סיכום עונה בליגה הלאומית

הליגה הלאומית הגיעה לקיצה ועכשיו זה הזמן לסכם. מכבי נתניה והפועל פ"ת, עמדו במטרה ועלו לליגת העל. בני לוד הייתה קרובבה, אך כצפוי נשארה מאחור. הפועל אשקלון רשמה סנסציה שלילית ואום אל פאחם לא הפסיקה להגעיל.

  • על ידי: מערכת גולר 1
  • 21-05-2014
  • 13:55

הליגה הלאומית בשעה טובה ומוצלחת הגיעה לסיומה וזה בדיוק הזמן המתאים לסכם,להזכיר,לציין ולתת עיטורים על העונה החולפת. ככל שנוברים בעונות עברו, אי אפשר להתעלם שהעונה היוצאת היא המורכבת והמיוחדת ביותר שהייתה בשנים האחרונות ולא בהכרח בגלל הרמה הגבוהה אליה נחשפנו במשחקי העונה, אלא בזכות תופעות שונות ומשונות שחלו על אופייה של הליגה הלאומית. מכבי אום אל פאחם, שתרמה ב- 97% ממשחקיה שלוש נקודות מלאות ליריבותיה, הצפיפות בטבלה לאורך העונה כולה, קבוצות שעשו סיבוב ראשון נהדר ומצאו עצמן נאבקות על חייהן בסיום העונה ולהפך... ועוד דוגמאות רבות וטובות,יוצרות תחושה שגם מומחי הליגה המנוסים ביותר, לא בדיוק הבינו להיכן העונה הזאת מובלת. אתר גולר1, מציג בפני קוראיו היקרים, את נבחרי עונת 2013-2014 של הליגה השנייה בחשיבותה בישראל.

 

שחקן העונה – ערן לוי (מכבי נתניה):

איתו ובלעדיו אלה היו שתי קבוצות שונות לחלוטין. הזיווג הראשוני בין ערן לוי למכבי נתניה הרים לא מעט גבות, יצר ספקות והעלה תהיות. בפועל ערן לוי, הוכיח שבוע אחרי שבוע שהשילוב בינו לבין הליגה הלאומית,הוא מקרי בהחלט. השחקן המוכשר, לקח על עצמו במנהיגות גדולה ובגרות בשלה את קבוצתו הנוצצת, למקומות שהם לא ראו שנים רבות גם בליגת העל. מערכת היחסים עם יוסי מזרחי הייתה מושלמת והקהל ביציעים התאהב באופן מיידי. כל זאת ועוד הביאו תוצאה אחת – טיול קל בחזרה לליגת העל וגמר גביע המדינה. די והותר.

 

קובי חסן וערן לוי, עשו עונה גדולה יחדיו. (באדיבות ONE)

 

תגלית העונה – שחר הירש (הפועל עפולה):

הרכש החדש של מכבי חיפה,הגיע לעפולה בכלל מהפועל חיפה,היריבה העירונית,שם גדל והתחנך במחלקת הנוער. בעונה שעברה בעיצומה של ליגת העל לנוער, נפצע הירש בברכו ונעדר מספר חודשים אשר העלו מעל קריירת המשחק שלו,עננה כבדה ואפלה. את תקופת ההכנה עשה הירש בהפועל חיפה ולאחר שהרגיש שאת דקות המשחק שלו הוא יראה במקרה הטוב במשחקי אימון,החליט הירש לרדת לליגה הלאומית, כדי לצבור ניסיון ולחזור בשל יותר. הקשר עם הפועל עפולה נוצר די במקרה ולאחר התלבטות של הגורמים העפולאים,החליטו בקבוצה לשים את היד על הכישרון הצעיר, ללא שום השערה עד כמה ההימור על הירש,הולך להשפיע בצורה כל כך דרמטית על קבוצתם. 20 שערי ליגה ב-26 משחקים, זאת כבר לא תגלית, זה עילוי. ללא צל של ספק, הפועל "הירש" עפולה.

 

שחר הירש, תגלית העונה. (באדיבות ONE)

 

מאמן העונה – יוסי מזרחי (מכבי נתניה):

יוסי מזרחי, לקח על עצמו בתחילת עונה, אתגר יוצא דופן עבורו, לאחר שנים רבות בהן עמל ועבד ברצף בליגת העל. ראשית,הבניה של מכבי נתניה הייתה מדויקת ונכונה והשחקנים שהגיעו לקבוצה, התחברו מהר מהצפוי תחת הנהגתו של המאמן המנוסה. יוסי מזרחי הוביל את נתניה לעליית ליגה בסטייל ומסע הרואי בגביע המדינה. מזרחי,לאחר עונה בלאומית, חוזר למקום הטבעי שלו בנוף הראוי של ליגת העל, שם ינסה להוביל את מכבי נתניה לצמרת הכדורגל בישראל.

 

יוסי מזרחי, חוגג עליה בצדק עם נתניה. (באדיבות ONE)

 

מאמן נוסף שראוי למחמאות ושבחים,הוא כמובן ניסן יחזקאל, מאמנה של הפועל פ"ת, שהחזיר עטרה ליושנה ושם את הפועל פ"ת על מפת הכדורגל, לאחר עונה מתישה ומלאה בבעיות. גם יחזקאל הוא מועמד טבעי למאמן העונה.

 

ציון לשבח – אלדד שביט (הפועל נצרת עילית):

שביט הגיע בתחילת העונה בהפתעה גמורה לנצרת עילית, לאחר שהתחיל לבנות את עירוני טבריה, בניסיון להעלות אותה לליגה הלאומית. הגעתו לקבוצה, עשתה הד גדול באזור העמקים והשאלה הגדולה הייתה האם שביט יצליח להוביל את נצרת עילית לדרך המלך ולהתמודד עם בעיות כלכליות קשות העוטפות את המועדון הצפוני ללא מנוח. לנו לא היה צל של ספק ביכולתו של שביט להצליח במשימה ואכן לאחר עונה מורטת עצבים, הצליח המאמן הצעיר להכניס את נצרת עילית לפליאוף העליון, שלמען האמת הייתה בצמרת הגבוהה במהלך העונה כולה. מאמן נוסף הראוי למילים חמות ואוהדות על עבודתו, הוא סלובודן דראפיץ', מאמנה של בית"ר ת"ארמלה שהוביל את קבוצתו לפליאוף העליון בתקציב נמוך. בהחלט ראויים לכל ציון ותשבוחות. 

 

אלדד שביט, בנה קבוצה לתפארת. (לילך וייס)

 

אכזבת העונה – הפועל אשקלון:

עוז יפרח, חיים מלכה,אוסי מאוולי,ברוך דגו,אופיר חמו,קרלוס צ'אקנה,אחמד נהייה ועוד רבים וטובים, לא מספיקים כדי לשרוד בליגה הלאומית? אחד המחדלים הגדולים בתולדות הליגה הלאומית. תקציב ענק, תנאי אימון מצוינים, קהל גדול, שחקנים נוצצים ופרוספר אזגי אחד. פשוט לא יאמן שקבוצה כל כך יקרה ומתוקצבת, נושרת לליגה א'. את הקבוצה בנה המאמן דני גולן, שהגיע מהפועל נצרת עילית ולאחר שדשדש עם אשקלון בתחילת הסיבוב השני, החליט אזגי שהגיע לו עד כאן ובאופן מיידי פיטר את המאמן ובמקומו הגיע איל לחמן כדי להחזיר את הקבוצה בחזרה למסלול הניצחונות, מה שבדיעבד לא עבד. הסיום הטראגי של אשקלון, נשאר בגדר תעלומה לא פתורה ואות קין על מצחיהם של כל העוסקים והנוגעים במלאכה, תישאר לזמן לא מבוטל.

 

פרוספר אזגי, בעונה ההבאה בליגה א'. (באדיבות ONE)

 

מהחושך אל האור – עירוני ראשון לציון:

8 נקודות בודדות השיגה הקבוצה בסיבוב הראשון של העונה,בהחלט עניין לא ברור ותמוהה. הקבוצה שנבנתה ע"י איל לחמן, הייתה אמורה להוות חלק בלתי נפרד מהצמרת הגבוהה, אך פתיחת עונה קטסטרופלית הובילה אותה לתהומות שבחלומות הגרועים ביותר שלהם הם לא חלמו והאמינו. השינוי בעמדת המאמן לא איחר להגיע ושרון מימר הצעיר, הוקפץ מקבוצת הנוער היישר למים הקפואים של הבוגרים. מימר לקח על עצמו את המשימה והשינוי הורגש מיידית מקצה לקצה. אט אט,ראשון לציון התחילה להביא נקודות חשובות והמסע המופלא של הקבוצה נסק לשחקים כולל ניצחונות מדהימים בגביע המדינה. מבור ללא תחתית, נשארה הקבוצה בליגה ויצאו מחושך לאור עם שכר לימוד מובהק,לשנים הבאות.

 

הפועל ראשל"צ, עשו את הבלתי אפשרי ונשארו בליגה. (אביחי חיים)

 

תופעות:

תופעה 1 – מכבי הרצליה:

קול תרועה רמה וקול ענות חלושה. לסיים את הסיבוב הראשון במקום השני ולבסוף להילחם על חייהם בליגה...מוזר לא?

 

 

תופעה 2- מכבי אום אל פאחם:

תיקו בודד בעונה מלאה? שלום ולא להתראות !

 

תופעה 3- אוסיי מאוולי (הפועל אשקלון):

בסיבוב הראשון כבש מאוולי, חלוצה האימתני של אשקלון 14 שערים. בסיבוב השני כולו, כבש השחקן 4 שערים בודדים. אם זאת לא תופעה,אז מה כן?

 

אוסי מאוואלי, לא הצליח להשאיר את אשקלון בליגה. (באדיבות ONE)

 

תופעה 4 – בני לוד:

כמה פעמים אפשר לסיים במקום השלישי? בעונה הבאה תציבו מטרה חדשה, מסיימים בכל המקומות האפשריים, חוץ מהשלישי.

 

סולימאן אזברגה, מתי לוד יעלו ליגה? (באדיבות ONE)

 

תופעה 5 – הפועל עפולה:

במרבית העונה הייתה הקבוצה מתחת לקו האדום והכישלון הצורב הדהד בקול תרועה, אך ריצת אמוק של עשיית נקודות, הכניסו את הקבוצה בשבועיים בודדים לפליאוף העליון שהפך את הקערה על פיה. התופעה כמובן, היכן הייתם כל העונה?

 

הפועל עפולה, שרדה עונה נוספת בלאומית. (באדיבות ONE)

 

נבחרת העונה של גולר1:

שוער- אוהד לויטה (מכבי נתניה) מחליף- בן רהב (ביתר ת"ארמלה)

 

אוהד לויטה, שוער העונה. (באדיבות ONE)

 

מגן ימני- יוגב בן סימון (הפועל פ"ת) מחליף- פינאס טוברנו (מכבי נתניה)

 

בלם- סיביטי ליפניה (מכבי נתניה) מחליף- גיזי דורבור (הפועל עפולה)

 

בלם- אורי פסו (הפועל פ"ת) מחליף- טל חן (בני לוד)

 

אורי פסו בהפועל פ"ת, אחד ממצטייני העונה. (באדיבות ONE)

 

מגן שמאלי- אחמד שעבאן (נצרת עילית) מחליף- בן צעירי (הפועל פ"ת)

 

קשר אחורי- עומר צלישר (מכבי נתניה) מחליף- שלומי חנוכה (הפועל עפולה)

 

קשר אחורי- עומר פרץ (מכבי נתניה) מחליף- איתי אלקסלסי (הפועל פ"ת)

 

עומר פרץ, עשה את העבהדוה. (באדיבותONE)

 

קשר התקפי- ערן לוי (מכבי נתניה) מחליף- אלן מסודי (אח"י נצרת)

 

ערן לוי, הרגל האימתנית שלו הרעידה את הער פעמי רבות העונה. (באדיבות ONE)

 

חלוץ- שחר הירש (הפועל עפולה) מחליף- רן בן שמעון(הפועל ר"ג)

 

שחר הירש, עונה גדולה לבחור הצעיר. (באדיבות ONE)

 

חלוץ- ליאור אסולין (הפועל פ"ת) מחליף- מורד אבוענזה (בני לוד)

 

ליאור אסולין העלה במו רגליו את הפועל פ"ת לליגת העל. (באדיבות ONE)

 

חלוץ- משה בן לולו (בני לוד) מחליף- עידו אקסברד (מכבי נתניה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. סיקור יפה עונה הבאה נתניה דורסים את ליגת העל (אבי 21-05-2014, 14:11)
  2. מאוולי (ירוק 21-05-2014, 14:12)
    איך מאוולי לא בנבחרת העונה? החלוץ הכי טוב בליגה הזאת וסגן מלך השערים. כבש 18 שערים בלי פנדלים. רשמתם 6 חלוצים והוא לא אחד מהם??? אתר הזוי. תקנו את עצמכם לפני שתעשו מעצמכם צחוק. בן לולו, אקסברד, אבוענזה ורן בן שמעון לפניו... הצחקתם
  3. איך מכרו את שחר הירש בנזיד עדשים? (כריש 21-05-2014, 14:14)
    אנחנו נשלם ביוקר על הדברים האלה.כל אחד שגודל נמכר בגרוש וחצי
  4. מאוולי ירד ליגה ומכר אותנו האוהדים (דוד הכי טוב 21-05-2014, 14:16)
    הוריד רגל מהגז אחרי סיבוב שיילך וואסחב עליו
  5. איך אומרים...נתניה ועוד 15 (יהלום 21-05-2014, 14:19)
  6. מאור פרץ (יבנה 21-05-2014, 14:21)
    עשה עונה גדולה צריך לקבל משהו
  7. רואים שאחד מנתניה הוא הכתב כולם נתניה נתניה נתניה (אחד שיודע 21-05-2014, 14:43)
  8. מסודי עוד משחק?????????????? (כס 21-05-2014, 14:44)
  9. ל-4 (תומר 21-05-2014, 15:02)
    לא מכר אתכם ולא כלום. תאשים את הבעלים החולה נפש שהביא מאמן הכי גרוע בהסטוריה. גם אם תשים את מסי רונאלדו וזלאטן בהרכב אצל לחמן יסיימו עונה עם אפס שערים ואפס בישולים. חלוץ תלוי בקשרים שמאחוריו. שום שחקן לא היה כובש אצל לחמן. מי שמוכר אתכם זה פרוספר
  10. ערן לוי תשאר (נתניה עולה עולה 21-05-2014, 15:03)
  11. עלק אום אל פאחם לא הפסיקה להגעיל (חחחחחחחח 21-05-2014, 15:37)
    שילכו כפרה עליהם מה שהם עשו העונה
  12. אין לכם מושג כתבה גרועה (אודי 21-05-2014, 15:45)
    מאמן העונה זה סלובדאן דראפיץ תקציב הכי נמוך בליגה אם שחקנים אלמונים היגיע לפליאוף העליון . בתקציב שהיה למכבי נתניה לא צריך מאמן במגרש דרך הטלפון עולים ליגה . תקציב עתק לליגה הלאומית .
  13. סלובו מאמן העונה (מישל 21-05-2014, 15:48)
    כתבה גרועה נתניה אם תקציב עתק לא היתה צריכה מאמן . הקבוצה ששיחקה את הכדורגל הכי יפה בליגה היתה ביתר רמלה ואם היה להם כסף לחלוץ כמו מאולי היו עולים בהליכה .
  14. אני מאשים גם את דני גולן בבנית הקבוצה (ל9 21-05-2014, 15:58)
  15. יוסי מזרחי הוא מאמן העונה גם בליגת העל!!!! (במבי 21-05-2014, 18:39)
  16. שחר הירש תותח (עפולאי 21-05-2014, 19:48)
  17. וואלה באמת בני לוד כל שנה מקום שלישי עכשיו שמתי לב (מלאכי בדם 21-05-2014, 21:19)
  18. ליגה משוגעת ליגה לאומית (שערוקי קוקי 21-05-2014, 21:56)