מדוע מכון התקנים לא מבצע בדיקות בשערי הכדורגל במגרשים?

כמה פעמים ראינו שערים עקומים? כמה פעמים ראינו שערים לא ייציבים? איך יתכן שמגרשים מאושרים לאחר שבדקו להם את הדשא, אבל את השערים שממש יכולים לסכן חיים, אף גורם לא בודק?

  • על ידי: מערכת גולר1
  • 25-06-2014
  • 18:23
באוגוסט 2012 דווח על טרגדיה בתל אביב, כשסל נפל על נער ששיחק כדורסל בשכונת רמת אביב וגרם למותו. בעקבות כך נדרשו כל בתי הספר והעיריות שבבעלותן מגרשי כדורסל להביא סלים בעלי אישור מכון תקנים, כדי להימנע מטרגדיות נוספות בעתיד.
 
בכדורגל היו כבר מספר מקרים כאלה. אחד ב-2010 ואחד נוסף ב-2011, אך עד היום לא היה צורך באישור של מכון התקנים כדי להתקין שערי כדורגל. ואנחנו שואלים, הכיצד? איך יתכן ששער כדורגל ששוקל כל כך הרבה לא מחויב בבדיקה של מכון התקנים? איך יכול להיות שההתאחדות לכדורגל פוסלת מגרשים בגלל חוסר דשא, או בגלל שהיציע לא בתקן, אך שערים היא לא בודקת? איך זה ייתכן?
 
מה שיותר לא מובן, זה למה ההתאחדות לוקחת את הסיכון המיותר? אנחנו לא מצפים שהם יבדקו את השערים, אלא יתנו למי שמבין, גורם מוסמך, לבדוק את תקינות השערים.
 
אגב, בגלל האסון בכדורסל, בכל מגרש בו מתקינים סלים ויש שילוב עם מגרש של קט רגל, המגרש מחויב בבדיקה של מכון התקנים גם לסלים, וגם לשערי הכדורגל. למה לא בכל המגרשים? חשוב לציין שיש מי שיספק בדיקות של השערים במכון התקנים אך בהתאחדות אף אחד לא דרש מהם זאת. איך ייתכן שאת הדשא בודקים ואפילו פוסלים מגרשים בגלל זה? אבל שערים, ששמענו לא פעם ששער נפל או נשבר וגרם להרג או נזק לבני אדם, אף אחד לא בודק.
 
תגובת ההתאחדות לכדורגל: "אנחנו בודקים את השערים, לא מכירים בעיות שערים, נשמח אם תשלחו לנו את המחקר על מנת שנוכל לבדוק את הנושא". 

 

דוגמאות לשערים בישראל:

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. בוא תראו את השערים הדפוקים שלנו (יוני מקרית ביאליק 25-06-2014, 21:08)
  2. גם ברהט שערים גרועים (שחקן ליגה ב 26-06-2014, 10:12)