המסע בעקבות הגביע האבוד (מראש)

מחזור הגביע הקרוב יזמן מספר מפגשים פיקנטיים, אך המאבק הוא בעיקר על ההעפלה לסיבוב ז', בו מצטרפות גם קבוצות הליגה הלאומית. מי תעפיל? והאם אפשר כבר לזהות סינדרלה?

  • על ידי: ארז נעמן
  • 14-11-2013
  • 17:11

סיבוב ו' של גביע המדינה יצא לדרך מחר ובוא יערכו כשישה עשר משחקים, 14 בשישי, ועוד שני משחקים בשבת. לצד משחקים גדולים כמו זה שיהיה בבית שאן, יש גם משחקים שהקבוצות הפחות בכירות יצטרכו לבקש במחצית מאלה הבכירות יותר, שפשוט יפסיקו לכבוש. מי יכולה להפתיע, ומי תעלה לשלב הבא?

 

מעלות תרשיחא – הפועל צפת (כפר סמיע, 11:30)

קבוצתו של חגי ממן מליגה ג' תנסה להפתיע את היורדת הטרייה מליגה א'. מעלות פתחה את העונה לא טוב, ונמצאת כרגע במקום החמישי של טבלת ליגה ב' צפון א'. לעומתה, הפועל צפת עושה חיל בליגה ג' מחוז גליל עליון, כשהיא מוליכה את הליגה בבטחה כשבאמתחתה ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים. יהיה מעניין לראות מה המפגש הזה יניב, והאם ההבדלים בליגות יגיעו גם למגרש.

 

מ.ס ירוחם – הפועל כפר שלם (ירוחם, 11:45)

כפר שלם נוסעת מזרחה לירוחם במטרה להעפיל לשלב הבא. ירוחם תיאלץ להסתדר ללא דולב פרץ ו-ישי בן יצחק שהורחקו השבוע, ואילו כפר שלם צפויה להעניק לשחקנים הבכירים מנוחה. יחסי הכוחות ברורים, אם לא יקרה כאן משהו מיוחד, כפר שלם תעפיל לשלב הבא בקלילות. גם הארכה תחשב לסנסציה.

 

שי מאור. מקבל חיה פצועה (צילום: אביחי חיים)

 

הפועל בית שאן – הפועל מגדל העמק (בית שאן, 12:00)

איזה משחק. שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה במסגרת המחזור השלישי, אז ידה של מגדל העמק הייתה על העליונה לאחר 2:3 נהדר. בית שאן מגיעה לשלב הזה לאחר שהדיחה את כרמיאל/צפת, ובזמן האחרון סובלת בעיקר מחוסר שקט, אך זה בהחלט יכול להיות המשחק שיוציא אותה לדרך חדשה. מגדל העמק מדשדשת לאחרונה, אך כשמדובר במשחק נתון, רפי בוסקילה הוא האיש הנכון להכין את שחקניו בצורה הטובה ביותר.

 

מחנה יהודה – בני יפו אורתודוכסים (סירקין, 12:00)

העולה החדשה תשחק מול הקבוצה אותה פגשה בעונה החולפת פעמיים במסגרת הליגה, והביסה אותה בתוצאות 0:3 ו-1:4. מחנה יהודה אגב, עפה מהגביע בעונה החולפת במפגש מול אותה בני יפו, שניצחה אותה 2:4. ללא ספק מפגש פיקנטי ומרתק עבור העולה החדשה לליגה א' ויריבתה מליגה ב'. מחנה טובה יותר, אך היא חייבת להתרכז בליגה וככל הנראה מספר שחקנים יקבלו מנוחה, עד השער הראשון של יפו.

 

אשר כהן צדק. מפגש פיקנטי עם האח (צילום: רועי אסרף)

 

בית"ר יבנה – עירוני נתיבות (יבנה, 12:00)

מחזיקת הגביע בליגה ג' תפגוש את סתיו אלימלך, אורן פחימה וחבריהם, ותנסה לחולל סנסציה. כשמשחקים בשורות בית"ר יבנה שחקנים כמו שרון זוזוט (קפטן האורתודוכסים לוד בעונה החולפת) ויוגב בנישו, השמיים הם הגבול. למרות זאת, לכולם ברור שלנתיבות סגל איכותי יותר, והיא פייבוריטית במשחק.

 

הפועל בקה אל גרבייה – עירוני קריית אתא (12:30, גבעת אולגה)

קבוצתו הנהדרת של הישאם זועבי שפתחה את העונה היטב ונמצאת במקום השני בליגה, כשהיא רחוקה שלוש נקודות בלבד מהפועל איכסל הראשונה, תארח את עירוני קריית אתא, שמגיעה לאחר שני הפסדים רצופים בליגה. למרות זאת, הגביע הוא סיפור אחר, ולאחר שהדיחה את אסי גלבוע בסיבוב הראשון, בקריית אתא מאמינים שאפשר לנצח גם את בקה אל גרבייה, למרות המגרש בגבעת אולגה שיקשה על המשחק.

 

סירוטקין. יחייך גם אחרי הדרבי (צילום: אביחי חיים)

 

עירוני מודיעין – עירוני בת ים (מודיעין, 12:30)

הפרוייקט הנפלא של מודיעין יארח את פיני בלילי וחבריו למפגש מרתק. דורון ממן יפגוש את הקבוצה שפיטרה אותו בבושת פנים, וירצה להוכיח לה שיש חיים גם אחרי בת ים. כפיר מלול  שכבר כבש העונה ארבעה שערים (שניים בגביע) יופקד על מלאכת כיבוש השערים מול רון למל. כאמור, המפגש של ממן מול פיני בלילי שהחליט להיפרד ממנו בעונה שעברה, יהיה בהחלט הסיפור של המשחק, שכל תוצאה בו לא תפתיע.

 

הפועל הוד השרון – מכבי שעריים (הוד השרון, 12:30)

בפעם האחרונה ששעריים שיחקה באצטדיון בנווה הדר, זה היה בעונת 2010/11 והיא הפסידה במשחק 0:1, משער של משה אסולין בן ה-38, שאגב, עדיין משחק בהוד השרון וכבש העונה ארבעה שערים, אחד בכל משחק ליגה. האם יהיה זה הסיוט של שעריים שיחזור? אגב, באותו משחק הצטיין שוער רמת השרון דאז, סהר אלון, שעצר פנדל של מוסא בן חיים, ולימים יהיה גם שוער מכבי שעריים, תחת הדרכתו של אותו בן חיים, ויספיק לעזוב אותה. באותו משחק גם הייתה תקרית מביכה בקהל כאשר היה מכות בין האוהדים, ועל אחד מהם אף זרקו סלע.

 

שרון זוזוט בא לחולל סנסציה עם בית"ר יבנה (צילום: לירן דורף)

 

בית דגן – מכבי קביליו יפו (בית דגן, 12:45)

מפגש האחים, בין אשר כהן צדק ליאיר כהן צדק, הוא בסך הכל מפגש מעניין עבור בית דגן, שתנסה לעשות משהו מול יפו, אך איש לא נותן לה הרבה סיכוי מול חניכיו של ליאור זדה, שמחוזקים באורי קרגולה, אשר יבוא להצדיק את החתמתו. סביר להניח שיפו תדלג לשלב הבא בקלילות, כל תוצאה אחת (כולל הארכה) תהיה הפתעה גדולה.

 

מכבי דליית אל כרמל – מכבי סולם האני (דלית אל כרמל, 13:00)

כשהיא חמושה במאמנה החדשה איברהים אבו רקייק, תארח מכבי דלייה את סולם האני שהעפילה בעונה החולפת לליגה ב'. תחת הדרכתו של המאמן מוחמד זועבי רשמה עד כה סולם האני ארבע הפסיד ושני ניצחונות, ונראית כמו מועמדת לירידה. דלייה לא תתקשה כאן, השאלה היא רק כמה זה ייגמר. סביר להניח שאבי מלכה ועידן דוד יקבלו מנוחה מאבו רקייק.

 

אבו רקייק. צפוי לטייל לשלב הבא (צילום: אביחי חיים)

 

קריית מלאכי – הפועל אזור (צפרירים חולון, 13:00)

סביר להניח שהמשחק הזה היה מקבל הרבה יותר פוקוס אם הקבוצות היו נשארות עם הסגלים איתם הן פתחו את העונה. כעת, עבור שתי הקבוצות הגביע תקוע כמו עצם בגרון, אך הפועל אזור תשמח לעוד מפגש עם מכבי חיפה, ושי מאור יודע שהקבוצה שלו יכולה להעפיל, במיוחד לאחר השינויים המאסיביים בקריית מלאכי.

 

הפועל חדרה – איחוד בני באקה (חדרה, 13:30)

המקומיים עם פתיחת עונה נהדרת עד כה ונמצאת במקום החמישי בליגה, תפגוש את איחוד בני באקה, שמגיעה מהמקום הרביעי של ליגה ב', ותרצה להפתיע את החדרתיים, שלא מתכוונים להגיע שאננים וירצו להעפיל לשלב הבא בו כאמור, יצטרפו הקבוצות מהליגה הלאומית.

 

זהאי ארמלי האגדי. ינסה להפתיע את הפועל דלייה (צילום: צחי שמואלי)

 

הפועל כפ"ס – אחי עכו (רמת השרון – גרונדמן, 14:00)

לא בכל יום יוצא לשחקני אחי עכו לשחק מול מועדון אשר הניף בעבר את צלחת האליפות. חניכיו של שאול קובה יפגשו את אלה של פליקס נעים באצטדיון ברמת השרון, והקבוצה הביתית לא צפויה להתקשה מול עכו, שנמצאת במקום השמיני בליגה ב' צפון א'. כל תוצאה פרט לתבוסה גדולה של כפ"ס לא תתקבל.

 

עירוני יפיע – הפועל דלייה (עילוט אימונים, 14:00)

עירוני יפיע פוגשת את הפועל דלייה המתחדשת, אשר מינתה השבוע מאמן חדש ומקווה גם לצאת לדרך חדשה. שחקניו של זהאי ארמלי האגדי מוליכים את טבלת ליגה ג' גליל תחתון וצפויים לתת פייט לחבר'ה מדליית אל כרמל, שמבחינתם חייבים לנצח את המשחק, בעיקר עבור הביטחון של הקבוצה, שנפגע בשבועות האחרונים.

 

פליקס נעים. נחיתה רכה (צילום: רמי גרידיש)

 

אלהנדה נצרת – אחווה עראבה (שבת, עילוט אימונים, 14:00)

קבוצתו של עבד סעדי מדשדשת העונה במרכז טבלת ליגה ג' כרמיאל, ולא נראית כמו קבוצה שיכול לאיים על עראבה, למרות כל הבעיות שמציפות את הקבוצה. כשהיא עם שבעה הפסדי ליגה ו-28 שערי חובה, תנסה עראבה להתאושש על חשבון הקבוצה מליגה ג'. למעשה, היא פשוט חייבת להתאושש מולה.

 

מ.ס כפר קאסם – הפועל כפר קאסם (שבת, רמת השרון-גרונדמן, 14:00)

הפועל כפר קאסם תחת הדרכתו של ריאן טאהא עושה חיל העונה, כאשר היא מוליכה את ליגה ג' שרון עם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים. בשבת היא תתארח אצל "האחות הגדולה" מליגה א', שמודרכת על ידי חיים סירוטקין. חניכיו של חיים לא אמורים להתקשות כאן, אך אתם יודעים מה אומרים, לדרבי חוקים משלו.

 

 

הוסף תגובה
תגובות