איימן חטיב זוכה, אך לא יוכל לשחק מחר למרות תקדים זילכה. צפו בוידיאו

מגנה השמאלי של עירוני נשר זוכה בבית הדין לאחר שהדיין פסק שהאדום שקיבל לא מוצדק. עם זאת, בהתאחדות טוענים שהתקנון אומר שההרחקה תקפה ושאין לכך תקדים. אך ככל הנראה לא שמעו על תקדים זילכה. מי צודק?

  • על ידי: ארז נעמן
  • 06-03-2014
  • 13:45

בשבוע שעבר עירוני נשר ניצחה 2:4 את איכסל במשחק העונה של ליגה ב' צפון. איימן חטיב הורחק במהלך המשחק לאחר שלטענת הקוון אור בן עמי עשה תנועה מגונה לקהל, ועל כך הועמד אמש לדין. יש לציין שזה האדום הראשון של איימן בקריירה, ועל לא עוול בכפו.

 

ברוך סער, מאמנה של נשר, כבר חווה הרבה מרורים מהשופטים של הליגות הנמוכות, נוהג לצלם את משחקי קבוצתו דרך קבע, גם בשביל התדריך הטקטי, וגם בשביל מקרים כאלה. סער צייד את איימן חטיב בוידיאו של ההרחקה, ואיתו השחקן הלך אמש לבית הדין.

הדיין ראה את הוידיאו ועל פי חטיב אמר לו: "שני דברים. דבר ראשון, אתה זכאי. דבר שני, מבחינתי אתה יכול לשחק בשישי".

 

למרות זאת, בהתאחדות טוענים שזה בלתי אפשרי ושאין לכך תקדים. האמנם? לפני שש שנים שיחק אורן זילכה במדי טירת הכרמל, שפגשה את שמשון תל אביב. אורן כיום משחק בבית"ר חיפה, אך את המקרה ההוא הוא זוכר היטב: "קיבלתי את האדום הרביעי שלי באותה עונה. המעסה של שמשון נכנס לטפל בשחקן, הם העבירו זמן אז דחפתי את המעסה. השופט נתן לי אדום, בסוף המעסה נתן לי מכתב שהוא שיקם אותי אחרי הניתוח בברך ושהכל היה בצחוק, בוועדת משמעת הסברתי שהכל היה בהומור, וגם השופט שראה שאנחנו חברים ומכירים היה בהלם לאחר ההרחקה. הדיין פסק שאני זכאי וביום שישי שיחקתי נגד מרמורק. מרמורק צילמו אותי שאני משחק וחשבו שזה אסור. שאלתי את יריב טפר (מנכ"ל איגוד השופטים, א.נ) והוא אמר שאני יכול לשחק ביום שישי. אני זכאי, למה שאני אנוח משחק?". אגב, אורן גם שיחק וגם כבש באותו משחק.

 

איימן חטיב. זוכה, אך לא יישחק. איפה נשמע כדבר? (צילום: יניב ליכט)

 

אבי לוי, ראש אגף הליגות הנמוכות, אמר: "אם השופט התבלבל והעמידו אותו לדין, יש תקדימים שהיו כשהשופט מוציא אדום גם אם האדום בטעות, הוא נרשם לשחקן והוא לא יכול לשחק משחק לאחר מכן".

 

אמיר נבון, ראש האגף המשפטי של ההתאחדות, אמר על הנושא: "יש תקנון והתקנון הוא זה שקובע. שחקן שקיבל אדום, גם אם הוא זוכה, האדום נחשב. אני לא מכיר תקדים אחר. הזיכוי הוא לצורך הרישום, שלא יהיה לו עבר משמעתי".

 

בנוסף, אמיר הפנה את תשומת הלב לתקנון המשמעת, עמוד 21, בו נכתב כך: "בית הדין לא יהיה מוסמך לבטל את ההרחקה האוטומטית של השחקן, אפילו אם יחליט לזכותו מאשמה".

 

ובכן, מי צודק?

 

צפו בסרטון - איימן חטיב הוא השחקן שמוציא את כדור החוץ בתחילת הסרטון

 

 

הוסף תגובה
תגובות