאירו מאחוריהם בעירם. עברנו את היום הזה בשלום, אבל זה היה בהחלט רגע מלחיץ בעוד שאתה יודע שלהגן על עצמך, אתה כמעט לא יכול.

 

אבי לוזון, "עדיין לא הרמטכ"ל, ראש הממשלה או שר הביטחון". (צילום: רועי אסרף)

 

החוסר סולידריות שמאפיינת את הכדורגל הישראלי כבר הרבה זמן, גובלת בשחצנות מסוימת של אבי לוזון. זו לא הפעם הראשונה שקבוצות הדרום סופגות מטחים כבדים של רקטות על עירם. הפעם בשונה למקרי העבר וההשפלות הרבות שנאלצו לעבור קבוצות הדרום, עדה לכך בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת שבמשך תקופה ארוכה התחננה לדחות את משחקי קבוצתה. ברוך השם, גורימי ההתאחדות תיקנו את מראות העבר והחליט שקבוצות הדרום לא ישחקו עד להודעה חדשה. לצערם זה היה לפני שהאחראים, תיארו לעצמם שגם באזור תל אביב וגוש דן המצב כבר לא אידיאלי לכדורגל. 

 

בשעה 16:30 יום שבת, הופעלה האזעקה ברחבי גוש דן. באיצטדיון בלומפילד היו כבר כ- 3000 צופים שהגיעו למרות המצב הביטחוני והחשש הקיים למשחק בין בני יהודה- מכבי ת"א. האנשים באיצטדיון חיפשו מחסה ברחבי האיצטדיון מפני הטילים, אנשים הצטופפו מתחת לכניסת האיצטדיון, חלק נשארו לצלם את היירוט וחלק נכנסו לפאניקה גדולה שאין לאן ללכת מכיוון שההוראות של גורמי הביטחון: "להתכופף ולשים ידיים על הראש" הם מגוחכות על סף המעליבות.

 

באותה השעה אמור היה להתקיים באיצטדיון בראשל"צ, "הברפלד" משחק ליגה לאומית בין מכבי פ"ת למכבי הרצליה. כפי שתיארתם לעצמכם המשחק ההוא נדחה בטענה: "מי ישים לב שהמשחק נדחה בכלל, זו ליגה לאומית", כך אמר אבי לוזון. אנחנו אנשי הכדורגל מרגישים באפליה שאם זו הייתה קבוצה אחרת ולא מכבי פ"ת, המשחק היה מתקיים ללא עוררין.

 

בעוד שהשמועות על ביטול המשחק בראשון, נותנות לאנשים השוהים באיצטדיון "בלומפילד" מעט תקווה שהמשחק יתבטל, הגיע אבי לוזון ואמר שהמשחק הזה יוצא לדרך. זוהי החלטה חסרת אחריות, הרי באיצטדיון שוהים כעת 9,000 צופים ובמקרה של אזעקה, כמה מהם באמת יתנהגו כפי שגורמי הביטחון דורשים להתנהג?, אבי לוזון פשוט הימר על חייהם של 9,000 צופים.

 

אני בטוח שלאורך כל המשחק אבי לוזון, התפלל לה' שלא יהיו אזעקות. נכון שהסיכוי שיפול טיל בבלומפילד הוא קטן מאוד עד כמעט אפסי, אך בכל זאת בתור יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הוא לא יכול לקחת אחריות מלאה לקיום המשחק גם עם גורמי הביטחון מאשרים זאת.

 

אבי לוזון, הסביר לאחר המשחק את טענותיו לאי ביטולו של המשחק: "אנחנו מארחים את טורניר UNDER 21 בקיץ, קבוצות מחו"ל כבר הביעו חשש להגיע ולשחק בארץ, פורטוגל במרץ מגיעה לישראל ואני לא רוצה לבטל את המשחק", התעקש. "אני גאה שאנחנו משחקים בתל אביב ומראים לכולם שעם ישראל חי".

 

אז נכון, "עם ישראל חי" וככה צריך להיות ושום גורם טרור לא ישבש לנו את החיים, אבל כאן אנחנו מדברים מהלב. כאשר אנחנו פונים לשכל הישר, אנחנו מבינים שלשחק כדורגל רק כדי להמשיך בשגרה כאשר חצי מתושבי המדינה לא מעניין אותם המשחקים, זה לא יכול להיות. אני יכול להבין את לחצי אירופה אבל בוא נאמר את האמת, אם המצב לא ישתנה בזמן הקרוב וצה"ל ימשיך במבצע "עמוד ענן" ואף אולי יכנס לפעולה קרקעית לפי ההערכות השונות, יהיה למישהו ראש לכדורגל או שהשחקנים האירופאיים יבואו לארץ? אני מטיל ספק גדול בכך.

 

לוזון: "קבוצות מחו"ל כבר הביעו חשש לשחק בארץ". צילום: (רועי אסרף)

 

אתה קורא לכל המבקרים אידיוטים, לאנשים שבאים מחו"ל כמו: ג'ורדי קרויף, אתה אומר: "הם לא מבינים איך זה לחיות בארץ שמוכת טרור כל הזמן". בתור האיש האחראי של הכדורגל הישראלי, הייתי מצפה ממך לקחת אחריות ולא להמשיך ולומר מה שיהיה יהיה, ובעיקר לתלות הרבה תקוות במערכת כיפת ברזל כאילו אתה המצאת אותה ויודע שהיא מושלמת, כאשר גורמי הצבא אומרים שהמערכת לא מדייקת ב-100%.  תודה לאל שלא קרה כלום במשחקי הכדורגל במקומות השונים בארץ, אחרת הכתם הנוראי הזה היה על ראשך ושום חומר ניקוי או סמרטוט רצפה לא היה יכול להסירו.

 

לסיום, אני מאוד שמחתי לראות במגרשי הכדורגל השונים בארץ, אוהדים רבים עטופים בדגלי המדינה, שרים בקולי קולות שירי הלל לחיילי צה"ל ולמדינת ישראל. מראות אלו מרגשים אותי כל פעם מחדש ומראים לכולנו שלמרות הסכסוכים הרבים שיש לנו במדינה, בסופו של דבר כולנו עם אחד, מדינה אחת ועם אהבה אחת- מדינת ישראל.

הוסף תגובה
תגובות