זה נגמר: מג'דל כרום בליגה א'!

הליגה הסדירה הסתיימה והעולה מליגה ב' צפון א' נקבעה במשחק מכריע בין מג'ד אלכרום להפועל כפר קנא, שבסופו מג'דל כרום (לעיני 2700 צופים) הצליחה לעשות את זה ולהעפיל לאחר דו קרב פנדלים מותח

  • על ידי: אמיר שיבי
  • 30-04-2014
  • 21:42
למג'ד אל כרום היו כבר שבע נקודות הפרש לקראת סיום העונה אך היא לא עמדה בלחץ איבדה נקודות ומנגד היריבה מכפר קנא הצליחה להשוות את מספר הנקודות. שתי הקבוצות סיימו עם 71 נקודות והכל התנקז למשחק אחד מכריע אשר נערך בעילוט. אוהדי מג'ד אלכרום הגיעו שעה לפני שריקת הפתיחה לאצטדיון והחלו לשיר ולעודד את קבוצתם.
 
2700 צופים 2000 של מג'ד אלכרום, 700 מכפר קנא), כוחות אבטחה ומשטרה גדולים הגיעו לחזות במשחק הגורלי בו תיקבע העולה לליגה א'. גיא ברגר נבחר לשפוט את המשחק, עזרו לו עומר ברבירו ואפרים יואבוב, קובי לחם השופט הרביעי.
 
המשחק נפתח בקצב טוב כאשר בדקה הרביעית מג'דל קיבלה בעיטה חופשית מ 20 מטרים לאחר עבירה על שאדי חמודה. נידאל דוארדי בעט מעל השער. בדקה ה-11 בילאל סבע שראה את אלירן אוחיון מחוץ לשערו בעט מ-30 מטר גדור קשתי שנעצר במשקוף. עומר סבע ניסה לנגוח את הכדור החוזר אך השוער קלט את הכדור בעזרת הבלם שלו.
 
בדקה ה-15 בלאל סבע גובר על השומר שלו תוך כדי פריצה באגף ימין והגביה לרחבה לרוברט ארחיל שהתרומם מעל חוסאם טאהא אך נגח לא טוב והחוצה.
 
ארבע דקות מאוחר יותר רוברט ארחיל בעט מ 17 מטרים הכדור פגע בבלם כפר קנא ועלה גבוה, בלאל סבע ניסה לבעוט מהאוויר וכשל אך הצליח להשתלט על הכדור ומסר אחורה לשאדי חמודה אשר חיפש את הפינה הקרובה אך הכדור הלך החוצה. בדקה-23 קרן של כפר קנא הורחקה עד למחצית המגרש ג'יהאד רביע השתלט על הכדור וגבר על שאדי חמודה שניסה לחטוף לו, התקדם כמה מטרים ושיגר כדור חזק לפינה השמאלית התחתונה אשר אילצה את רבאח רבאח לזנק ולהדוף.
 
לייבוביץ' שומר. כפר קנא לא הצליחה להעפיל
 
יחד עם העידוד של שני הקהלים קצב המשחק המשיך להיות מצוין ומהיר. בדקה ה 33 שאדי חמודה שלח את עומר סבע בכדור עומק לרחבה אך השוער קרא המהלך ויצא לקראת הקשר שניסה לבעוט אך ללא הצלחה. אוחיון תפס את הכדור ועל הדרך ניסה לסחוט מהשופט כרטיס צהוב לעומר סבע. בדקה ה 39 התקפה מתפרצת מצוינת של כפר קנא. באסם ארמלי פרץ ממרכז המגרש ומצא את שגיא חייט בכדור עומק נפלא, החלוץ בעט ונחסם על ידי חאתם כריים ורבאח רבאח שפעלו יחדיו לסיכול המצב. רגע לפני השריקה לסיום המחצית הראשונה מוטי כל טוב נשלח ברחבה וניסה להעביר רוחב לשני חבריו שהיו ברחבה אך הוא שלח את הכדור החוצה. 0:0 במחצית אשר מג'דל שלטה בה אך כפר קנא הייתה מעט יותר מסוכנת.
 
כפר קנא פתחה טוב יותר את המחצית השנייה כאשר בהתקפה הראשונה היא כמעט עלתה על הלוח כאשר קווין ריינשטיין חדר לרחבה ובעט אך לגופו של השוער וההגנה הרחיקה. לאחר שעה של משחק שגיא חייט קיבל כדור בתוך הרחבה והעביר כדור רוחב לצד שני אל באסם ארמלי שנותר לבד מול השוער, הקשר סידר לעצמו מצב בעיטה ובעט חזק אך נידאל דוואדי גלש והציל את קבוצתו מספיגה.
 
מאמן מג'דל איימן חלאילה (מימין) חוגג את העליה לליגה א ! (צילום: אמיר שיבי)
 
בדקה ה-67 קווין ריינשטיין שלח כדור עומק נפלא בין שלושה שחקני הגנה לשגיא חייט, החלוץ חדר לרחבה וניסה להעביר רוחב לאדהם שיבלי אך יצא לו כדור חלש שנקלט בקלות על ידי השוער. שלוש דקות חלפו ורוברט ארחיל השתלט על כדור 20 מטר מהשער, הסתובב ובעט כדור שנהדף על ידי השוער. כשנראה שכמו במפגשי הליגה בין הקבוצות גם הפעם המשחק ייגמר בתיקו מאופס, כפר קנא יצאה להתקפה אשר הסתיימה ברשת של ראבח רבאח. אדהם שיבלי קיבל כדור עומק מצוין בין כל ההגנה, הקשר חדר לרחבה עבר את השוער ושלח את הכדור אל הרשת אל מול קהל מג'ד אלכרום. מוחמד אדריס עוד ניסה להציל אך ללא הצלחה. 0:1 לכפר קנא לקול תשואות הקהל שלהם.
 
הקהל של כפר קנא כבר החל לחגוג את הניצחון אך בדקה השנייה של תוספת הזמן בת החמש דקות מג'דל זכתה בכדור קרן. הכדור הוגבה לרחבה ואלירן אוחיון הדף לא טוב, הגנת כפר קנא לא הצליחה להרחיק ורובט ארחיל נגח בעוצמה אל הרשת והקפיץ את אוהדיו, 1:1 דרמטי. 1:1 בתום 90 דקות הולכים להארכה.
 
שחקני מג'דל חוגגים. עלייה קשה, אך למי שמגיע מגיע 
 
בהארכה כבר נגמר לשחקני הקבוצות האוויר אך גם בה היו כמה מצבים. בדקה 92 רוברט ארחיל הכניס כדור לרחבה לאודינקה אשר גבר על השומר שלו וירה כדור חזק שנהדף על ידי אוחיון. בדקה ה 96 רוברט ארחיל בעט מתוך הרחבה אך גם הפעם אוחיון היה במקום. בדקה ה 113 התקפה מתפרצת של כפר קנא התחילה אצל שגיא חייט שמצא את אדהם שיבלי ברחבה, הקשר השתחרר מהשמירה וירה כדור חזק שנעצר בקורה הימנית והתגלגל לאורך השער עד שההגנה הרחיקה את הסכנה. 1:1 בתום 120 דקות. הולכים לפנדלים.
 
רוברט ארחיל בעט מדויק לפינה השמאלית, 0:1 מג'דל
 
נסים ארמלי שלח כדור לחיבור הימני ופנימה, 1:1
 
אודניקה בעט חזק ומעל השער, עדיין 1:1
 
גם שגיא חייט שלח את הכדור גבוה מעל השער, 1:1 לאחר שתי בעיטות לכל קבוצה.
 
שאדי חמודה בעט שמאלה וראה את אוחיון הודף, 1:1
 
חוסאם טאהא בעט מדויק ופנימה, 2:1 לקנא
 
הלחץ עבר למג'דל, אך אשרף רבאח עמד בו וירה כדור מדויק לפינה , 2:2.
 
גם סעיד טאהא כבש מהנקודה, 3:2 לקנא.
 
חאתם כריים ידע שהוא חייב לכבוש כדי להשאיר סיכוי וזה מה שהוא עשה, 3:3.
 
באסם ארמלי היה הבועט החמישי של קנא כשבראשו הוא יודע שכדור ברשת משמעו שכפר קנא חוזרת לליגה א', אך הבעיטה שלו הייתה חלשה ורבאח רבאח הדף נפלא. בלאל סבע בעט כדור חזק אוחיון ליטף את הכדור שעלה למשקוף וירד לקו השער אך לא עבר אותו, עדין 3:3.
 
שוב כפר קנא בעמדה שאם היא כובשת היא בליגה א', וגם היא שלחה את מספר 14 שלה קווין ריינשטין. הקשר בדרך כלל בועט פנדלים מצוין אך הפעם רבאח רבאח קרא נכון את הבעיטה הדף והשאיר את הקבוצה שלו במאבק על כרטיס העלייה.
 
הבועט השביעי של מג'דל היה רבאח רבאח בעצמו. השוער הלך ימינה הכדור שמאלה, 3:4 למג'דל. כל הלחץ נפל על הכתפיים של ג'האד רביע אשר גלגל את הכדור מחוץ למסגרת. מג'ד אלכרום מנצחת בדו קרב הפנדלים ועולה לליגה א'. 2000 אוהדי מג'דל חגגו ביציע יחד עם השחקנים והנהלה שלהם.
 
מאמן מג'דל איימן חלאילה אמר בסיום: "זו הייתה עונה מאוד מתישה, מאוד מעייפת ומאוד ארוכה. ברוך השם יש לי חבורה של גברים שידעו לאיזה משחק הם מגיעים, יש לנו סף שבירה מאוד גבוה והוכחנו את זה גם בדקה ה 90 שכבשנו את השוויון וגם בפנדלים. ברוך השם הקבוצה הגשימה את החלום שלה עם העלייה לליגה א' ובזכות".  
 
"היה משחק טעון עם הרבה מצבים לשתי הקבוצות. אמרתי לשחקנים שלי בחדר ההלבשה שמי שיטעה פחות בקטע ההגנתי ינצח את המשחק. אני מודה לקהל הענק שלנו שבא לעודד אותנו היום ולאורך כל העונה".
 
אחמד סבע היה מאושר בסיום: "אם יש מגיע בכדורגל אז מגיע כאן בדשא. באנו ושיחקנו כדורגל נהדר נגד כפר קנא שהיא קבוצה מאוד חזקה שנתנו לנו פייט כל העונה, אבל לשמחתי הקבוצה שהגיעה לה לעלות בסוף העונה היא גם עלתה. אני שמח בשביל הקהל הגדול שלנו שהגיע היום למשחק, והיתר מחכים לנו בכפר לחגיגות גדולות".
 
"בנינו את הקבוצה הזאת מכל הבחינות. יש פה חבורה שיודעת להתמודד בשעת לחץ והשחקנים הראו הרבה בגרות ואופי. היה משחק מאוד קשה כי כפר קנא הייתה יריב מצוין אך אנחנו ידענו לעשות את העבודה ולעלות ליגה".
 
גיבור דו קרב הפנדלים שוער מג'דל רבאח רבאח: "ברוך השם עלינו ליגה. ליגה א' צריכה קבוצה כמו מג'ד אלכרום עם הקהל הגדול שלה. היה לי משחק טוב ואני שמח מאוד שעזרתי לקבוצה לעלות ליגה".
 
קשר מג'דל שאדי חמודה: "כיף גדול לעלות ככה ליגה. כולם כבר חשבו שעלינו כי היו ב 7 הפרש וגם הורדנו קצת הילוך אבל בסוף זה השתלם לנו. זה מאוד מתוק ככה לעלות ליגה". 
 
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. איפה הימים בליגה ארצית של מג׳דל עם אלקסלסי ווענונו (כרומנ 01-05-2014, 07:40)
  2. איזה כישלון כפר כנא (יא חביבי 01-05-2014, 13:28)