לדחות משחקי ליגה בגלל הספורטיאדה, זו בושה!

הספורטיאדה זה מפעל חשוב מאד. ואין לי ספק שהוא עוזר לשחקנים מסויימים למצוא עבודה. אבל למה כל הליגות הנמוכות צריכות לשחק באמצע השבוע ולהפסיד יום עבודה? ומה יש להתאחדות להגיד? "זה הקבוצות החליטו"

  • על ידי: אוהד רון- בטור דעה
  • 10-10-2013
  • 11:58

הרבה שנים אני משחק כדורגל. ויש לי הרבה חברים מהכדורגל שעובדים בבנקים, בעיריות, בדואר, ובעוד מקומות מכובדים כאלה. ברור לי שמחזיקים אותם בעבודה או לפחות פותחים להם את הדלת בקלות יותר בזכות היותם כדורגלנים. ולכן עליהם לעמוד בדרישות ה"מחמירות" של אותם מקומות עבודה ולהגיע לאירועי ספורט שבינהם יש את הספורטיאדה. 

 

לא עדיף לרוץ ליציע מלא באוהדים? במקום משחקים באמצע השבוע ללא קהל....(צילום: איתמר מורז)

 

הספורטיאדה, למי שלא יודע, הייתה בסופ"ש של שבוע שעבר, כלומר: התחילה ביום רביעי עד יום שבת כולל. אם אני לא טועה בימים. בכל מקרה, ההתאחדות כאות של רצון לבוא לקראת אותם שחקנים החליטה, ממה שלי ידוע,  לדחות את כל משחקי הליגות הנמוכות למעט דרישות מיוחדות, ולשחק את משחקי הליגה של הסופ"ש ביום שני או שלישי. ואני שואל למה??!? 

 

למה אני, ורבים מחברי, שלא משתתפים בספורטיאדה, (יש עוד שחקנים עובדים ללא קשר לספורטיאדה) צריכים לבקש יום חופש או לפחות חצי יום חופש בגלל אותה ספורטיאדה?? למה? הרי היה קיץ שלם שיכלו לשחק שם, היה להם חגים שאפשר לשחק בתקופה הזאת. ולמה לא לבקש מאנשי הספורטיאדה המכובדת כל כך, לשחק בימים ראשון עד רביעי?? אתם חייבים את הסופ"ש? הרי מקובל להתחשב בכם וחשוב מאד להתחשב בכם כי אתם עוזרים לשחקני כדורגל ואולי אפילו בזכותכם שחקני כדורגל מהליגות הנמוכות זוכים לעבודה במקום מסודר כמו שלכם, אבל למה לא להתחשב בנו, ולשחק את משחקי הספורטיאדה בתחילת שבוע? אם אתם לא יכולים לעשות זאת בחודשי הקייץ או בחגים הרבים שיש לנו? ולמה שהקהל לא יגיע בהמוניו אלא כמה עשרות בודדות בכל מגרש.גם הקהל לא יכול להגיע למשחקי ליגה שמתקיימים באמצע השבוע.  אז למה לא להתחשב?? 

 

לטעמי, ההתאחדות יכולה להפעיל לחץ על מארגני הספורטיאדה ולדרוש מהם לשחק בימי ראשון עד רביעי. אבל היא כנראה משיקולים שלה מונעת חיכוך כי הרי הם כנראה קשורים להתאחדות בצורה זו או אחרת, אבל את זה אני לא אוכל לדעת לעולם, וחבל. מעניין אם בליגות העליונות הם לא היו מתערבים. ההתאחדות מסרה את תגובתה הרשמית: "יובהר, את מועד הספורטיאדה לא אנחנו קובעים אלא מרכז הפועל קובע את התאריכים ומארגן אותם למקומות העבודה פעם בשנה. על פי הצרכים הלוגסטיים שלו.ההתאחדות לכדורגל לא דוחה לכולם את המשחקיםאלא רק על פי בקשת הקבוצות ובהסכמתם תוך כדי כך שהם מודעים שישלימו את המשחק באמצע השבוע. כידוע לך, שחקנים בליגות הנמוכות הינם שחקניםחובבים ומקומות העבודה מחייבים אותם להשתתף בספורטיאדה . כך שמבחינת תחרות הליגה אין לנו מניעה שמשחקם יידחה לבקשתם לאמצע השבוע וייערך באותו שבוע.כל קבוצה שאין לה שחקנים (או שיש) ולא ביקשה דחייה קיימה את משחקה בסוף"

 

הרבה קהל יש לקרית גת. אבל מי יכול לקחת יום חופש כדי לראות כדורגל?  האם זה היה מחזור למובטלים בלבד? (צילום: יקיר כהן)

 

לסיכום חברים, מפה אני קורא לקבוצות להתארגן ולהודיע להתאחדות, עד כאן! כי גם בעלי הקבוצות מפסידים ימי עבודה. והם מתלוננים על כך בפניי, אך אולי מפחדים מהיושבים בהתאחדות או שפשוט התייאשו מכך שגם ככה ההתאחדות לא תעשה דבר, כרגיל, למען הקבוצות בליגות הנמוכות. וחבל שכך! ואני רק מקווה שאחרי שמר אבי לוזון יפנה את מקומו יגיע מישהו עם אוזן קשבת לכל הבעיות של הליגות הנמוכות! הרי גם לנו יש זכויות!! לא רק חובות!

 

הכתוב הינו טור דעה

הוסף תגובה
תגובות