הקבוצה שלא הפסידה כל העונה נשארה בליגה ג': "התקנון של ההתאחדות הזוי"

בהנהלת סנדלה גלבוע עדיין לא יודעים איך לעכל את העובדה שרשמו עונה נקייה מהפסדים, אבל עדיין נשארו בליגה ג' בגלל ניצחון אחד פחות במאזנה. אבי לוי: "מבין לליבם אבל התקנון היה קיים לפני פתיחת העונה"

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 29-05-2014
  • 14:48

ליגה ג' של מחוז יזרעאל הציג השנה שתי קבוצות חזקות- סנדלה גלבוע ואלנהדה נצרת. שתי הקבוצות השקיעו לא מעט כסף ומתחילת השנה היה ברור שהן השתיים שתתמודדנה על העלייה לליגה ב'. המשחק הראשון ביניהן שנערך בנצרת נגמר ב-0:0 ואילו במשחק השני בגלבוע ניצחו המקומיים 1:3.

 

עד כאן הכל טוב ויפה. מסתבר שהתקנון של ההתאחדות לכדורגל קובע כי במידה של אותן נקודות בין הקבוצות, מי שתסיים במקום הגבוה יותר היא הקבוצה בעלת מספר הנצחונות הגבוה ביותר. בגלל שבתום העונה לאלנהדה נצרת יהיה ניצחון אחד יותר מאשר לסנדלה, היא אשר תעלה ליגה, וסנדלה שרשמה עונה חלומית ולא הפסידה ולו פעם אחת, תיאלץ להישאר בליגה ג'. בסנדלה גלבוע עדיין לא יודעים איך לעכל את העונה המושלמת שלהם (25 נצחונות, 5 תיקו, 0 הפסדים) שבסופו של דבר הספיק רק למקום השני.

 

הנהלת סנדלה. "חייבים לשנות את התקנון"

 

עמאד עומרי, חבר הנהלת סנדלה, התייחס לנושא: "התקנון של ליגה ג' מוזר מאוד, קבוצה שלא הפסידה אף משחק במהלך העונה לא עולה ליגה. עשינו תיקו אצלם וניצחנו אותם אצלנו בבית. עדיין לא יש לנו תקווה ושמשהו ישתנה בהתאחדות מבחינת התקנון. נשקול להגיש ערעור שיעזור לנו כי באמת מגיע לנו לעלות אחרי מה שעשינו העונה".

 

על התחושות בקרב ההנהלה אמר עומרי: "זאת אכזבה גדולה מאוד אחרי העבודה הקשה של כולם, עבדנו הרבה מאוד כדי להגיע למצב הזה, אני לא יודע איך אפשר לשנות משהו בתקנון אבל אחרי עונה כזאת מוצלחת מגיע לנו להיות בליגה ב' ואני מאמין שזה מה שיקרה".

 

אבי לוי. "זו לא החלטה שהגיעה תוך כדי תנועה"

אבי לוי, מנהל אגף הליגות החובבניות בהתאחדות לכדורגל, התייחס לנושא: אני ב מבין לליבם של אנשי סנדלה אבל בליגת העל קבוצות ירדו על חודה של נקודה. תמיד זה טוב ופחות טוב עבור מישהו אחר. שמעתי שיש תלונות על התקנון אבל בסנדלה ידעו את זה לפני והוא היה קיים לפני תחילת העונה, זה לא החלטה שהגיעה תוך כדי תנועה. צריך לזכור שאם מספר הנצחונות היה זהה אז סנדלה הייתה בסופו של דבר עולה ליגה ואז התקנון למעשה היה לטובתה". 

הוסף תגובה
תגובות
  1. אין מה לעשות (דוד 29-05-2014, 15:07)
    לא משנה מה יהיה הסעיף בתקנון ההתאחדות לגביי אופן קביעת המיקום,תמיד תהיה קבוצה שתטען שהיא כבשה יותר, ניצחה יותר או היתה טובה יותר בסיכום המפגשים בין הקבוצות.
  2. נשמע שטות (תענכי 29-05-2014, 17:20)
  3. לא שמעתי על הקבוצה הזאת בחיים (עפולאי 29-05-2014, 19:55)